Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
22351965_1933402523592221_4278425676136054784_n.jpg

:D
Du också :eek::rofl::D!!

@athena_arabians har du fått din provision ännu :)?
;)

Har kommit över stress stadiet av att skriva ett cover letter och kommit till humor stadiet. Ungefär så här:

In addition, I have mentored multiple students on their research projects during my PhD, both at undergraduate and masters level. Everyone seem to have passed, one even got a job and nobody died so I guess it can be deemed as successful.

:o:rofl::rofl::rofl:

Blä, allt känns så äckligt nattsvart. Orkar inte riktigt med att försöka få styr på en fungerande vardag samtidigt som alla vårdtider. Varit till sjukhuset två gånger den senaste veckan, ska dit igen på måndag och sedan så blir det minst en eller två gånger till inom den närmaste månaden. Önskar att jag var en person som inte stressade mig själv sönder och samman av sådant. Fick dessutom ett ganska tråkigt besked gällande något, som jag inte riktigt orkar tala om, när jag var där igår och jag grät tills jag spydde under kvällen. Överlag känns det som en ganska omöjlig ekvation att hålla sig över ytan när man har problem med både psykisk och fysiskt ohälsa. Jag har nog inte planerat in en social aktivitet sedan i juli, och det känns liksom inte som att världen utanför mitt hem är för mig längre.

Kan inte säga så mycket mer än kram. :heart

Jag gissar att det var till mig? Det får jag inte, banken är skriven på pappas address då de typ vägrar att byta till en utländsk adress. Så jag fixar det när jag är hemma :)

Sist var det komiskt eftersom de blockerade dosan då exet vägrade ge tillbaka den när vi gick isär (jag hade bett han ge den till min far) så då ordnade de bank ID på mobilen tills jag kom hem. Så då ersatte de den gratis eftersom det egentligen inte var slarv från min sida, dock hittade jag dosan i mina saker som exet hade packat så jag gick in och gav tillbaka den (de undrade faktist om jag hade betalt för att ersätta den så att de kunde ge tillbaka pengarna eftersom jag lämnade tillbaka en :D).

Däremot glömde jag tydligen att aktivera det nya kortet när jag var hemma sist. Smidigt för nu kan jag inte spendera några av mina pengar :cautious: Verkar icke gå att sortera här då jag tror att koden byttes.

Det kanns ju lite markligt att aka fran USA's vastkust till Sverige for att fixa en bankdosa och annu markligare hur stelbenta banken ar trots att vi har en personlig bankkontakt som kanner oss och vet precis hur det ligger till.:cautious:

Det är en oerhörd skillnad på deras saffran och den man köper i affären/apoteket. Tack vare @Tora har jag en laddning som legat och gottat sig i rom med lite socker sedan förra julen också. Den ska jag använda till julbaket :d Jag använder det här receptet och de blir jättebra: http://www.royfares.se/nyheter-blogg/lussebullar

Men riktig saffran ar alltid eco friendly da den ju inte kan odlas i jatte anlaggningar eller odlas/skordas med maskiner. Jag har lart mig att Saffran fran Iran alltid ar den basta och om man koper Spansk saffran ar det Coupe eller Superior som galler. :confused:
Varfor lagger du saffran i rom? det har jag inte hort forut men later interessant.

Och da var det dags att bestalla saffran sa jag kan baka till jul. :)

Ligger i ett varmt bad efter att ha varit effektiv idag med jobb, bilbesiktning (gick igenom!), köpt kattmat hos veterinären, handlat, slängt grovsopor, kartonger och tidningar.

Nu går mina tankar mest till om man borde köpa sån där god saffran det tipsades om och provbaka en sats lussekatter innan Lucia. Bara för att se om de blir ok alltså.:angel:

Det kanns ju lite markligt att aka fran USA's vastkust till Sverige for att fixa en bankdosa och annu markligare hur stelbenta banken ar trots att vi har en personlig bankkontakt som kanner oss och vet precis hur det ligger till.:cautious:

Jag har också personlig bankontakt som har hand om både mina och min familjs konton. Hen är så flexibel hen kan. Jag åker inte från Asien i onödan eller bara för bank ärenden precis, det vore ju otroligt irriterande.

Håller med om att det är otroligt märkliga regler ibland, det är ju inte precis ovanligt att folk bor utomlands eller kommer in från andra länder. Exet hade väldiga problem med att öppna bank konto i Sverige för det var ingen som lät han göra det utan Svenskt ID (han hade fått personnummer). Men det gick liksom inte att få Svenskt ID utan ett Svenskt bank konto att betala ifrån. Han gick runt till ett flertal bank kontor tills han kom till en som lät han öppna ett med sitt pass.

Pinterest är en sida, som funkar som en anslagstavla. Du sparar bilder och kan hitta massor av inspiration :)

Tänk dig en digital anslagstavla, där du nålar fast intressanta grejer. Det kan vara bilder eller länkar till hemsidor/filmer/blogginlägg/annat

:D pintrest är en sida, man har sina egna "anslagstavlor" som man "pinnar" "nålar " det man hittar. Svårt att förklara, jag tror du förstår om du börja hänga på pintrest

Lite sent svar men tack alla :bow:!!!

Ligger i ett varmt bad efter att ha varit effektiv idag med jobb, bilbesiktning (gick igenom!), köpt kattmat hos veterinären, handlat, slängt grovsopor, kartonger och tidningar.

Nu går mina tankar mest till om man borde köpa sån där god saffran det tipsades om och provbaka en sats lussekatter innan Lucia. Bara för att se om de blir ok alltså.:angel:
Vilken saffran ska man ha :confused: vem tipsade? Vart ska man köpa?

Hur kan jag ha missat, kollat bak i tråden men hittar inte :confused:

Den saffran jag tidigare köpt har inte varit speciellt bra.

Blä, allt känns så äckligt nattsvart. Orkar inte riktigt med att försöka få styr på en fungerande vardag samtidigt som alla vårdtider. Varit till sjukhuset två gånger den senaste veckan, ska dit igen på måndag och sedan så blir det minst en eller två gånger till inom den närmaste månaden. Önskar att jag var en person som inte stressade mig själv sönder och samman av sådant. Fick dessutom ett ganska tråkigt besked gällande något, som jag inte riktigt orkar tala om, när jag var där igår och jag grät tills jag spydde under kvällen. Överlag känns det som en ganska omöjlig ekvation att hålla sig över ytan när man har problem med både psykisk och fysiskt ohälsa. Jag har nog inte planerat in en social aktivitet sedan i juli, och det känns liksom inte som att världen utanför mitt hem är för mig längre.

Kram :heart
Känner du att du ändå får någon typ av hjälp av vården?

Kram :heart
Känner du att du ändå får någon typ av hjälp av vården?

Både ja och nej, jag får ju adekvat vård gällande min MS med regelbundna magnetröntgen och bromsmedicinering men gällande andra bitar är det mer bristfälligt. Det är också en grej som har blivit en del av varför jag mår psykiskt dåligt, allt kämpande för att få vård under det senaste året.

Både ja och nej, jag får ju adekvat vård gällande min MS med regelbundna magnetröntgen och bromsmedicinering men gällande andra bitar är det mer bristfälligt. Det är också en grej som har blivit en del av varför jag mår psykiskt dåligt, allt kämpande för att få vård under det senaste året.

Tråkigt att den psykiska vården är så bristfällig :down: Vet några stycken som inte orkat kämpa mer till slut :( det är för j-ligt rent ut sagt.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 413
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
800
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
827
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka