Vad pysslar vi med, del LXIX

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare dobbis
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 2 004
  • Visningar Visningar 59 848
Status
Stängd för vidare inlägg.
Enligt smhi skulle det inte regna inatt/idag så hästarna fick vara utan täcke. Vaknar och det regnar :arghh:.
Idag ska det tydligen jagas i skogarna närmast byn så jag tror hästarna (och jag) får vila idag.

Enligt smhi skulle det inte regna inatt/idag så hästarna fick vara utan täcke. Vaknar och det regnar :arghh:.
Idag ska det tydligen jagas i skogarna närmast byn så jag tror hästarna (och jag) får vila idag.
Det är så skönt att min häst förvandlas till en "björn" med all sin vinterpäls. :p
Nu ska jag nog borsta tänderna och se vad jag orkar ta mig för idag.

Skickat iväg sonen med fotbollslaget, de ska på Prison Island idag. Sen gick jag och pratade lite med maken samtidigt som jag slängde sopor, det är ingen som har orkat gått i ösregnet till soptunnan så det var några påsar som skulle iväg. :D
Maken har fått rumskamrat och han är redan urtrött på honom, han hade legat och pratat högljudd i telefon vid 23 igår kväll, någon gång mitt i natten, tänt lampor och maken var så lagom pigg och trevlig nu. Det hade ju varit fint om det hade blivit som de lovade, att han skulle få eget rum :meh:

Pysslat lite så här på förmiddagen
eoMSyDV.jpg

Ett kattlådehus! Hoppas katterna tycker det är lika bra som jag gör.

Nu ska jag återgå till virkningen och se om jag kan få ihop något litet djur.

Ska göra mig iordning för att ta en promenad för att rensa huvudet innan jag åker till stan en sväng.

Är på stan och letar sommarkläder. Inser att jag inte har några sommarkläder förutom blommiga långklänningar/kaftaner

Aramis har också massor med vinterpäls men har även skador som gör att han helst ska ha täcke på vid regn. Dumma Smhi!
Jag kan rekommendera att hålla koll på smhi's radar, den är riktigt bra. Ser man hur regnet rör sig och kan beräkna när det kommer in osv.
Tycker det fungerar bra, sen tar jag alltid långtidsprognoserna med en nypa salt, oftast stämmer dag till dag prognoserna bättre.

Började redan förra året med att leta efter en ny vinterjacka. Idag hittade jag en som jag fick betala svindlande 130:- för efter rea och ett bidrag från min mormor, dessutom från en affär som jag avfärdat med "där skulle jag aldrig få på mig kläderna":up:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur hade ni hanterat denna situationen? En manlig kollega till mig skickar denna bilden i vårt grupp teamchat och skriver "kanske något... 2
Svar
24
· Visningar
2 401
Senast: Enya
·
Skola & Jobb Jag har funderat mycket över detta sista tiden. Enligt färska siffror ökade andelen barn som fått en adhd- diagnos med 50% mellan åren... 5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 549
Senast: Badger
·
Juridik & Ekonomi Mitt trubbel med samma HR-person började typ en vecka innan min mans sammandrabbning med personen började. Jag är på jobbet och min...
Svar
8
· Visningar
799
Senast: Whoever
·
Småbarn Min femåring åker bakåtvänt i en Britax Max-Way Plus, men nu börjar han bli för lång för den. Bältet vid axlarna hade behövt höjas ett...
Svar
19
· Visningar
803
Senast: lillaP
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka