Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Dalarna har länge haft ett stort problem med brist på tandläkare så situationen kommer ta tid att lösa . Nu har de anställt ett gäng portugiser men det tar tid innan de får sin svenska tandläkarlegitimationFick en akuttid 13.40 idagTydligen är det flera års kö för att få lista sig på folktandvården i byn "så jag rekommenderar dig att söka dig vidare. Men vi får väl hjälpa dig nu" fick jag höra
![]()
Föll i svackan igenatt gå runt med en känsla av att vilja dö hela tiden man är vaken och några ångestattacker på det och vakna flera gånger om på natten i ren panik utan att veta varför är "lätt" påfrestande. Smärtan i kroppen är tillbaka värre än någonsin och jag har haltat mig fram hela dagen. Jag är verkligen tacksam mitt i allt för att PTSD terapin fångar upp mig när jag mår såhär även om det är skitjobbigt att gå dit....
Jag är samtidigt väldigt tacksam för det lilla, min lilla shettis har fått en passande liten medryttare och dom är så söta som socker ihop
Det betyder att jag får lite hjälp i stallet ibland och det är guld värt!
Att höra andra ponnyns vilda äventyr hos @tolksele värmer också i hjärtat och jag är så glad att hon är där, dom verkar onekligen ha ganska roligt ihop
En dag i taget, i morgon är en ny dag...
Grattis föresten till alla er som fyllt år !![]()
Tog de ingen röntgen på tanden ? Besvären lär ju komma tillbaka om du inte tar bort tanden. Och det är ju bra att ha en lägesbestämning på den .Om den nu inte är på väg upp då ?Tack för svaretFunderar bara på vad jag ska hitta på att äta som inte behöver tuggas så mycket och som inte kommer hamna i tandkötts"fickan"
Hitintills har jag kommit på makaroner eller våfflor
![]()
Är du på jobbet?Min favoritförare har varit här och hållit mig sällskap i 1,5. Det var precis vad jag behövde, en trevlig människa att prata och skratta med![]()
Är du på jobbet?
Jag kan lyssna på dina bekymmer. Bara häv ur dig!
Vad skönt att du har nån professionell att vända dig till när du har det tufft.
Och shettis med medis![]()
Kram till dig!
Skönt med proffshjälp när det är så pass illa!
Den där svackan är vidrig.
Ta hand om dig!![]()
Nope, han tittade på den, sa att jag har en rejäl infektion i tandköttet, la bedövning, gjorde rent tanden (med sån där surrande slipande sak), petade i en tuss med infektionshämmande i "hålet" mellan tand och tandkött (tandköttet ligger som en flik över halva tanden typ). Sa att får jag besvär igen får jag höra av mig, sa att man brukar dra ut krånglande visdomständer men min växte rakt upp så det skulle nog inte behövas. Om jag fattade honom rättTog de ingen röntgen på tanden ? Besvären lär ju komma tillbaka om du inte tar bort tanden. Och det är ju bra att ha en lägesbestämning på den .Om den nu inte är på väg upp då ?
Har du provat att lägga in några pass med intervallträning?Klarat av dagens löprunda. Riktigt skönt idag, men jag behöver nog hitta ett sätt att motivera mig att ta i lite mer. Upptäcker emellanåt att jag hamnar i någon form av bekvämlighetstempo och knappt anstränger mig. Kanske ska sluta lyssna på bok när jag springer, tror att jag fokuserar för mycket på den.
Puh! Lättnad.Bra avslutning på dagen. Ätit mitt överkokta ris med lite soja som smaksättning, druckit cola, magen håller sig i schack, peppar, peppar (vore ironiskt om den nu plötsligt bestämmer sig för att bli ok) och sett tredje GoT avsnittet. Jon! Tyrion! Oleanna!!!! Kick ass Queen of Thorns![]()
hoppas det går bra.Sovit kalasdåligt i natt.... vaknade dessutom redan halv fem och nu försöker jag ladda för jobb 7-16 men först stallet och hoppas hästen står på alla fyra![]()
Jag har också precis haft min första. Fick pc via Kry-appen och nu väntar jag på tranbärskapslar från Apotea.Jag sitter och dricker vatten med enorma mängder citron i. För första gången i mitt liv har jag fått urinvägsinfektion och det är verkligen inte skönt.