Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Inser jag måste köpa insynsskydd då grannens ungar glor in i min lägenhet. Har ju två katter.. dessvärre gillar katterna att kolla ut med så funderar på om det egentligen ser dumt ut att ha insiktsskydd till 2/3delar av fönstret sedan har mamma virkat en sådan "gardin" man ska ha framför fönstret, också en form av insynsskydd. Skulle det se dumt ut?

Visst, skulle inte bry mig men just nu ser min lägenhet ut på ett samma sätt som jag mår, kaos överallt och gillar inte att någon glor in då..

22446737-1658046050924151-796906336-n.jpg

I natt vaknade jag vid ett-tiden och drabbades av akut saknad efter min katt som jag var tvungen att ta bort i fjol. Saknaden väcktes av den enkla anledningen att jag lagt min vetekudde på hennes plats bredvid min kudde när den hade blivit kall igår. Ingen av de två katter vi har nu är "min". Frasse-katten är bara sin egen och Esther är bara husses. Jag saknar min Cicci. :(

:heart

Inser jag måste köpa insynsskydd då grannens ungar glor in i min lägenhet. Har ju två katter.. dessvärre gillar katterna att kolla ut med så funderar på om det egentligen ser dumt ut att ha insiktsskydd till 2/3delar av fönstret sedan har mamma virkat en sådan "gardin" man ska ha framför fönstret, också en form av insynsskydd. Skulle det se dumt ut?

Visst, skulle inte bry mig men just nu ser min lägenhet ut på ett samma sätt som jag mår, kaos överallt och gillar inte att någon glor in då..

Vi har halva fönstret med sån film man kan sätta på fönsterrutan. Annars hade alla glott in som går förbi.

Har en lite tjockare gardin än din på fönstret som är på en sådan plats att jag gärna vill ha nån form av skydd. Den släpper ändå in bra med ljus.
Tänker om det går att ha en gardinstång lite längre ut än det normala så att katterna kan sitta där och titta ut även när gardinerna är fördragna.
Personligen tycker jag det är betydligt snyggare än sådant man klistrar på fönstrerna. Sen kan du alltid öppna upp när du vill.

Denna är det:
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90386535/

Det var nog inte så smart att ta båda boxarna idag iaf. Jag har artrit i handlederna (psoriasis) och nu har jag så ont att det är svårt att bara vara. Blä för kroppen när den inte vill vara med!

Har en lite tjockare gardin än din på fönstret som är på en sådan plats att jag gärna vill ha nån form av skydd. Den släpper ändå in bra med ljus.
Tänker om det går att ha en gardinstång lite längre ut än det normala så att katterna kan sitta där och titta ut även när gardinerna är fördragna.
Personligen tycker jag det är betydligt snyggare än sådant man klistrar på fönstrerna. Sen kan du alltid öppna upp när du vill.

Denna är det:
http://m.ikea.com/se/sv/catalog/products/art/90386535/

Sksa spana på det. Dock är ena katten duktig på att dra isär gardiner :mad::D

Jag har jättevarma fötter. Verkligen varma! Känns som om man skulle kunna koka ägg eller annat på dem.
Har smörja på med kylande liniment. Det hjälper inte. Har nu öppnat ett fönster.
Det hjälper inte.
Tog upp en fot i taget och öppnade kranen så kallvatten kunde kyla av dem.
Ingenting verkar hjälpa?!

Mycket märkligt då mina fötter snarare är åt det kallare hållet i vanliga fall.

Ja ja det går väl över nångång.

Vi börjar bli rätt härdade, jag fick lov att visa en stomisköterska att hon hade fel och jag hade rätt för hon försökte hävda att det bara var ett "hål" från stomin. :banghead: så vi svarade väldigt kortfattat och hänvisade till journalen för fördjupning. Underläkaren gick för att läsa och återkom aldrig mer.:angel: Däremot kom läkaren vi hade sist lite senare till maken och maken kände sig nöjd med hennes information. Så imorgon strax före 10 rullar han ner till operation. :crazy:
Hoppas allt går bra nu. Visst började detta i julas??

@astronaut jag har lite samma bekymmer med insyn fast jag bor på andra våningen :arghh: så just nu är persiennerna nere på halva fönstren (jag hade älskat om dom var inuti fönstren och inte utanpåhängande) och gardinlängder fördragna överallt, katten smiter in bakom och sätter sig och kollar ut.
Funderat lite på plastskydd men inte kommit fram till hur jag ska göra ännu tyvärr.

Hela insynsskyddet blev riktigt påtagligt efter ombyggnad av huset mitt emot som har bättre läge för att se än innan och dessutom verksamheter som har (kommer ha så snart det är klart) besökare av allmänheten.

Eftersom jag avskyr ljus så är det inget bekymmer för mig mer än att blommorna kan grina men det gör dom ju ändå :angel: och kan få lite solterapi på balkongen när det finns möjlighet vill säga här på blåstkusten.

@astronaut jag har lite samma bekymmer med insyn fast jag bor på andra våningen :arghh: så just nu är persiennerna nere på halva fönstren (jag hade älskat om dom var inuti fönstren och inte utanpåhängande) och gardinlängder fördragna överallt, katten smiter in bakom och sätter sig och kollar ut.
Funderat lite på plastskydd men inte kommit fram till hur jag ska göra ännu tyvärr.

Hela insynsskyddet blev riktigt påtagligt efter ombyggnad av huset mitt emot som har bättre läge för att se än innan och dessutom verksamheter som har (kommer ha så snart det är klart) besökare av allmänheten.

Eftersom jag avskyr ljus så är det inget bekymmer för mig mer än att blommorna kan grina men det gör dom ju ändå :angel: och kan få lite solterapi på balkongen när det finns möjlighet vill säga här på blåstkusten.
Solfilm som man har till bilar??

Dags att gå ut på balkongen en sväng sen blir det att ordna i badrummet innan jag ska krypa ner i sängen.
Lär ju inte sova på en stund men kroppen skriker att det är dags att sträcka ut och försöka slappna av lite ett tag så är nog säkrast att lyssna på det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 411
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka