Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 861
Status
Stängd för vidare inlägg.
Sitter i rastgården och kollar på Ammo som läser tidningen.
Ska strax gå hem och börja göra mig i ordning för att åka till Gbg

@supersonic :)

Igår var det en kunnig som tittade på taket. Som ska ge offert om stuprör och göra om ett annat tak.
Han sa att skorstenen, runt om såg ut att behöva göras om (jo det läcker tydligen där med).
Sen att det lossnat skruvar (eller vad det heter) som håller ihop taket. Att vattnet tydligen hittat genom dem.
Så är tveksam om jag vågar fixa detta. Det är ganska högt och brant.
Så men som jag fattade så behöver det precis som du också skrev inte vara själva taket som ska bytas ut men däremot annat fix.

Och där bidrog jag inte till den årliga älgsłakten som jaktmotståndarńa tycker ska upphöra såg hunden men älgarna sprang längre in i skogen och ut

Vissa kunder är verkligen dumma i huvudet! :banghead: Jag tycker att vi är ganska schyssta som transportör som erbjuder ett 4 h lev.fönster istället för det dubbla som många har, eller hur? Men nä, den här kunden kunde knappt gå med på EN timmes lev.fönster. :rage: Synd att kunden inte betalar leveransen till oss, annars hade jag kunnat gå med på det och ta betalt för det också :devil:

Vissa kunder är verkligen dumma i huvudet! :banghead: Jag tycker att vi är ganska schyssta som transportör som erbjuder ett 4 h lev.fönster istället för det dubbla som många har, eller hur? Men nä, den här kunden kunde knappt gå med på EN timmes lev.fönster. :rage: Synd att kunden inte betalar leveransen till oss, annars hade jag kunnat gå med på det och ta betalt för det också :devil:
Vilken tokstålle.

Jag kan tycka att det är jobbigt ibland. Har man ett ärende under den tiden (hämta barnen t.ex) och inte vet exakt när man kommer hem blir det ju bökigt alltså. De erbjuder ofta ett "vi är på ingång-samtal" en halvtimme innan så man kan stressa klart med eventuellt ärende och hinna hem. Nämnda samtal kommer oftast inte mer än 5-10 minuter innan de är här :banghead: men att inte ha förståelse för transportfirman alls låter ju lite knäppt.

:arghh::meh::down:

Jag hatar att söka jobb. Det är alltid "flerårig erfarenhet" och gärna högre examen som krav. Jag vet att man inte ska ta åt sig men det är så tungt att skicka men aldrig ens få svar :(

Vilken tokstålle.

Jag kan tycka att det är jobbigt ibland. Har man ett ärende under den tiden (hämta barnen t.ex) och inte vet exakt när man kommer hem blir det ju bökigt alltså. De erbjuder ofta ett "vi är på ingång-samtal" en halvtimme innan så man kan stressa klart med eventuellt ärende och hinna hem. Nämnda samtal kommer oftast inte mer än 5-10 minuter innan de är här :banghead: men att inte ha förståelse för transportfirman alls låter ju lite knäppt.
Vi erbjuder också samtal när vi är på väg, men det är ju svårt att lova en viss tid innan. Allt beror ju på hur det går med leveranserna innan dig liksom. Vissa kunder har så svårt att förstå att vi inte bara kör deras leverans utan att det är mycket som samlastas.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 404
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 568
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
809
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka