Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Gubb:devil:
Här bokar jag av mina möten för att kunna skjutsa in mamma till sjukhuset i kväll. Så åker gubb:devil: inte med sjuktransporten in. Han kan faan i mig ligga där och ha ont då :rage::rage::rage:

Städtanten har sagt upp sig pga annat jobb,så nu får jag städa själv tills jag hittar en ny. :yuck:
Jag som vill gå ut i solen men det får bli städning o sen en vända till XL bygg,mitt hatjobb lister i tak,på golv o runt dörrar är på sluttampen o mössen från igår fick fart på mig.

På väg hem från skolan. Otroligt sliten efter 5 timmars sömn. Kunde inte somna inatt. Ligger ca 1 dag efter som jag måste ta igen men jag har sovit dåligt och börjar drabbas av det härliga skallebanket.

Igår fick jag höra av ena personalen på barnens förskola att jag ser sliten ut och måste prioritera mig själv och orkar jag tempot osv. Det är inte så himla lätt att gå från sjukskriven, föräldraledig etc i 2 år till heltids högskolestudier men det känns ändå som om jag som regel ligger rätt hyfsat till i tid men orken efter studierna brister lite ja.

Jag får ta in på spa någon dag här framöver :p tills vidare lyssnar jag på Beethoven. Axlarna sjönk nog 2 dm medan jag lyssnade på Für Elise :p

Trött och längtar hem.

Tänk att det ska vara så jobbigt att ta upp det där med restiden med chefen. Jag har bara lyckats klaga lite på att det är slitigt att köra 3 timmar efter jobbet 2 dagar i rad. Hon föreslog då att jag skulle åka hem tidigare idag och sen jobba ikapp i helgen.

Aldrig i livet. Helgerna är heliga och mina lediga dagar vill jag ha 100% lediga. Då vill jag inte tänka på jobb alls.

Trött och längtar hem.

Tänk att det ska vara så jobbigt att ta upp det där med restiden med chefen. Jag har bara lyckats klaga lite på att det är slitigt att köra 3 timmar efter jobbet 2 dagar i rad. Hon föreslog då att jag skulle åka hem tidigare idag och sen jobba ikapp i helgen.

Aldrig i livet. Helgerna är heliga och mina lediga dagar vill jag ha 100% lediga. Då vill jag inte tänka på jobb alls.
Håller med om att det är jobbigt att ta upp en del saker "för man vill inte låta gnällig" eller liknande ;)
Men samtidigt så är inte chefen tankeläsare och förstår kanske inte antydningar heller.
Jag tror du måste "bita ihop" och säga vad du tycker och framför allt känner i klartext, det värsta som kan hända är ju att du "måste" fortsätta med ökat pendlande, men då vet du ju vad du har att ta ställning till (och chefen också), så har du något att utgå ifrån i ditt funderande på jobb, ev nytt jobb - kontra fritid. Var rädd om dig :heart

På väg hem från skolan. Otroligt sliten efter 5 timmars sömn. Kunde inte somna inatt. Ligger ca 1 dag efter som jag måste ta igen men jag har sovit dåligt och börjar drabbas av det härliga skallebanket.

Igår fick jag höra av ena personalen på barnens förskola att jag ser sliten ut och måste prioritera mig själv och orkar jag tempot osv. Det är inte så himla lätt att gå från sjukskriven, föräldraledig etc i 2 år till heltids högskolestudier men det känns ändå som om jag som regel ligger rätt hyfsat till i tid men orken efter studierna brister lite ja.

Jag får ta in på spa någon dag här framöver :p tills vidare lyssnar jag på Beethoven. Axlarna sjönk nog 2 dm medan jag lyssnade på Für Elise :p

Ja ha en spa dag! Jag har bi gifts ansiktsmasker som jag slänger på när det känns att det behövs. Jag lyssnar också på klassiskt när jag pluggar Shostakovich piano konsert nummer 2 spelas mycket nu, eller Debussy.

I morgon ska vi träffa likriktaren och planera begravningen .Helst skulle jag vilja slippa gå på begravningen men måste ändå för att visa respekt för mor .Var inte på pappas av en del orsaker pga skatan han gifte sig med dagarna innan han dog så det är 12 år sedan sist .Mår dåligt på begravningar

Begravningar är ju aldrig roliga men jag tycker de har sin plats. För mig underlättar det sorgearbetet att följa de traditioner och ramar som finns i samband med dödsfall och begravning (flaggan på halv stång, dödsannons osv). Jag var med min moster och mamma till begravningsbyrån efter att mormor hade dött så därför visste jag ju hur det gick till när pappa dött.

Jag visste att jag skulle klara pappas begravning men jag hade sett till att särbon skulle kunna gå undan om han behövde det (nu behövdes inte det). Han är bra i de flesta situationer men inte på begravningar.

Hoppas det gått bra för er idag :)

Jobbar (och just nu är det tvärlugnt) och konstaterar att förra skiftet glömde logga ut på datorn :banghead: Typiskt också, bara hoppas att vi inte måste rapportera något ikväll.
Att ha ett jobb där man står och går 90% av tiden och ha värk i fotlederna är ingen höjdare.

Och nu väntar två timmars bilfärd hem. Tur det inte är jag som kör... :angel:
Skönt att du slipper köra. Jag har tre timmars bilfärd hem snart och får köra själv.
-

Jag funderar på om jag ska sluta som medryttare helt och hållet. Men jag har dåligt samvete för det. Hästägaren kan inte hålla igång 2 hästar själv och det är svårt att hitta medryttare i området.

Skönt att du slipper köra. Jag har tre timmars bilfärd hem snart och får köra själv.
-

Jag funderar på om jag ska sluta som medryttare helt och hållet. Men jag har dåligt samvete för det. Hästägaren kan inte hålla igång 2 hästar själv och det är svårt att hitta medryttare i området.
Fast du måste tänka på dig! Det är inte du som har köpt två hästar som du inte hinner med.

Du måste prioritera dig själv! Hästägaren får ordna det själv för sina hästar.

-

Instämmer med övriga. Det fina med att vara medryttare är ju att helt själv bestämma om man orkar med eller inte. Här bör du sätta dig själv främst.

Fast du måste tänka på dig! Det är inte du som har köpt två hästar som du inte hinner med.

Du måste prioritera dig själv! Hästägaren får ordna det själv för sina hästar.

Instämmer med övriga. Det fina med att vara medryttare är ju att helt själv bestämma om man orkar med eller inte. Här bör du sätta dig själv främst.

Jag vet ju det egentligen. Men det dåliga samvetet gnager i alla fall.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka