Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Kommit hem från stallet och tvingat i mig mat. Bäckenet gör svinont efter att lintott gjorde ett bocksprång och spark (av bus) när hon tömkördes på volt, och då råkade få yttertömmen under svansroten = tvärläskigt. Så hon for iväg. Min första instinkt var att försöka stoppa, vilket då givetvis bara gav ett ordentligt jäkla ryck genom kroppen och så släppte jag av smärtan det orsakade. Men trots att banan saknar staket så höll hon sig på den, och stannade ett halvt varv senare (då hade jag redan sett framför mig hur hon skulle dundra ut i diket och snubbla i stenröset därefter, eftersom det inte syns pga högt ogräs).

Hon var lite osäker efter det, och fick ha sambon som stöd vid huvudet för att våga gå fram igen. Jag hade helst gått och lagt mig omgående, men ville ju såklart inte avsluta på ett sånt sätt. Men det gick bra, en liten stund senare gick hon lika fint som vanligt och kunde trava avslappnat på volt innan vi avslutade för dagen.

Det är ju en Morgan! ;)
Ang lugna ner sig, vara sansade etc.

Det är ju en Morgan! ;)
Ang lugna ner sig, vara sansade etc.
Haha ja, att hon lugnade ner sig fort är jag inte ett dugg förvånad över. Men att hon valde att följa fyrkantsspåret istället för att fortsätta rakt på i paniksituationen däremot :up:.
Hädanefter låter jag nog tömmen löpa över ryggen istället för bakom bakbenen om vi ska roa oss med galoppfattningar :idea:

Då har vi planerat begravningen .Likriktaren tillika min svåger berättade att inatt hörde han ett jäkla oväsen ute på gården sent efter midnatt och trodde han hade besök av några objudna gäster och gick upp och kollade men såg inget .På morgonen så han det låg klädnypor överallt på gårdsplanen och torkvindan låg en bit upp i skogen helt söndertrasad .Tydligen hade en älgfamilj varit på genomresa då han såg spåren efter dom och tjuren hade trasslat in hornen i torkvindan men som tur var hade inga bilar på gården skadats

Har DJ-at för första gången i mitt 35-åriga liv. Körde lite tung gangsta hip hop ala 90-tal och "scratchade" ungefär 100% för många gånger och på fel ställe (utom en gång faktiskt är ändå sjukt nöjd över detta ;) ) Alla tyckte att jag var en tönt MEN jag hade helt klart en feeling :rofl:

Jag letar efter en gammal tråd på Buke
Den handlade om hur skulle du vara om du var en häst. Men jag hittar inte tråden
Någon som vet. Den tråden var rolig.

Min kille fick lite it-hjälp av min pappa idag hos faderskapet. Killen:
”Din pappa dödade nästan mig idag! Hans jävla norrlandskaffe!”

Hahaha! Det hade varit så starkt att han fick hjärtklappning, svettades och höll på att spy efter ett tag.
Han fick skynda på mötet och gå ut och andas.
”Jag har ALDRIG blivit så här dålig av kaffe!”

Pappa märkte inte ens att han reagerade. Typiskt min far!

:rofl:

Vill inte lägga mig. Har slötittat på dålig tv istället. Känner mig så ledsen. Inte mitt vanliga depressionskänsla utan något annat. Vill inte hamna i säng med den känslan.

Jag har genomför min månatliga räk-räkning. Den här gången kom jag till sju!

(I vanliga fall spenderar jag en halvtimme och lyckas ändå som högst räkna till sex, så jag brukar anta att det är sju!)

Klapp på ryggen över att min skötsel över att göra ingenting förutom att fylla på lite vatten varannan månad funkar :banana:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka