Fast det gör jag..Så länge man inte ser ståltrådarna är det ju ingen fara eller?![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fast det gör jag..Så länge man inte ser ståltrådarna är det ju ingen fara eller?![]()
Nu tror jag iofs att även folk utan diagnoser kan bli rätt så kokoVissa människor med diagnoser kan ju bli maniska på det mesta, jag hade en gammal släkting som hade pippi på att gå på folks begravningar oavsett om dom kände varann eller inte, hur sjukt är inte det?
En som jobbade på Eskilstuna kommun jag kände genom min far stod ofta och tittade på begravningsprocessioner utanför kyrkogårdarna,fö. pratade han med mopeden också som att det skulle varit en häst,
nej han var inte helt 100 han heller.
Tiderna och eländet förändras.
Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?[/QUO
Kan nog tycka att 2-3 dagar är okej.
Bra det, man ska slita ut grejerna.Fast det gör jag..
En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Du sökte nog ordet "begravningshyena" för det kallas dom allmänt.Nu tror jag iofs att även folk utan diagnoser kan bli rätt så koko. Detta med begravningen lät väldigt udda. Lite läskigt till och med
. Någon som är (kommer inte på ordet, men i brist på bättre) fascinerad över döden.
Vacuumfästen är skit, när jag köpte mobilhållaren till bilen fick den smaka på ett bågfilsblad och en borrmaskin och nu sitter den som berget fastskruvad på rätt plats med rätt vinkel.Trodde grannarna kastade något i golvet tills jag insåg att det lät som något som landade på diskbänken och när jag gick dit visade det sig att trådkorgen på kaklet (som har vakuumfäste) hade släppt på ena sidan, men jag hann ifall rädda den innan den kraschade ner helt.
Förlåt grannarna ni var oskyldiga och jag hade inte planerat att skrammla så pass den hör tiden på kvällen.![]()
Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Jag förstår självklart att hen är ledsen och absolut tycker jag att man kan stanna hemma en dag eller så om man är ledsen. Men nu har det gått 1,5 vecka och personen är fortfarande hemma? Känner mig lite hemsk som reagerar på detta men det blir ju rätt mkt kaos för oss andra när hen är borta och inte kan lämna några besked ang när hen kan tänkas vara tillbaka.
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?
Fast jag skulle ha fullt förståelse om någon behövde vara borta någon dag för det. En hund man haft varje dag i mer än halva sitt liv. Varit en bästa vän och oerhört älskad. Som en oerhört älskad familjemedlem, vän, nästan som ett barn känslomässigt.
Inte ok. 2 dagar brukar vara regel ang nära anhörig, utöver det sjukintyg. Har personen varit hemma mer än x antal arbetsdagar (7 har jag för mig) krävs läkarintyg. Ring fk eller surfa in där och kolla, jag är lie ringrostig på den fronten.
1,5 veckor lät lite i häftigaste lager dock, jag tänker mig någon dag oavsett vem i familjen som döttFast jag skulle ha fullt förståelse om någon behövde vara borta någon dag för det. En hund man haft varje dag i mer än halva sitt liv. Varit en bästa vän och oerhört älskad. Som en oerhört älskad familjemedlem, vän, nästan som ett barn känslomässigt.
TackFast ett tjockt rep är ganska snyggt också,men jag har det gamla träräcket kvar (rev hela hall o trapp)
Hoppas du blir bra snartIdag har jag varit UTE för första gången på TVÅ veckor!
Och jag är inte så jäkla säker på att det bara är en liten knäskålsfraktur inte...men det visar sig väl.
Jag väntar på min Julflamingo på Jula. Tittade nu. Fortfarande ingen JulflamingoÄr det någon som har börjat tänka på julklappar ännu?
Jag har 2 av 6 avklarade nu. Inte inslagna ännu
Jag går då emot alla andra (som vanligt). Sorg kan vara oerhört knäckande. Känner du denna personen väl? Har du pratat med personen i fråga? Om inte så vet du egentligen inte vad som händer.Knäpp fråga men undrar lite ang sjukanmälan. En kollega är sjukanmäld pga att hennes hund gått bort (den var gammal och skröplig).
Nån som vet hur det ser ut med detta? Är det rent krasst ett skäl för att sjukanmäla sig en längre period?