Verkar bra
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Verkar bra
Åh, vad gott! Mandelmusslor med grädde och sylt!Teflonformar för mandelmusslor. Köpte två ark för två år sedan. Sedan dess är det hur lätt som helst. Köper dessutom malen mandel och hackad mandel i affär - ja jag gillar mandeldet tar bara lite tid men är mycket lite kladd.
Edit: Silikon ska det naturligtvis vara
Åhhhhhhhh,så listigt,då slipper man bli av med fingeravtrycken
Jag kör ju bara traktor. (Och 4-hjulningen å gräsklippare men de räknas inteJa det ska den göra Har fyllt ut en ordentlig plan så den ligger inte i vägen .Förutom att när han parkerade den så körde han på en lastpall som jag glömt under snön med över 100 bergborrar på .Är inte så rädd att köra andras maskiner med tanke på att jag har 30 års maskinvana och tar det rätt försiktigt för att inte köra sönder .Men med kubikstenar kan det lätt bli skador .Har lånat grävare förut då jag gjort småjobb på tomten
Jag gör min mandelmjöl själv den hårda vägen,skålla o skala sen mala.Teflonformar för mandelmusslor. Köpte två ark för två år sedan. Sedan dess är det hur lätt som helst. Köper dessutom malen mandel och hackad mandel i affär - ja jag gillar mandeldet tar bara lite tid men är mycket lite kladd.
Edit: Silikon ska det naturligtvis vara
Åhhhhhhhh,så listigt,då slipper man bli av med fingeravtryckenNackdelen är att jag behöver ett gäng och att jag även vill ha dom som är avlånga,finns det?
Jag gör min mandelmjöl själv den hårda vägen,skålla o skala sen mala.
Det är kul med grävare .Då jag provat på att köra det mesta förutom skördare och är van både två spaks system och sex spaks system så behövde jag inte ens fundera i grävaren utan det fungerade direkt jag tog tag i spakarna och jag blev förvånad själv men det verkar sitta i ryggraden ..Eller det som är kvar av denJag kör ju bara traktor. (Och 4-hjulningen å gräsklippare men de räknas inte)
Däremot vore en grävare en drömmen det lär väl aldrig bli av iaf inte de närmaste 15 åren
![]()
Låter gottKokar risgrynsgröt,den ska ju ändå kallan innan det blandas i apelsin o grädde så imorgon kan jag gluffa i mig det
Funderar på om jag ska skålla o skala 400g mandel med när jag ändå är igång.
Eftersom att PostMord inte lyckats leverera mina skolböcker till denna kurs, som jag beställde förra måndagen och som varit på väg sedan förra tisdagen, så kunde jag inte plugga ikväll.
Därför passade jag på att beställa egendesignade julkort istället. Mina antikviteter till föräldrar föredrar att skicka papperskort med PostMord, fast det är 2010-talet sedan länge. Normalt sett brukar det alltid vara en röd layout med juligt motiv, på senaste åren med mig och H.H i tomteluva typ. Alltid beställt från samma fotoaffär i köpcentrumet.
Nu tog jag dock över spakarna i smyg.
Så nu blir ett vintrigt kort på H.H med vintrig blå/turkos layout (alla som känner mig IRL vet hur mycket jag älskar de färgerna...) och skrivstilstext.
Förhoppningsvis uppskattar mina föräldrar mitt lilla "prank".![]()
Helt rätt ibland får man ta itu med saker i smyg för att få folk att se bortom sina vanliga trygga traditioner.
Hoppas dom blir glatt förvånade av resultatet.![]()