Ska kolla på gårdagens avsnitt av Temptation Island och sen lägga mig i sängen och läsa lite 
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Först och främst; nej, det hade jag inte gjort.
Men sen är det där en rätt vanlig scam också!! Folk som kapar mail/FB-konto och skickar ut ”nödbrev” till den kapades vänner och bekanta, så de stackare som bara vill hjälpa sätter in pengar på bedragarens konto.
Ok fick just ett meddelande på messenger från en fd arbetskompis som jag jobbade med för typ 10 år sedan. Hen har tydligen ekonomiska problem och ville låna 10 k.
Hade inte tvekat med ngn närstående men känns lite shady att hen frågar mig, antar att det är akut. Minns att hen hade lite ekonomiska problem redan när vi jobbade ihop (lån med höga räntor och sånt). Men är en enormt snäll och godhjärtad person. Vad hade ni gjort?
Oj, vad svår fråga.
Som du säger hade jag direkt lånat ut till mina vänner.
Men någon jag inte umgåtts med så mkt på 10 år vet jag inte riktigt.
Jag vill ju gärna hjälpa. Men 10k känns lite väl saftigt att riskera bli av med. Personen kan ju vara godhjärtad men ha svårt med att betala åter och inte riktigt vara medveten om hur svårt/omöjligt det blir.
nej det tycker jag inte att du ska om du inte råkar vara über-rik och kan slänga pengar i sjön lite nu och då bara för att du kan. Känns lite väl märkligt att någon du jobbat med kommer så lång tid efteråt och vill låna pengar![]()
Ok fick just ett meddelande på messenger från en fd arbetskompis som jag jobbade med för typ 10 år sedan. Hen har tydligen ekonomiska problem och ville låna 10 k.
Hade inte tvekat med ngn närstående men känns lite shady att hen frågar mig, antar att det är akut. Minns att hen hade lite ekonomiska problem redan när vi jobbade ihop (lån med höga räntor och sånt). Men är en enormt snäll och godhjärtad person. Vad hade ni gjort?
Finns väl banker att låna av?Precis så tolkar jag personen. Enormt godhjärtad, lite godtrogen liksom. Snäll men har lite svårt för att planera rent allmänt. Nu hade hen bytt jobb och pga olika löneformer hamnar en månad i stort sett utan lön. Rent krasst tänker jag att hen borde planerat för det alt haft en buffert för oförutsedda händelser.
Jobbigt dock då jag VET att detta är en väldigt fin person som ställer upp för folk på olika sätt (annat än ekonomiskt)
Jag är både snäll och godhjärtad, samt generös. Men att låna ut 10 k, aldrig i hela livet. Möjligen till en familjemedlem eller en mycket nära vän. Nån jag jobbat med för 10 år sedan skulle jag inte ens överväga tanken på att säga ja tillOk fick just ett meddelande på messenger från en fd arbetskompis som jag jobbade med för typ 10 år sedan. Hen har tydligen ekonomiska problem och ville låna 10 k.
Tolkar det som att hen är ganska desperat..
Jag lånade ut 10 papp till ett ex men som jag vid det tillfället var ihop med. De pengarna fick jag sedan inte se röken av och han är numera död så hoppet om att återfå pengarna är helt ute.Jag är både snäll och godhjärtad, samt generös. Men att låna ut 10 k, aldrig i hela livet. Möjligen till en familjemedlem eller en mycket nära vän. Nån jag jobbat med för 10 år sedan skulle jag inte ens överväga tanken på att säga ja till![]()
Men!! Den är från ifjol, visade dom den först nu?!
Inte en chansJula minsann.......då antar jag att du också numera kan titulera dig stolt Julflamingo ägare
![]()
Finns väl banker att låna av?![]()
Det kan ju vara en repris också, Barnkanalen är mer repriser än nyvisningar ibland...Men!! Den är från ifjol, visade dom den först nu?!
Snyggt, A, att kunna svaret!![]()
Så personen har alltså ivarjefall tidigare haft svårt att betala för sig. Bådar ju inte så gott...Hen har betalningsanmärkningar vad jag minns så tror inte hen får lån tyvärr
Precis så tolkar jag personen. Enormt godhjärtad, lite godtrogen liksom. Snäll men har lite svårt för att planera rent allmänt. Nu hade hen bytt jobb och pga olika löneformer hamnar en månad i stort sett utan lön. Rent krasst tänker jag att hen borde planerat för det alt haft en buffert för oförutsedda händelser.
Jobbigt dock då jag VET att detta är en väldigt fin person som ställer upp för folk på olika sätt (annat än ekonomiskt)