Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej vi har ingen, jag försöker hålla ner det på ett minimum men en del måste göras. Det är nog mest det dåliga samvetet för ungarnas skull som är värst, hela sommarlovet uppstyrt av vad pappa orkar. De har kommit iväg på lite grejer men det känns som om det är för lite för att det ska vara ett roligt sommarlov. Sen har båda nationella prov nästa läsår så det är omöjligt att komma iväg och ta ledigt för dem. Jag själv har ju inga lov alls och frågan är när makens nästa operation blir. :crazy:
Hade jag varit er så hade jag lagt ordentlig press på läkarkåren att lappa ihop maken nu,inte sen när dom kommer på att ni blev bortglömda eller blev så less så ni började låta illa.

*stor kram* Du kan inte fortsätta så här, kan inte någon släkt till maken vara med honom så du kan få komma iväg och andas lite? Lillstugan här är alltid öppen :heart
Nej det är ju hans syrra men hon jobbar för fullt och han skulle aldrig gå med på det heller. "Jag klarar mig själv" men jag kommer inte att kunna koppla av. Jag har tänkt att jag skulle vilja åka till dig men som sagt, det där med att lita på att alla mår bra hemma. :( Dottern skulle ta ansvaret på nolltid men jag skulle aldrig förlåta mig själv om något hände.

Tyvärr inga hemtentor alls vad jag kan se, tyvärr för det är mitt starkaste kort! Men jag tar gärna hjälp av dig sen när det drar igång, det är litteraturvetenskap mot läraryrket. :heart

Trodde överlag att de gått över till att nästan enbart köra det, men vad synd. Men du fixar det här, det är mycket att läsa, det är det ju men det är ju inte alltid så svårt :)

Hade jag varit er så hade jag lagt ordentlig press på läkarkåren att lappa ihop maken nu,inte sen när dom kommer på att ni blev bortglömda eller blev så less så ni började låta illa.
De kan inte lappa ihop honom innan han mår bra igen... Det måste läka innan de kan öppna igen :crazy:

Nej det är ju hans syrra men hon jobbar för fullt och han skulle aldrig gå med på det heller. "Jag klarar mig själv" men jag kommer inte att kunna koppla av. Jag har tänkt att jag skulle vilja åka till dig men som sagt, det där med att lita på att alla mår bra hemma. :( Dottern skulle ta ansvaret på nolltid men jag skulle aldrig förlåta mig själv om något hände.

Det förstår jag verkligen :heart

Vem ska trösta snurris? Hur jag trodde att vi var på väg mot ljuset för att bli slungad rakt ner i allt elände igen, mentalt den här gången. Maken arg och ledsen över allt som drabbar honom, dottern bröt ihop för att pappa bröt ihop och så kom all skolpanik uppe på det och jag vet inte vem som ska ta hand om mig. Jag är helt jävla slut....:( Jag kan inte åka bort eftersom karln svimmar av lite nu och då och som det blev sist hade det kunnat gå riktigt på tok.
Sen ser jag högen med böcker jag borde börja läsa inför terminsstarten men det får väl gå som det går.:crazy:

Stor kram till dig! Det måste vara väldigt tufft för dig nu!

Efter ett par härliga dagar (eller ja, vi kom upp till Timrå i lördags och åkte hem idag) i norrland är det skönt att landa i soffan här hemma :). Men som sagt, haft det himla bra; när vi kom fram på kvällen bjöd sambons systers sambos familj på en god och trevlig middag; bla tjälknöl och grillad älg :d. Söndagen bjöd på ett vackert dop av sambons systerson och så åt vi alla pizzamiddag vid Indalsälven :). Sen på måndagen blev det lunchutflykt till vätterberget, vilken slående utsikt :love:. Vi övernattade i en stuga som tillhör den familjen och det var ju såå avkopplande att sitta i skönaste fåtöljen och läsa medan de andra pratade och hundarna myste, till tända ljus och kamin (finns vatten men ingen el i stugan) och alldeles intill ligger en sjö vilket jag gjorde ett jäkla snabbt dopp i en gång (kanske därför förkylningen jag blev kvitt för 2 veckor sedan kom tillbaka..?!O_o:devil:), var kallt. Men som sagt. Efter att ha varit iväg till västkusten ons-fre, landat hemma natten till lör och iväg till norrland så är det skönt att vara hemma nu :p

Vad är det som ska läka? Skiten i maghålan är väl borta och den enda skadan på tarmen är väl den dom orsakat?
Såret där de öppna upp magen, det vill inte läka och det måste det göra. Sen behöver han få upp kondisen också för att klara en ny operation på ett bra sätt.

Trodde överlag att de gått över till att nästan enbart köra det, men vad synd. Men du fixar det här, det är mycket att läsa, det är det ju men det är ju inte alltid så svårt :)
Jag är åtminstone bra på att läsa snabbt och komma ihåg.:up: Just nu känns det bara lite övermäktigt men när jag väl börjar hoppas jag att det ska bli roligt. Det var roligt med litteraturvetenskapen vi nosade på förra terminen och jag har sett fram emot det.

Prag levererar! Är helt slut efter att ha varit igång sedan 03:30 men det har det varit värt. Nu sitter jag på rummet och småäter lite chips och dricker iste (min utomlands-standard) och försöker få upp energin att ta mig till badrummet för ett bad.

Sjukskriven dag idag. (Jobbar ju ju halvtid denna vecka) Så jag tog mig äntligen i kragen och åkte in med nyköpta begagnade högtryckstvätten. Den läcker som ett såll. Så nu får verkstaden avgöra om det är packningar som torkat, eller om den är sönderfrusen. Nåväl den var snorbillig.

Eftersom jag ändå var på resande fot tittade jag in i tebutiken och köpte fyra sorters te också. :d

Bägge katterna är inne nu ikväll. Både den skygge och den odräglige. Den skygge firar med att ligga och vältra sig på mina mjukisbyxor och spinna så att golvet vibrerar. Avlöst av att han hittat en hårsnodd som han försöker döda. Kära lilla skyggingen.:love: Han är verkligen min katt men jag får inte klappa varje dag.
Den odrägligen är bara ...odräglig.:meh:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
906
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 198
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 56 57 58
Svar
1 158
· Visningar
42 488
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 246
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka