Vad pysslar vi med? Del LXII

Status
Stängd för vidare inlägg.
När det blir lite too much information....
13249857_836203656483740_1400983086_n.jpg

Fick en akuttid 13.40 idag :nailbiting: Tydligen är det flera års kö för att få lista sig på folktandvården i byn "så jag rekommenderar dig att söka dig vidare. Men vi får väl hjälpa dig nu" fick jag höra :meh:
Dalarna har länge haft ett stort problem med brist på tandläkare så situationen kommer ta tid att lösa . Nu har de anställt ett gäng portugiser men det tar tid innan de får sin svenska tandläkarlegitimation

Föll i svackan igen :( att gå runt med en känsla av att vilja dö hela tiden man är vaken och några ångestattacker på det och vakna flera gånger om på natten i ren panik utan att veta varför är "lätt" påfrestande. Smärtan i kroppen är tillbaka värre än någonsin och jag har haltat mig fram hela dagen. Jag är verkligen tacksam mitt i allt för att PTSD terapin fångar upp mig när jag mår såhär även om det är skitjobbigt att gå dit....

Jag är samtidigt väldigt tacksam för det lilla, min lilla shettis har fått en passande liten medryttare och dom är så söta som socker ihop :heart
Det betyder att jag får lite hjälp i stallet ibland och det är guld värt!
Att höra andra ponnyns vilda äventyr hos @tolksele värmer också i hjärtat och jag är så glad att hon är där, dom verkar onekligen ha ganska roligt ihop :)

En dag i taget, i morgon är en ny dag...

Grattis föresten till alla er som fyllt år ! :o
:heart Kram

Tack för svaret :) Funderar bara på vad jag ska hitta på att äta som inte behöver tuggas så mycket och som inte kommer hamna i tandkötts"fickan" :rofl: Hitintills har jag kommit på makaroner eller våfflor :angel:
Tog de ingen röntgen på tanden ? Besvären lär ju komma tillbaka om du inte tar bort tanden. Och det är ju bra att ha en lägesbestämning på den .Om den nu inte är på väg upp då ?

Jag kan lyssna på dina bekymmer. Bara häv ur dig!

:heart
Vad skönt att du har nån professionell att vända dig till när du har det tufft.

Och shettis med medis :love:

Kram till dig!
Skönt med proffshjälp när det är så pass illa!

Den där svackan är vidrig.
Ta hand om dig! :heart

:heart

Sovit kalasdåligt i natt.... vaknade dessutom redan halv fem och nu försöker jag ladda för jobb 7-16 men först stallet och hoppas hästen står på alla fyra :cautious:

Tog de ingen röntgen på tanden ? Besvären lär ju komma tillbaka om du inte tar bort tanden. Och det är ju bra att ha en lägesbestämning på den .Om den nu inte är på väg upp då ?
Nope, han tittade på den, sa att jag har en rejäl infektion i tandköttet, la bedövning, gjorde rent tanden (med sån där surrande slipande sak), petade i en tuss med infektionshämmande i "hålet" mellan tand och tandkött (tandköttet ligger som en flik över halva tanden typ). Sa att får jag besvär igen får jag höra av mig, sa att man brukar dra ut krånglande visdomständer men min växte rakt upp så det skulle nog inte behövas. Om jag fattade honom rätt :cautious:
Ja å så skulle jag hålla rent ordentligt så inte infektionen kom tillbaka. Ja det är ju skitenkelt när halva tanden är begravd under tandkött och sitter längst bak :meh:

Klarat av dagens löprunda. Riktigt skönt idag, men jag behöver nog hitta ett sätt att motivera mig att ta i lite mer. Upptäcker emellanåt att jag hamnar i någon form av bekvämlighetstempo och knappt anstränger mig. Kanske ska sluta lyssna på bok när jag springer, tror att jag fokuserar för mycket på den.
Har du provat att lägga in några pass med intervallträning?

Rullade förbi en bondgård och såg 2 kor i en hage, 5 i åkern bredvid och 5 i skogsdungen bortom åkern :D dom brukar gå på äventyr några gånger varje sommar men oftast en åt gången. Dom såg ut att ha det rätt bra men jag hoppas bonden är snabb ut, alla har överlevt tidigare äventyr och det får ju gärna fortsätta så :up:

Bra avslutning på dagen. Ätit mitt överkokta ris med lite soja som smaksättning, druckit cola, magen håller sig i schack, peppar, peppar (vore ironiskt om den nu plötsligt bestämmer sig för att bli ok) och sett tredje GoT avsnittet. Jon! Tyrion! Oleanna!!!! Kick ass Queen of Thorns :love:
Puh! Lättnad.
Hoppas nu att det håller i sig!

- och grattis i efterskott!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hemmet Jag har alltid varit en person som ogillar att pyssla, eller egentligen allt som är smått och pilligt kan driva mig till vansinne. Jag... 2
Svar
28
· Visningar
905
Senast: Trott
·
Tjatter Idag har jag gjort bort mig. En stor del av året är Harris Tweed-kavaj min vardagsklädsel, när jag vill vara prydlig men inte alltför... 2
Svar
24
· Visningar
1 197
Senast: Flixon
·
Tjatter Dödstrött pga allergi och allergimedicin men vilket ljuvligt väder det var igår! Inte lika trevligt idag men uppehåll ännu så jag ska... 47 48 49
Svar
960
· Visningar
36 371
Senast: Mia_R
·
Tjatter Jag vill göra något i sommar på min semester. Jag känner att jag vill uppleva något och liksom unna mig själv någonting.😊 Kanske resa... 2 3
Svar
46
· Visningar
2 240
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka