Det har med lopband for hundar

Fast jag jämförde inte aktiviteterna med varandra utan snarare logiken med att säga att hundarna behöver mer intryck än löpband när man påpekat flera gånger att hundarna får mer intryck än löpbandet.

Sen finns det ju hundar som har ungefär noll intresse av lydnadsträning och hellre springer på löpband. Men det är ju en komplettering. Det är nog ingen på buke som tycker att springa eller gå på band ska vara enda aktiveringen och intrycken hunden får.

Absolut kan man ju se att man själv personligen inte har användning för ett löpband, men det är ju en annan sak :)


Så länge det funkar och alla inblandade individer är nöjda så. :)
 
Det var en anekdot för att visa energinivå. Ställer jag henne på ett löpband inomhus en timme så är det liksom bara en fis i vinden. Hon får dessutom inga andra kognitiva intryck, och rör sig bara rakt fram. Jag vet ju själv hur trist det är att jogga på band, och då lyssnar jag ändå på musik/bok.

Jag ser inget värde i det för oss, och är övertygad om att våra hundar många gånger hellre går en tur med mig i skogen och tränar. Jag själv måste ju ändå vara i närheten av bandet och kolla så hon inte fastnar i nåt (eller går av bandet och gör nåt roligare), så jag ska då sitta bredvid och slappa/läsa mail eller nåt medan hon joggar där. Ser inte poängen helt enkelt.

Men om alternativet är att ligga i soffan och invänta kyligare väder ute så javisst är det bättre än det. Liksom för mig som då väljer bandet när det är isigt och kolsvart ute för att jag är rädd att ramla. Det finns säkert situationer där det är användbart.

Jag tranar oftast lydnad med en hund medan en annan gar pa bandet. Det innebar att vi ar i traningsrummet i en och en halv timma ungefar ... Det finns absolut ingen anledning att sitta dar och inte gora nagot medan hundarna springer pa bandet. Jag slar tva flugor med en small istallet.:cool:

Nu har jag invigt mitt löpband :) ! Blev ett kort skrittpass för Lyxa igår för att vänja henne vid att gå på bandet, hon köpte det konceptet fort :up: !

21167934_1457428154347312_6834884080756999400_o.jpg


Är redan supernöjd och känner hur grymt bra det här kommer vara om vi får en kall och hal vinter :D!

Jag GILLAR "buren" runt bandet. En sadan har jag aldrig sett forut. Jag har bara flimsiga sidor som inte ar nagot egentligt skydd alls. Inte for att vi behovt buren, men det ser sa "sturdy" ut.:p
Mina tre springer upp och staller sig pa bandet och vantar pa att jag ska starta det lite random nar vi ar i traningsrummet. Det ar atminstone inget de avskyr.:cool:
 

Liknande trådar

Mat Jag star for Julafton som firas med barn och barnbarn enligt Svensk tradition. Eller mestadeles Svensk tradition. Vi har helt hoppat...
2 3 4
Svar
63
· Visningar
4 226
Senast: Huggorm
·
Kropp & Själ Det har borjat kannas hostigt och har i UK har vi fatt mer och mer restriktioner efter att antalet corona fall okar igen. Efter ett...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 910
Senast: Sel
·
Gnägg Sa har jag kommit i kontakt med UK's forsta miniatyrguidehast som alltsa ska funka som vagledare at de med synnedsattning pa samma satt...
2
Svar
24
· Visningar
2 920
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Halvvags genom fredagens traningspass kande jag att halva ovre delen av mitt ena ringfinger hade domnat bort. Jag tankte att det kanske...
Svar
10
· Visningar
2 624

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp