Vad pysslar vi med? Del LXVIII

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fick sms om att selen till hästen ligger på utlämningsstället och väntar. Himla dålig timing av sambon att boka in after work just idag, jag vill ju få tag i den och åka iväg för att prova snarast möjligt. Otålig, jag? :cautious:
Men han förtjänar att ha det trevligt han också, dom skulle iväg och bada bastu efter att ha stått ute i regnet och jobbat hela dagen.
Bara för det är buke: Ring honom och tvinga hem honom snabbt annars hamnar han på dumpakontot.
Skyll på mig helt okej jag är på behörigt avstånd.

Seriöst så grymt surt men något att se fram emot iofs.
Du är inte otålig, helt rimligt ju.

Senast ändrad:
Gah.
Bad om att få jobba hemma med lektionsförberedelser på eftermiddagen. Fick OK. Var för dimmig och trött för att orka sitta 4 timmar i ett sträck och titta på en skärm.

Åkte hem och glömde mobilen i väskan. Tog upp den när jag skulle fixa middag. Ser att chefen messat om att hon inte hade gett tillstånd till hemarbete om jag frågat. :banghead: Jag frågade arbetskamraterna och koordinator på kontoret. Allt var OK men chefen blev tydligen förbannad (hon sitter på annan ort).

Så chefen har kallat in vikarie till imorgon för att ta mina arbetsuppgifter. Orsak. Hon vet inte om jag komamr att jobba eller inte. Som om jag hade sjukanmält mig. :banghead:
Men suck.

Gah.
Bad om att få jobba hemma med lektionsförberedelser på eftermiddagen. Fick OK. Var för dimmig och trött för att orka sitta 4 timmar i ett sträck och titta på en skärm.

Åkte hem och glömde mobilen i väskan. Tog upp den när jag skulle fixa middag. Ser att chefen messat om att hon inte hade gett tillstånd till hemarbete om jag frågat. :banghead: Jag frågade arbetskamraterna och koordinator på kontoret. Allt var OK men chefen blev tydligen förbannad (hon sitter på annan ort).

Så chefen har kallat in vikarie till imorgon för att ta mina arbetsuppgifter. Orsak. Hon vet inte om jag komamr att jobba eller inte. Som om jag hade sjukanmält mig. :banghead:
Men suck.
O_oO_o Så du kommer vara tvungen att vara hemma och vara "sjukskriven" utan lön för att chefen är knäpp?

Stötte ihop med min kompis som jobbar på Operan och nu har jag bokat biljetter till Dracula! Tjohoo! Ska bli trevligt, det var länge sen jag var på Kungliga.

Där hängde jag ofta när jag bodde i hufvudstaden. Hade en kompis (frid över hans minne) som var ljud och ljustekniker där, så vi gick alltid in personalingången. :D

Sitter i väntrummet på blå stjärnan och väntar.. segt att vänta! Dessutom nästan två timmar hem sen och jag har inte gjort i ordning stallet än.. Dålig dag :down:

Där hängde jag ofta när jag bodde i hufvudstaden. Hade en kompis (frid över hans minne) som var ljud och ljustekniker där, så vi gick alltid in personalingången. :D

Jag har ju sjungit opera och hade små roller som "glädjeflicka" (ja alltså prostituerad :angel: ). Har många vänner inom operan, ett par dansare och så många inom kostym-biten. En kompis ex-snubbe är/var faktiskt också ljudtekniker där! ;)

Har jag förresten talat om att jag äntligen har fått godkänt för mitt varumärke?
Här är det iaf :love:

22140998_10159347177495114_983710535137062190_n.jpg

Stort grattis! Vad duktigt du är :)! Heja heja :banana:

Jag har ju sjungit opera och hade små roller som "glädjeflicka" (ja alltså prostituerad :angel: ). Har många vänner inom operan, ett par dansare och så många inom kostym-biten. En kompis ex-snubbe är/var faktiskt också ljudtekniker där! ;)

Kul !! Det är nåt visst med både Operan och Dramaten (han jobbade på båda har jag för mig) och det är roligt att vara back-stage. Känns mer liksom än att vara en i publiken.

Kul !! Det är nåt visst med både Operan och Dramaten (han jobbade på båda har jag för mig) och det är roligt att vara back-stage. Känns mer liksom än att vara en i publiken.

Ja det är skön stämning där bakom! Ett slags organiserat kaos liksom ;) och ett ständigt "toi toi"! Sångarna brukar vara lite mindre förstörda än dansarna dock, de är ju typ nära döda när de kommer. Fattar inte hur de orkar, men de är ju helt sjukt tränade. Brukade se balettens öppna repetitioner och det är ofattbart vilken nivå de tränar på.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka