Vad kommer nya inne-rasen att bli??

Ramona

Trådstartare
Vad kommer att bli riktigt poppis om ett par ar?
Alla vill ha en chihuahua nu, for nagra ar sedan skulle alla ha en dalmatiner, och innan dess hade var och varannan person en schafer. Det finns givetvis fler raser som ar och har varit mycket populara, jag tog bara nagra exempel.

Vad visar trenderna? Ar det sma eller stora hundar som galler? Allergi snallt eller inte? Mycket eller lite motion?

Vad kommer nasta hysteri att bli?

Sv: Vad kommer nya inne-rasen att bli??

Det beror helt på vilken hundras som visas mest i TV av kändisarna, eller vilken ras Disney väljer göra film om...Så har det väl alltid varit då det gäller poppulation av något.

Min gissning är Grand Danois, fast jag har inga som helst belägg för det!

Sjalv tror jag att det kommer att vara sma hundar som galler. Lattskota sadana. Tex Lhasa Apso. Dock har jag inget som helst belagg for det! :)

Dansk/svensken gick upp med 400% förra året tror jag....ganska liten hund (upp till 37-39 cm) kanske för att det blev godkänd som ras nyligen och folk fått upp ögonen för rasen som dock har funnits väldigt länge...

Lagotton ökar ju ständigt, men om det blir nån hysteri vet jag inte....

Jag tror "poo-hundarna" kommer att öka rejält.

Jag tror på de "skarpa" raserna. Allt fler kommer på att tex rottweiler och dobermann är ju absolut inga mördarmaskiner och jag tror att de raserna kommer att bli ännu populärare än vad de är i dag. Pitbullen och staffen kanske mer än just rottis och dobbis.

Chihuahua är ju populära nu och jag tror att de kommer att vara det om några år också, ända fram tills de är sönderavlade precis som schäfern. Annars så tror jag också på små raser, men inte lika små som kanske du menar.

Härre min Guuud!! (Och jag som inte ens är kristen, ELLER med i svenska kyrkan :eek: )

Det ser ju ut som en amstaff som fått skabb, eller ngt åt det hållet! Verkar snäll och söt, men sånt kan man ju bara veta om man träffat dem IRL... :smirk:

Jag har läst i ELLE att nästa trend blir labradoodle.. :smirk:

Åh, Spike! Han är så grym :D

Fast pitbull och staff är ju inte skarpa raser.

martha skrev:
vad är en poo hund ???

Det är alla möjliga raser som de blandar med pudelar. Har blivit jättestort i bla Australien.

Labradoodle - Labbe och Pudel

Schnoodle - Schnazuer - Pudel

Bich-Poo = Bichon Frise -Pudel

Boxerdoodle = boxer - pudel

Cavapoo = Cavalier King Charles - pudel

Osv. med Lhasapoo, Malti-Poo, Eskapoo, Pekepoo, Pomapoo, Schoodle, Shihpoo, Westipoo, Sehpadoodle, Yorkipoo, Whodoodle

m.m m.m

Ja, det låter som en god idé. Du kanske rentav blir först!

Såg min snygga stavning på Pudlar, det blev visst Pudelar = pu delar- :crazy:

Nej, det är inte alls min dobermann heller, men överlag så räknas de väl ändå som något skarpare än tex golden eller labbe?? Och med tanke på att jsut de raserna har varit/är mycket använda i kamphundstävlingara så tror i alla fall jag att de är skarpare än labbe.

Mitt intryck av de raserna och många andras också är att de är väldigt skarpa och kräver mycket av sina ägare. I fel händer skulel det bli farligt.

Tror jag inte. Jag vet inte mycket om labbe och golden men staffar och pitbull är definitivt inte skarpa.

Krävande ja, men inte skarpa. :)

Hur skulle du beskriva en skarp ras då? Vilka tycker du räknas som skarpa raser? Jag vet ju hur labbar och golden är, men har aldrig varit i närheten av en pitbull, som ocks ågår under ryktet hunden som aldrig släpper när den väl bitit sig fast. Det är så mamma känner till den rasen tex. Jag har ju persponligen inget emot skarpa raser, vet att de ofta är alldels trevliga hundar sålänge de är hos rätt personer.

Är en dobermann en skarp ras för dig?

Liknande trådar

Övr. Hund Hej Min Corgi gick bort för ca 3år sedan och saknar en hund i mitt liv Bor på landet med barn 5,9,11 varannan vecka och några katter som... 2 3 4
Svar
63
· Visningar
3 982
Senast: Maniac123
·
Övr. Hund Hej kloka buke! Jag vänder mig till er för tankar och funderingar. Ber om ursäkt i förväg för långt inlägg. Det är så att vi köpte... 2 3
Svar
41
· Visningar
8 536
Senast: Sesca
·
Hundhälsa Jag vet ju att manga har anser att det ar narmast "djavule's pafund" :p. Jag kopte en mest for att det regnar for mycket i vissa... 2 3
Svar
41
· Visningar
3 701
Senast: hastflicka
·
Hundavel & Ras Vi tog bort vår hund för 6 månader sedan av hälsoskäl. Nu har den tuffaste sorgen lagt sig och vi funderar lite på att berika familjen... 9 10 11
Svar
207
· Visningar
19 337
Senast: Fisherling
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka