Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 871
Status
Stängd för vidare inlägg.
Det här känns som det blir en bra dag :cool:
Tog 1,5 timme till jobbet. En sträcka på 2,5 mil som normalt tar 25 min :wtf:
Kommer till jobbet och öppnar mailen, då har tandhyginisten skickat ett mejl om ändring av tid från i morgon till idag. Någon kändes inte rätt så jag ringer och ska dubbelkolla, för att inte gasa iväg i onödan (klockan var 9:49 och tiden 10:20)
Vilken jäkla tur, för jag hade inte alls tid idag....inte heller i morgon utan först 2/11 . De har helt enkel mejlat fel person :meh:
Sen fungerar inte internet IGEN!!!!!
Ringer BBB och de skickar ut ett nytt moden IGEN!!! för det som de bytte till för två-tre veckor sen ja det är ett begagnat från 2013 :cautious:.
Jag vill åka hem och lägga mig :arghh:

Någon hade delat en sån där status på Facebook om att "Du har blivit kidnappad. Karaktärerna från den senaste tv showen du såg kommer för att rädda dig. Vem är på väg?"

:rofl::rofl::rofl: Jag kollade på ett avsnitt av Svenska Hollywoodfruar :nailbiting::up::up::up: Så en räddningsförsök från dem kan ju gå hur som helst.

Ser framför mig hur Maria kommer med en massa tofsar för att dekorera allt, Åsa ordnar ett botox party för att locka dit kidnapparna och Gunilla startar bråk, med både Åsa och kidnapparna för att hon inte får stå i centrum. Den enda som är fokuserad är Isabel. :D

Lycka är att ha 1000/1000 uppkoppling :love::D

Jag vann precis en trisslott för att jag gissade rätt på vilken myndighet som skulle drabbas av nästa DDOS-attack :angel:

Nog för att det är illa överlag, men myndigheter borde vara bättre än såhär :cautious:

Jävla skitstart på den här dagen :rage: Jag åkte kl 07 hemifrån med bilen eftersom jag hade seminarie/föreläsning som började kl 9:15 och jag ville ha lite tid till godo eftersom det ofta är strul efter vägen. Kommer fram 8:40 och kollar mobilen, mejl från läraren och messenger från klasskompisar, lektionen är inställd :banghead::banghead::banghead::banghead: Så det var bara att vända bilen och rulla hemåt igen. :meh: 3 timmar körning helt i onödan, ja det gick lite fortare hemåt... :angel: Jag passade visserligen på att handla på vägen hem men jag måste ändå in till stan för att hämta upp sonen vid 14 eftersom jag hade lovat det... :cautious:

Även här är det fult väder,tidvis riktigt fult väder :eek:
Väntar på skadedjursutrotaren,bara 20cm från där mopsen lekte springer det ut en liten brun luddtuss över golvet :devil: det känns som att dom blir fräckare och oräddare för var dag.

Jag har eget stall och det är mina två hästar. Har skjutit på att tömma boxarna hela sommaren men nu var det dags. Även om jag har ont i kroppen idag så är det skönt att det är gjort :)
Ok då förstår jag. Aha du har permanentbädd :)! Det är ju smidigt (men tungt såklart att tömma sen om man inte har maskiner till).
Skönt att ha det gjort :) nu får du vila händerna!

I måndags var jag på vad jag trodde skulle bli en arbetsintervju. Det visade sig att jobbet redan var mitt och de gav mig anställningsavtal och annan info och så fort mitt arbetstillstånd kickar in så börjar jag!!

Krav dock: Australienskt (QLD) Körkort.

Så idag har jag vart på polisstationen och skaffat det! Man visar sitt utländska körkort med en godkänd engelsk översättning. Tar nytt foto osv... spännande! Kommer på posten inom 2 veckor!

Jag ska bli biluthyrare! :D

Har i skrivande stund lagt ner 88 grejer i min ebay-varukorg. Jäkla tur att man inte behöver bära den själv, eller ställa tillbaka det man inte vill ha i slutändan. Och att man kan lämna varukorgen i flera veckor utan att den blir tömd. Stor fördel jämfört med vanlig butik!

Banken kunde inte riktigt lösa mitt ärende. Eller jo, men det skulle ta några dagar och kosta en del också :mad: Frågan är hur viktigt det är. Jag vill ha det svart på vitt inför tingsrätten på onsdag men frågan är om det är nödvändigt.
Två andra saker inför onsdag är iaf fixat och jag ska bara skriva ut det.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 405
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 584
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
819
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka