vad less man blir

Seabaz

Trådstartare
Kommer hem, har köpt ett nytt vintertäcke på 50%rea och fick betala 600 spänn!
Så kommer man hem med ett 135-cm storlek i täcket, lägger ut det på golvet, kliar sig i huvudet och tänker "vad kort det ser ut".
Tar fram måttstocken och mäter.. täcket är 130cm!! :mad:

Provar det på hästen (med ett rent täcke under så det inte ska bli smutsigt) och jo, det är på tok för kort, dessutom är täcket figursytt så det var inte bara för kort, det var en stor "bula" mitt på över rumpan på hästen :rofl:

Men nu måste jag ju ringa affären imorrn och höra om jag får byta, det är ju inte säkert eftersom det var rea på det. Men jag har i alla fall tagit bort dom 2-3 hårstrån jag hittade på täcket och lagt ner det i påsen igen och tejpat igen.
Tänker hävda att täcket var felmärkt i storleken om dom säger att jag inte får byta och då är det ju "falsk marknadsföring"... nästan i alla fall...

Jag har inte råd att lägga ut 600 nya kronor på ett 145-cm täcke innan jag sålt det här annars.. FAN!

Sv: vad less man blir

Dåligt om du inte får byta när det är felmärkt. Och hur ofta är täckena i hela dm?? Dom är ju nästan alltid i 5 cm...

Du borde få byta det eftersom det är felmärkt! Man kan ju inte ta med hästen till affären och prova....

Uss. Jobbigt! Själv har man varit med om samma sak, fast att täcket var 155 cm, men det var på rea och passade på hästen, bara lite längre bak, men orkade inte sticka å kräva att få byta!

Nu kom jag på den strålande idén att titta på kvittot! :idea:

Öppet köp i 7 dagar och bytesrätt i 14 dagar.
Gällde ej underkläder eller barnkläder.

Stod ingenting om reavaror och det stod inte ens på kvittot att det var en reavara, bara "täcke 135 cm 600kr" ungefär...

Så då måste jag ju få byta!
Men jag ringer innan jag åker i alla fall eftersom jag har en bit att åka och så kan jag ju upplysa dom om att 135-täckena är 130-täcken.
Fundelerar på att ta med måttstocken till affären och mäta 145-täcket också just in case liksom!

Jo du måste få byta det då det var flemärkt ang. storleken! Hoppas det går bra!
Själv brukar jag alltid titta på täcket i affären innan jag köper för att vara säker på storlek, utförande och kvalitet...

Jo dom hade ett täcke som ej låg inplastat som man kunde klämma och känna på :devil: Dock hade jag inte tanken på att kolla rygglängden vilket jag kanske borde ha haft en tanke på då jag hellst skulle vilja ha 140-täcken till min häst.

Bäst passar stora 135-täcken (shires typ) eller småå 145-täcken. Vi får väl hoppas att 145-täcket också är felmärkt och egentligen är 140cm:angel:

Måttstock ska tas med!
Dock är det ju röd dag idag så det får bli på måndag jag åker och byter... yeah yeah

Usch vad jobbigt. Har själv alltid med måttband när jag köper täcken, så kan man hitta rätt storlek oavsett vad täcket är märkt som.

Tycker det är sjukt dålig stil om du inte får byta täcket.

Så nu har jag varit och bytt täcket. Informerade den häst-okunniga personalen om att täcket var felmärkt och att även dom andra täckena kunde vara det ELLER så var det kanske mitt täcke bara oturs-slumpen.

Så jag fick låna ett måttband i affären och mätte så sedan 145-täcket som till min glädje faktiskt också var fel och var 140cm = det borde vara perfekt till min häst som har stora 135 eller små 145 i täcken! :banana:

Sa då till personalen att alla täcken säkerligen är felmärkta som 135 och 145 för dom är faktiskt 130 och 140 i storlekarna, men jag sa att om dom skulle annonsera om och sälja dom som 130 och 140 skulle nog många vara intresserade för det är storlekar som oftast inte finns!

Personalen tyckte nog dock bara att jag var en jobbig kund :smirk:
Men nu är jag nöjd med nya täcket och sedan får dom göra vad dom vill! Jag lär ju inte bli det enda klagomålet om dom inte annonserar om storlekarna.!

Liknande trådar

Utrustning Söker ofodrat regntäcke till shettis. Har haft ett Himalaya som köptes för säkert minst 15 år sedan som har varit toppen i allt. MEN jag...
Svar
2
· Visningar
416
Senast: Elektron
·
Utrustning Har en häst som ligger mitt emellan 2 storlekar och verkar stanna där. Han har 135 nu och det sitter bra i bogen och är hyffsat lagom... 2
Svar
28
· Visningar
3 945
Senast: Evolution
·
Träning Lite nattliga funderingar sådär....Visste inte var jag skulle lägga tråden, moderatorn får gärna flytta! Nu har jag ridit så gott som... 2 3
Svar
41
· Visningar
5 989
Utrustning Tänkte införskaffa ett par till pojkarna lagom till sommaren :) Men den eviga frågan, vad ska de ha för storlekar. Den ena är 160cm...
Svar
17
· Visningar
1 531
Senast: Mimmut
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka