Bukefalos 28 år!

Vad önskar ni att ni tyckte smakade gott?

Mitt sociala liv har faktiskt blivit lättare sedan jag började dricka te. Kaffe tänker jag inte ens försöka med, men te är ändå ganska mysigt att kunna dricka. Jag gör det alltså lite lättare för folk nu för tiden, men jag är fortfarande krånglig eftersom jag varken dricker kaffe, bubbelvatten eller alkohol... :p Men alltså, vanligt vatten dricker jag gärna och det funkar även med saft, juice eller varm choklad så jag tycker inte att det borde vara ett så stort problem egentligen ;)
 
Bäst är när min partner är med för han tycker inte att te är jobbigt. Men när folk varken gillar kaffe eller te hjälper ju inte det.

Men det ÄR lite knäppt att det blir en sån grej med kaffet.

Får jag middag hos folk som inte dricker kaffe själva blir jag helt vilsen efter maten. Jag är svårt beroende.
Vad är så jobbigt med te? (förutsatt att du har te hemma)
Jag nöjer mig med en micrad kopp varmt vatten och en tepåse. Krångligare än så behöver man inte göra det.
 
Ja just det, angående att bjuda på kaffe om man inte själv dricker kaffe. Vi har snabbkaffe hemma som vi bjuder gäster på. Det går ju inte åt i någon rasande fart men förvaras i en väl försluten burk så det borde hålla sig någorlunda. De som verkligen vill ha bryggkaffe får ta med egen kaffebryggare :D

Det svåraste är däremot att komma ihåg att ha mjölk hemma... Vi är inga stora mjölkdrickare, ingen av oss dricker kaffe, bara jag dricker te men ganska sällan och alltid utan mjölk. Fast om det är min svärmor som kommer på besök så är hon snarare överlycklig om vi inte har mjölk och hon får ta matlagningsgrädde i kaffet istället :laugh:
 
Vad är så jobbigt med te? (förutsatt att du har te hemma)
Jag nöjer mig med en micrad kopp varmt vatten och en tepåse. Krångligare än så behöver man inte göra det.
Det jobbiga är delvis att jag inte är så förtjust i te och jag har tesnobberi omkring mig. Snobberi som gör att tepåse är väldigt svårt. Jag känner att jag inte KAN, tror jag.

Sen är ju enbart kaffe så klart lättare än kaffe + x.
 
Det jobbiga är delvis att jag inte är så förtjust i te och jag har tesnobberi omkring mig. Snobberi som gör att tepåse är väldigt svårt. Jag känner att jag inte KAN, tror jag.

Sen är ju enbart kaffe så klart lättare än kaffe + x.
Ja då kan det ju vara svårt. Som icke kaffe drickare hemma har jag svårt att veta vad som är gott att ha hemma. För mig smakar allt kaffe samma typ, jag har så mycket mjölk och socker i.
 
kaffe luktar gott och mysigt men smakar bränt blä

kanel, luktar pest och smakar död, tänk om man kunde gå förbi pressbyrån och tänka, mmm det luktar bulle
pepparkakor och glögg, julen är jobbig, luktar illa överallt och folk vill bjuda på äckelpäckel, tänk om det ändå var gott äckelpäckel.

lakrits, skulle göra det lättare att ta min medicin

majs i majsform, skulle aldrig mera behöva sortera sallader eller grytor, tänk all tid jag skulle spara
 
Mina pulversoppor och shakes. Jag önskar verkligen att jag tyckte det smakade mer än "typ nästan ätligt".

Instämmer gällande detta. Varför måste sä många (trots socker i ingredigenslistan) tvunget smaka gipsvägg? :cautious:

Lägger till: Banan. Nyttigt, smidigt och bra men jisses konsistensen = :wtf:
 
Instämmer gällande detta. Varför måste sä många (trots socker i ingredigenslistan) tvunget smaka gipsvägg? :cautious:

Lägger till: Banan. Nyttigt, smidigt och bra men jisses konsistensen = :wtf:

Dammet. Du glömmer dammet.
Och Varför är de inte lättlösliga i det satans vattnet? Det är ju ok hemma när jag kan ta en bunke och visp, men aldrig i helvetet att jag står och skakar en shake på jobbet. Jag rör med gaffel i mugg. Får kanske skylla mig själv...
 
Dammet. Du glömmer dammet. Och Varför är de inte lättlösliga i det satans vattnet? Det är ju ok hemma när jag kan ta en bunke och visp, men aldrig i helvetet att jag står och skakar en shake på jobbet. Jag rör med gaffel i mugg. Får kanske skylla mig själv...

:wtf::wtf::wtf:
Du menar det där som sätter sig i halsen i cirkus en timme efteråt så man hostar sönder? :meh:

Man vill ju egentligen skaka, snurra med gaffel, använda en sil och sedan skaka igen. Med 1L vatten. Minst. :yuck:
Dessutom är det ju samma tråkiga "smaker" hela tiden :crazy:

Det är säkert en konspiration :cautious:
 
:wtf::wtf::wtf:
Du menar det där som sätter sig i halsen i cirkus en timme efteråt så man hostar sönder? :meh:

Man vill ju egentligen skaka, snurra med gaffel, använda en sil och sedan skaka igen. Med 1L vatten. Minst. :yuck:
Dessutom är det ju samma tråkiga "smaker" hela tiden :crazy:

Det är säkert en konspiration :cautious:

Absolut. Betalar för en vitamintablett, pulver, damm och gips. Sen lider jag. Och är ändå lite stolt över att jag än så länge klarar det.
 
Jag önskar inte längre att jag tycker om något jag faktiskt inte tycker om :D kanske kan jag skylla det på Yoga (? :D) men jag orkar liksom inte, jag får väl vara krånglig eller gilla läget liksom :) Nu äter jag ändå rätt mycket även om jag inte tycker allt är gott, det kanske hade varit annorlunda om jag varit kräsnare.

Dock önskade jag, när jag var i skolåldern, att jag kunde äta grillkorv. Utflykter hade blivit så mycket trevligare om jag ätit annat än korvbröd och ketchup :grin: men nä, det gick bara inte. Det går förvisso fortfarande inte men numera är jag sällan på utflykt och grillar utan att själv vara med och påverka maten :up:

(Det här var kanske trådens onödigaste inlägg men ville bara dela med mig av min matfullkomlighet :up: :angel: )
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har alltid varit lite kinkig med maten. Inte så att jag är kräsen, utan jag äter allt som är nytt och färskt. Jag brukar säga att...
Svar
7
· Visningar
1 391
Senast: tjenixen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Skäller på andra hundar
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp