Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Efter gårdagens migränanfall utan minsta paracetamol att ta så fick det bli en tur till apoteket idag. Passade på att svänga förbi affären när jag ändå var i farten. Och har gått en sväng med labben.
Nu måste jag få i mig en macka eller nåt, känner hur blodsockret sjunker och jag blir darrigare - men kisse har ju lagt sig i mitt knä :love:.

Hade en trevlig kväll igår och satt och pratade länge med ägaren till ridskolan, bland annat om mina planer på hästköp. Hon var supergullig och erbjöd sig att hjälpa mig med kontakter till allt jag kan behöva. Hon har haft häst och verksamhet i området i 40 år och jag har ett väldigt litet nätverk här så det känns toppen :)

Nu är saker som toalettpapper och kökspapper inhandlade. Plus att det var riktigt bra extrapris på potatis så nu har jag potatis, ris och pasta hemma. Det klarar man sig gott på. Tur att min diabetesläkare inte vet om det, fick förmaning senaste gången jag var där att snabba kolhydrater är ett nono. Det här ska nog gå bra.

Och någon julklapp måste jag ändå ge mig själv :angel:

Tärande på samhället! Det är bland det värsta och vidrigaste uttrycken som är möjligt att säga på svenska. Var har du hittat dessa idér?
Ja men det är ju precis det jag är sen jag fick sjukpensionen och det lilla jag bidrar med uppväger inte på långa vägar samhällets kostnader för mig så alltså är jag tärande eftersom jag tar mer än jag ger. Enkel matematik.

Signalfel mellan Uppsala och Gävle. Kul. Har dessutom börjat få huvudvärk.. Ingen bra start på julfestandet.
Hoppas skallen ger med sig med lite kaffe

Den är fin den :meh: hur många gånger har man inte gjort det själv? Kommer hem, nöjd över att ha handlat och inser att man glömt något viktigt ändå :banghead:

Eller hur? Särskilt om man har skrivit listor och sedan glömt mobilen hemma. Och som jag som a) vill leva billigt fram till jul och b) inte kommer våga mig utomhus om jag kan undvika det i helgen. Tydligen ska det regna ännu mer och några plus för att sedan riktigt frysa till med en del minus, dvs riktig ishalka. :nailbiting:

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 917
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
28 039
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 943
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 519
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Senast tagna bilden XVI
  • Somna in hemma
  • Uppdateringstråd 31