Vad krävs för att få ensam vårdnad?

Idag har vi iaf inlett de första stegen mot ensam vårdnad. Advokaten sa att det var svårt, nästintill omöjligt :cry: men hon skulle kämpa för oss. Allt han gjort och eventuellt gör kommer att rapporteras dit. Soc är just nu inte till någon hjälp alls.

Min närstående är rädd och orolig, den andra mamman också. Jag har ångest och en ständig klump i magen när jag tänker på alla utgångar det här kan ha. Fyfan.
 
Idag, ett och ett halvt år sedan vi inledde vårdnadstvisten, så har min närstående fått besked om ensam vårdnad! Det är en sådan lättnad för alla oss inblandade. Det har varit en förjävlig resa och insynen man fått i det svenska rättssystemet efter det här gör en rent av bedrövad. Fyfan så det går till. Pappan har om och om igen fått chanser, trots att han visat sig oduglig från dag 1. Hela tiden skulle han få en chans att bättra, trots inblandad polis, knarkdomar, ingen adress, inget fast telefonnummer att få tag på honom. Men ungen, hon måste ju minsann få rätt till sin (nerknarkade) pappa! :up: (Som visar noll intresse) Bland annat fick han krav förra hösten att lämna pissprov vid fyra tillfällen. Han fick tid och datum (!) som han skulle vara på plats för prov. Domaren (!) var förskräckt och tyckte synd om honom, det måste ju "vara jobbigt för honom att lämna jobbet så många gånger". :banghead:

I nuläget är det ingen som vet var han är. Han har inte haft fast telefon eller fast bostad på över ett år. Men utredas, det skulle det minsann... oj, dök han inte upp i rätten? Bäst att vi flyttar fram ett halvår. :up:

:yuck:
 
Vad skönt att höra att det trots en långdragen och jävlig process gav det resultatet som ni ville ha!
Hoppas din närstående får andas ut och fortsätta i lugn och ro nu.
 
Idag, ett och ett halvt år sedan vi inledde vårdnadstvisten, så har min närstående fått besked om ensam vårdnad! Det är en sådan lättnad för alla oss inblandade. Det har varit en förjävlig resa och insynen man fått i det svenska rättssystemet efter det här gör en rent av bedrövad. Fyfan så det går till. Pappan har om och om igen fått chanser, trots att han visat sig oduglig från dag 1. Hela tiden skulle han få en chans att bättra, trots inblandad polis, knarkdomar, ingen adress, inget fast telefonnummer att få tag på honom. Men ungen, hon måste ju minsann få rätt till sin (nerknarkade) pappa! :up: (Som visar noll intresse) Bland annat fick han krav förra hösten att lämna pissprov vid fyra tillfällen. Han fick tid och datum (!) som han skulle vara på plats för prov. Domaren (!) var förskräckt och tyckte synd om honom, det måste ju "vara jobbigt för honom att lämna jobbet så många gånger". :banghead:

I nuläget är det ingen som vet var han är. Han har inte haft fast telefon eller fast bostad på över ett år. Men utredas, det skulle det minsann... oj, dök han inte upp i rätten? Bäst att vi flyttar fram ett halvår. :up:

:yuck:
Hur mår barnen? :(
 
@FrauleinLeo Ja, det är en sorglig värld att få insyn i. Hur lite som görs för att skydda barn från olämpliga, direkt skadliga föräldrar.

Det gläder mig att höra att din vän fick ensam vårdnad. Det måste vara en otroligt lättnad för alla inblandade. Jag hoppas barnen mår bra :heart.
 

Liknande trådar

Relationer Gammal användare med anonymt nick pga vill inte kunna bli googlad. Det är så att jag har två minderåriga barn och är skild från barnens...
Svar
5
· Visningar
929
Senast: Crossline
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 260
Relationer Hur mycket är egentligen värt att offra för kärlek? Är 38 år, har varit tillsammans med min pojkvän i ett år. Han bor 1 timmes bilfärd...
5 6 7
Svar
132
· Visningar
12 657
Senast: Ramona
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 718
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp