M
maria80
på ert sto, inklusive allt, med en hingst som kostar "lagomt" mycket? Jag funderar på att inseminera mitt sto i vår... Visst är betalningen ganska uppdelad ändå, man betalar inte allt påengång?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Nja, sanning med modifikation... Man får ut 10 % av stoets försäkringsvärde vid bevisad kastning. Det täcker ju inte så stor del av betäckningskostnaderna. Vill man ha ut mer pengar får man teckna tilläggsförsäkring.Fortfarande Grevinnan skrev:Har man stoet avelsförsäkrat så ingår foster/fölfärsäkringen.
Thera skrev:Även om det inte hade blivit nåt föl så hade jag nog hamnat på 15 000. Så det är dyyyrt...
Jag brukar säja att mitt kapital står i mitt stall och gör slut på (äter upp) mina pengar...illmyra skrev:fyller på....
Vi räknar med att ett normalföl kostat oss 30-35' när det är klart för avvänjning. Då har vi inte räknat eget arbete och kostnader för stall etc. Bara det vi har plockat upp ur plånboken.