Vad köper du i julklapp till din partner?

Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Min önskar sig aldrig något och det är lika svårt varje år. Men i år har vi bestämt oss för att köpa en systemkamera ihop och bara köpa nåt litet var. Så det blev en bok och en stekspade och slev i trä, jättesnygga och han älskar att laga mat så jag hoppas att han blir glad :)
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Vad köper du i julklapp till din partner?
Har ni önskat er något? eller köper partner något hen själv kommit på?
Har ni någon ungefär summa eller spelar det ingen roll?

Min kille har noll koll på presenter så han har bett mig skriva en önskelista och jag har köpt några nya skjortor till honom :)

Jag köper en Moccamaster till min sambo för det har han pratat om att han vill ha. Han har sagt att jag inte ska köpa en sån i julklapp för att den är för dyr men jag ska skriva på den "Mest till dig och lite till mig" ;)
Jag har inte önskat mig något av någon -hade varit trevligt att göra nåt mysigt med honom bara.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Vad köper du i julklapp till din partner? I år har jag gjort en fotokalender (årlig tradition) med bilder från det föregående året. Har även köpt en prenumeration på en löpartidning, en bok om löpning i olika städer runt om i världen och en sån där välgörenhets-julklapp där jag planerat träd i Vi-skogen (bra för både klimat och människor). Han gillar löpning, resor, böcker och är engagerad i miljöfrågor och skänker mycket till välgörenhet så jag tror presenterna blir uppskattade :) Får se om jag kommer på något mer.
Har ni önskat er något? eller köper partner något hen själv kommit på? Jag har önskat mig lite, men ingen regelrätt önskelista. Det får vara sånt han snappat upp att jag vill ha typ :) Ibland frågar han.
Har ni någon ungefär summa eller spelar det ingen roll? Spelar inte så stor roll, allt handlar om vad jag kommer på. Summan är inte så viktig. Denna gång är jag uppe i 850 kr än så länge.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Han fick en tidig julklapp idag, han har tittat på spelet GTA 5 så länge men tyckt att det varit för dyrt eftersom vi sparar pengar till kommande renovering. Men jag tycker att han är värd det så köpte och gav honom det idag. Har nog aldrig sett honom bli så glad och överraskad förut :)

På julafton kommer han få ett Clone-a-willy set, ett internt skämt som jag tror han kommer fnissa massor åt. Och jag med :D

Jag har alldeles precis fyllt år och har inför det sagt en hel del saker som jag skulle bli glad över eller behöver. Tror att han väljer något av de sakerna även till julklapp.
Summorna på våra klappar brukar variera, min sambo tjänar 3ggr så mycket som mig så han lägger ofta mer pengar medan jag kämpar mer för att komma på riktigt genomtänkta saker som inte kostar så mycket.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

*kl*
Min man önskar sig en eltandborste så jag och mina föräldrar har gått ihop så han får en riktigt bra.
Sen ska ha ev få ett presentkort från mig på MQ.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Än så länge har jag bara köpt ett par fårskinnstofflor och lite smågrejjer till en julstrumpa. Skulle gärna vilja komma på någonting mer som han skulle kunna bli genuint glad över, men det är svårt!

Han ska i alla fall få en strumpa på morgonen med chokladtomte, god choklad, någon tidning och en slips som spelar jullåtar :D Det är liksom en tradition hemifrån att när vi barn var små vaknade vi alltid med en strumpa med sängen, med lite gott i och något att underhålla sig med (så att föräldrarna fick lite sovmorgon :p ), och den har hängt i.

Han köper nog dyrare grejjer till mig än jag till honom, men å andra sidan har han en inkomst :p Dessutom så känns godsaker, resor och sådant inte så motiverat. Hade vi inte bott ihop hade jag gärna bjudit på helkväll med middag osv eller liknande, med det gör vi ju ändå ;) Så nu återstår att hitta någon sak som han vill ha. Känns som jag köpt allt redan föregående jular/födelsedagar :banghead:
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Min sambo önskar sig aldrig något heller. Han har råd med saker han vill ha, det har inte jag. Det han vill ha har jag inte råd med. I år sa han dock att han skulle vilja ha en rakkniv för att lära sig raka med kniv, så en sån har jag köpt. Sen har jag fixat ett kollage på bilder på oss två som jag ska fixa en ram till tänkte jag :).

Pris spelar mindre roll mellan oss. Jag lägger oftast lite mindre än honom då jag varit student/arbetslös hela tiden vi varit tillsammans, och han har fast jobb.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?


Vad köper du i julklapp till din partner?


Jag köpte en ny resårbotten (säng) till honom (som han redan fått eftersom det var ganska akut) köpte en ny till mig också så det blir två likadana i dubbelsängen (mindre skarv emellan då).
Sen har jag köpt lite andra smågrejer som han får på julafton bl.a. en marsipanjulgris eftersom han älskar marsipan.

Han önskade sig inte en säng, men eftersom han var trött jämt och aldrig kände sig utvilad plus att han hade en hel del sömnapné på nätterna och ont i ryggen, tyckte jag att han skulle ha en ny säng. Nu är han faktiskt utvilad när han vaknar, har ingen apné och snarkar mindre samt nästan inget ryggont alls, så min julklapp gjorde nytta, som tur är, och det efter bara några veckor.

Har ni önskat er något? eller köper partner något hen själv kommit på
?

Jag önskade mig ett par saker, den ena vet jag att jag kommer att få, en tatuering med vår dotters fot, namn och födelsedatum och födelsetid

Har ni någon ungefär summa eller spelar det ingen roll

Nej, men vi hamnar oftast ganska jämnt ändå.
 
Senast ändrad:
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

I år köper vi julklappar till varandra. I fjol gav vi oss ett nytt badrum och året innan köpte vi skog tillsammans så då kändes julklappar överflödigt.

Jag har köpt röd tejp till bockstyret på mannens fina racercykel, en brödrost, en fotfil och ett saltkar. Saltkaret är lite på skoj för vi är oense om saltmängen på mat.

Mannen köper nog lite dyrare julklappar till mig än jag köper till honom. Sen får jag dubbelt för jag fyller år precis innan jul :)
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Vad köper du i julklapp till din partner?
Vi köper bara saker vi behöver till varandra, sånt som vi förmodligen - förr eller senare - hade köpt ändå.

Jag har köpt en Bluetooth-öronsnäcka till mobiltelefonen åt honom. Han är nämligen en av dem som är för lat för att koppla in "snöret" utan pratar i luren. Och med tanke på den nya lagen tänker jag ändra på det beteendet...
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

KL
Vi köper alltid varsin bok som vi får på julaftons morgon. Som regel brukar vi även köpa ett brädspel till oss båda. I övrigt i år har vi bestämt oss för att köpa ngt gemensamt till huset. Jag håller tummarna för att det blir två kökslampor. Vi behöver sex stycken totalt så det blir ju en del i slutänden.
Och så hoppas jag att min man överraskar mig med ett par fina morgonskor som jag såg på Lindex :p
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

KL

Första julen ihop för oss och han önskar sig inget särskilt, men jag bläddrade lite i en av hans jakttidningar en dag och fann en intressant annons så jag beställde en matlåda i metall med en lasergraverad bild på hans (numera vår) hund. Den blev verkligen jättefin och jag är skitnöjd för att jag kom på en sån bra och personlig julklapp:D

Min julklapp smugglade han in igår och låste in i sitt vapenskåp. Jag fick inte ens kika litegrann :mad:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Kl

Jag ger min man en bok om styckning och en kokbok med viltrecept eftersom han tagit jägarexamen under året. Och så har jag köpt ett par kängor från Blundstone ("alla" killarna på jobbet har och talar väldigt gott om dem) och ett par handledsvärmare från Houdini. Lite mer än vad som var meningen men det fick bli så :angel:

Han får dessutom julstrumpa med en tidning och lite godis, en tradition från hans familj som han tycker är viktig. Ja han ger ju en till mig också förstås.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Min sambo har fått en weekendresa till London (tillsammans med mig) av mig och jag får hotellrum av honom;) Sedan får han en saltkvarn som passar ihop med vår pepparkvarn. Själv hoppas jag på att få boken "Den franske bagaren".
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Ska överraska min kärbo med ett varsin biljett till Diggilo i sommar :) Inget han förväntar sig då min ekonomin är något ansträngd men tidningen hade ett bra erbjudande :)

Egentligen ska vi inte ge varandra något då vi far till fjällen på jul :)
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Det blir en parfym, antingen blir det Chanel, Armani eller min älskade Jean Paul Gaultier! :love:
Han får förmodligen motsvarande doft som jag har fast den manliga varianten, VI är viktigt för mig! ;)

Blir väl någonstans runt 500-1200kr typ! :)

Har ingen enorm budget pga att hästen är under utredning och jag får hela tiden vara beredd på nya återbesök samt att jag har börjat plugga och gått från en helt okej lön till CSN! ;):meh:
 
Senast ändrad:
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Jag har gjort en julkalender till min sambo i år med 24 paket. Allt från lite större presenter till ett par med foton från året som gått och söta lappar och lite smågrejer. Den dagen som vi firar jul (dagen innan vi åker och firar tvådagarsjul med släkten, har både svenskar och engelsmän i familjen) så ska han få något mer litet.

Eftersom min sambo är min raka motsats, inte särskilt finurlig eller uppfinningsrik när det kommer till presenter så skriver jag ofta ganska specifika önskelistor. Mest saker som jag behöver/vill ha men inte skulle unna mig själv.

Vi har aldrig haft några budgetar för presenter men snittar nog på 1000-1500 kr när det är dags för födelsedag/jul (ibland på en present och ibland många små). I något fall har det varit finare gåvor som kostat mer. Men jag är student så det är ungefär så långt som jag kan gå utan att det svider allt för mycket.
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Åh det fick jag av mitt ex ett år, tokmysigt att ha ett paket varje dag så! :love:
 
Sv: Vad köper du i julklapp till din partner?

Mest troligt ingenting, finns inget i vettig prisklass att ge :)
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till ulvleken Jorden runt! Vi börjar med reglerna: - Var snälla och trevliga mot varandra och mot LL. Kom ihåg att det bara...
33 34 35
Svar
681
· Visningar
8 904
Senast: bollen__
·
Kropp & Själ Jag väljer att skriva det här inlägget här, då jag trots allt är lite "halvanonym" här. I alla fall så till vida att jag inte är öppen...
2 3 4
Svar
66
· Visningar
3 896
Tjatter Eftersom allmänna påtryckningar gjort sig hörda, efterlysningstråd startats och anmälningar har börjat ramla in redan innan tråden...
89 90 91
Svar
1 817
· Visningar
68 011
Senast: Jeps
·
  • Artikel
Dagbok Jag kämpar på med att skola om mig från ekonomiskt vidlyftig till kostnadsmedveten. Det är verkligen nyttigt och välbehövligt! Och jag...
Svar
2
· Visningar
1 062
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra familjehund? Rasvak😇
  • Katter och spädbarn
  • Hundhantering

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp