Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag lyckades komma hem före åtta, men så smet jag ju tidigare från jobbet också, dels för att jag behövde uträtta ärenden för jobbets skull, men också för att jag tog mig friheten att ta lite kompensation för restiden.

Lite hundmys så här på kvällskvisten:

ivHL7Xo.jpg

:love: :love:

Både barn och ponny uppförde sig bra på ridlektionen. Det enda bekymret är att ponnyn har ett något högre grundtempo än övriga ponnyer :rofl: Särskilt idag eftersom de red ut på terrängbanan och Cinna såg ut att ta sikte på ett eller sjutton hinder :D

Ungefär alla barn på ridskolan sa att ponnyn var SÅ sööööt. Mathilde svarade varje gång att Cinna är vår fula ponny och att vår andra ponny är mycket sötare :p

Aldrig använt wish, så vet inte vad som finns där:)
Det finns verkligen allt typ. Sånt man behöver, sånt man inte trodde fanns och onödigt man vill ha :p Jag har handlat en hel del där, ibland är sakerna packade lite dåligt men haft tur att det hållit ändå. Har köpt allt från smycken, enhörningsmugg, muggar med Mumin på, nagellack, sömnadsrelaterade saker och "onödigt krafs" som en plastsak som ser ut som ett djur som man ska ha på tandkrämstuben för att kunna få ut det sista :rofl: Nackdelen är att det blir dyrt med frakten och ibland försöker dom luras med att prylen är gratis, du betalar bara frakt. Men då har dom lagt ökat fraktpriset med lika mycket som produkten kostar i vanliga fall :rofl:

Efter att jag slöat, ätit och städat bort böss i källaren efter vedintagningen, så har jag handlat, tvättat, städat, hängt tvätt, diskat, rastat hund, hängt tvätt och nu tänker jag hoppa in i duschen och efter det har jag inga planer alls på att åstadkomma nån som helst mer nytta idag :D

Så, 12 pannband fixade. Om jag hinner ska jag försöka få ut dom i butiken imorgon. Måste skapa ny kategori också för dom...
Nu ska jag duscha och sen gå och sova.

Hemma och äter gott levainbröd till kvällsfika :up: blev tyvärr ruskigt besviken på nya låten på kören. Hur kul är September (av Kirk Franklin) liksom? :meh:

Kommit hem från stallet och tvingat i mig mat. Bäckenet gör svinont efter att lintott gjorde ett bocksprång och spark (av bus) när hon tömkördes på volt, och då råkade få yttertömmen under svansroten = tvärläskigt. Så hon for iväg. Min första instinkt var att försöka stoppa, vilket då givetvis bara gav ett ordentligt jäkla ryck genom kroppen och så släppte jag av smärtan det orsakade. Men trots att banan saknar staket så höll hon sig på den, och stannade ett halvt varv senare (då hade jag redan sett framför mig hur hon skulle dundra ut i diket och snubbla i stenröset därefter, eftersom det inte syns pga högt ogräs).

Hon var lite osäker efter det, och fick ha sambon som stöd vid huvudet för att våga gå fram igen. Jag hade helst gått och lagt mig omgående, men ville ju såklart inte avsluta på ett sånt sätt. Men det gick bra, en liten stund senare gick hon lika fint som vanligt och kunde trava avslappnat på volt innan vi avslutade för dagen.

Kommit hem från stallet och tvingat i mig mat. Bäckenet gör svinont efter att lintott gjorde ett bocksprång och spark (av bus) när hon tömkördes på volt, och då råkade få yttertömmen under svansroten = tvärläskigt. Så hon for iväg. Min första instinkt var att försöka stoppa, vilket då givetvis bara gav ett ordentligt jäkla ryck genom kroppen och så släppte jag av smärtan det orsakade. Men trots att banan saknar staket så höll hon sig på den, och stannade ett halvt varv senare (då hade jag redan sett framför mig hur hon skulle dundra ut i diket och snubbla i stenröset därefter, eftersom det inte syns pga högt ogräs).

Hon var lite osäker efter det, och fick ha sambon som stöd vid huvudet för att våga gå fram igen. Jag hade helst gått och lagt mig omgående, men ville ju såklart inte avsluta på ett sånt sätt. Men det gick bra, en liten stund senare gick hon lika fint som vanligt och kunde trava avslappnat på volt innan vi avslutade för dagen.

Hoppas det lugnar sig så fort det går för dig.
Snacka om tur i oturen att hon stannade och det gick bra så iaf.
Var rädd om er alla 3.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Blandraser och renraser
  • Akvarietråden V
  • Uppdateringstråd 31

Hästrelaterat

Tillbaka