Vad pysslar vi med? Del LXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
En mycket viktig aspekt. Även om man har intresset kan man få avstå p.g.a. tidsbrist. Jag hinner ju inte alls allt jag vill . Tvärtom måste jag skära bort ännu mer kul saker ur mitt liv för att jag inte hinner med allt vilket bara ger en tråkig känsla.
Om man ska vara ärlig så tror jag faktiskt att ingen någonsin hunnit allt som dom velat eller planerat och ju äldre vi blir desto långsammare går det när det gäller fysisk aktivitet. Jag skulle också vilja göra mycket mera men varken tid eller ork finns till alla projekt så jag får ta det viktigaste först, eller, det JAG anser vara viktigast och det viktigaste just nu har varit att få containern under tak och klimatsäkra den inför vintern samt få släpet helrenoverat så jag kan köra hem mer virke mm. när Byggmax ringer eller messar. Släpet har varit kvällspyssel och nu är det klart och containerns klimatskal är färdigt till tre fjärdedelar så där ligger jag rätt i planeringen, gjutningen av nytt verkstadsgolv skjuter jag framåt till sommaren som kommer.

Det är när vintern kommer på allvar jag skapar i elektroniklabbet på allvar och i vinter blir det några roliga projekt som är inplanerade sen en tid tillbaka. :)

Wow, har faktiskt fått det mesta gjort. Rätt löjligt att man (jag) går och har ångest och stressar i ett antal dagar för att sedan få allting fixat på några timmar när jag väl sätter igång och kör.Tio gånger så lång tid att ha ångest jämfört med tid spenderat på att utföra vad som ska göras. :banghead:

Tiden har gått rätt snabbt ändå idag. Skönt att ha dagen avklarad. För hur många år jag än försökt att inte ha ångest över min födelsedag så sitter jag här 20 år senare och har fortfarande ångest :(
Min man fick strikta order om att inte ens gratta mig så det har han låtit bli :love:
Mina svärföräldrar var svårare att bearbeta men fick dom till det med. Det var skönt att slippa ha kalas och få presenter men ändå vill jag ha just allt det där, men inte när jag har sån ångest över det. Nåja, slutbabblat från mig och mina födelsedagstankar.
Imorgon är en ny dag. Å ett helt år tills nästa födelsedag som jag måste försöka genomlida på något sätt...

Jag har en kompis som brukade ha angest over fodelsedagen tills hon bestamde sig for att gora nagot at det. Numera har hon flera fester under aret. 9 manader till min fodelsedag, var den forsta. Nar nagon protesterade lite och sa, "Men du fyller ju den 27de och nu ar det den 15de" :confused: Skrattade hon gott och svarade, "Close enough!"
Numera ar det fest hos henne 4-5 ganger om aret. Ibland kallar hon det for "mittemellan fest" och det kan vara allt fran 6 manader fran hennes fodelsedag till lite nar som helst. :laugh: eller kvarts ars fest.
Det ar present forbud, bara den legendariska vinflaskan slapps in. Det ar dock super trevliga fester med mycket skratt ... och hon har helt slappt angesten om sin fodelsedag. :love:

Skitmorgon. Vaknar typ suuuur för att jag aldrig får sova ordentligt. Så sambon och jag fräste åt varandra. Missar anslutande buss och får vänta över 20 min. Tänker att jag kan trösta mig med kaffe och macka från kiosken så länge men spiller såklart kaffe på min vita tröja. Kan jag få åka hem och lägga mig igen?

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag behöver en hobby! Jag har en hund som är lika lat som mig; vi gillar att ligga i sängen och titta på TV, så långa hundpromenader och...
Svar
7
· Visningar
328
Senast: MiaMia
·
  • Låst
Tjatter Vi är i fältkontoret och kisse har tom egen säng. Låång kisse! 99 100 101
Svar
2 000
· Visningar
63 854
Tjatter Kom hem efter kejsarsnitt igår, snittet 2 dagar gammalt. Visar sig att min "medel-mot-hård" madrass är på tok för mjuk för att jag ska...
Svar
6
· Visningar
476
Hemmet Ska ju flytta och nya lägenheten har inte fiber. Fine , men ska skaffa mobilt bredband. Undrar då om jag fortfarande kan ha Telia som...
Svar
2
· Visningar
242
Senast: lytesout95
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Kattmat i mousse-form
  • Hönstråden II