Vad krävs på clearround?

• Hoppning
  • Trådstartare Trådstartare Cavello
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 3
  • Visningar Visningar 1 079
C

Cavello

För flera år sedan hoppade jag clearround på ridskoleponny och då behövdes det inget gröntkort vad jag vet men har sett flera klubbar som kräver grönt kort?

Har funderat på att vara med på någon inofficiell tävling på en närbelägen ridskola så vill gärna veta :) Ridskolan har inte skrivit ut något om grönt kort.

Sv: Vad krävs på clearround?

Hej.
lättast måste ju vara att ta kontakt med arr så du vet. Vissa klubbar kräver det på sina klubbtävlingar andra inte.

Det är ingen klubb som tävlingen ska vara hos så den är "inofficell" så att säga.

om tävlingen inte hålls av någon klubb, antar jag att det är några kompisar, kanske ett stall, som ordnar denna tävling för skojjs skull ?
från lokal och uppåt krävs grönt kort.
på klubbtävlingarna häromkring krävs inget, men det kan ju finnas klubbar som kräver det även på klubbtävling.

för att få det gröna kortet måste du gå en grönt kort kurs, och sedan skriva och få godkänt i det avslutande kurs provet.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag funderar på om det är dags att köpa häst. Innan jag börjar kolla annonser (och förälska mig i hästar jag inte har råd med) skulle... 2
Svar
33
· Visningar
3 531
Senast: Edla
·
  • Låst
Anläggning https://www.aftonbladet.se/sportbladet/a/pPv7B6/skracklarm-fran-djursholms-ridskola-hastar-plagas Halta hästar som tvingas gå lektioner... 19 20 21
Svar
409
· Visningar
24 175
Senast: Cambrie
·
Hundavel & Ras Jag funderade länge på om jag skulle posta här eller inte. Jag har läst lite i andra trådar och läst på om alla möjliga raser så här... 2 3
Svar
43
· Visningar
3 697
Senast: Sedna
·
Hästvård Hej! Tänkte höra om någon hade liknande erfarenheter. Mitt kallblod har återkommande problematik med magsår just vintertid av någon...
Svar
16
· Visningar
1 395

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• FÅRtråden
  • Vilken ras passar mig?
  • Akvarietråden V

Hästrelaterat

Tillbaka