Sv: Vad MÅSTE en hund kunna stå ut med?!
Du kanske borde träna din hund på det då, om det nu är så att ni vill ha barn inom sisådär 12-15 år?
Hans reservationer gällande barn lär ju inte bli bättre av att han aldrig får träffa sådana i alla fall.
Jag har samma "problem". Inga barn själv men däremot syskonbarn som vi träffar cirka två gånger om året. Min vovve är snäll mot barnen, men det syns tydligt på hans kroppsspråk att han tycker dom är obehagliga
Den stora pojken- fem år- är strängt förbjuden att springa inomhus. Dels för att det inte är trevligt och dels för att det skrämmer hunden. Men hur lätt är det för en femårig grabb att förstå?
Den lilla tjejen är 2 år och henne vågar jag nästan inte ha med hunden överhuvudtaget, då hon blir galen av ilska när man håller i henne för att hon inte ska springa fram till hunden. Hur uppfostrar man en galen 2-åring med en vilja av stål?
Barnen är snälla, men som barn är så är dom högljudda och har ett snabbt och ryckigt rörelsemönster. Min hund förstår inte detta. Därför väljer jag att stänga ute honom då jag själv inte orkar med den anspänningen. Utomhus går det däremot kanonbra så när vi umgås med hunden brukar vi leka med honom och gå promenader.
Jag tycker absolut inte att hundar ska behöva tåla allting. En hund som dessutom inte ens är van med barn och i grunden är en reserverad hund ska definitivt inte behöva bli utsatt för något traumatiskt i samband med barn... och för min hund hade nog en kram eller ett barn som ramlade på honom räknats som traumatiskt.
Men visst tänker man på den dagen man själv vill skaffa barn.