Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nähä om jag skulle pallra mig iväg till stan och handla för mjölken håller på att ta slut och sista säcken pellets är tagen. Synd att Byggmax pellets är så taskig kvalitet på, den var en massa fritt sågspån i säckarna men Jem&fix var hård och bra och prisskillnaden var försumbar så det får bli deras i fortsättningen tills min leverans anländer, jag tar hela pallar och brukar ta 3 pall i taget = fraktfritt men jag har ingen bra lagringsplats än, där den ska vara finns det just nu ett berg isolering så jag kan bara ta en pall just nu och då kan jag hämta själv men just nu är släpet smockfullt med virke och det snöar så jag ids inte lossa virket förrän det blir bättre väder.
 
Äsch nu är du kinkig, ;) godaste mjölken är den som kommer direkt från mjölktanken och här i huset kommer inte några som helst lättvarianter av vad slag det vara må in. När jag bodde nära en mjölkbonde och tanken råkade vara nytömd så var det bara att hämta direkt från producenten, dom hade en ytterst lättmjölkad skitsnäll och jättestor "hushållskossa" som bara behövde ett fast grepp runt spenen så rann mjölken så det skvalade om det. Jättepraktiskt. :up:
Tyvärr en mindre trevlig upplevelse som gjort min avsmak, däremot kan jag glatt mjölka kossor och hantera mjölk men smaken går inte tyvärr. :cry:
 
Fuckity fuck, punka på bilen. Oj vad roligt. Tänker inte våga mig på att byta däck själv :nailbiting: utan ringde min bilverkstad i panik. De lovade att komma och hämta den idag. Precis vad jag behöver den här månaden. :arghh:

Positivt: Tänkt köpa en utomhustermometer och fick tips om att man kan köpa en med en sensor man hänger utanför fönstret. Visste inte ens att det fanns sådana :meh: snorbillig på Kjell så travar nog iväg och inhandlar en imorgon.
 
Tyvärr en mindre trevlig upplevelse som gjort min avsmak, däremot kan jag glatt mjölka kossor och hantera mjölk men smaken går inte tyvärr. :cry:
Aha, blivit bjuden på "koskitsmjölk med ladugårdslukt och smak"? Sån fanns i kylskåpet hos bonden där vi hade sommarstugan och där var renlighet inte precis en dygd och "skitlapparna" hängde i drivor i mjölkrummet. :yuck:
 
Vi eldar ändå. Det finns inte mycket val.

Pratat med hyresvärden men han är envis som en gnu.. Hävdar att sotaren ljuger och gör det värre än vad det är.
Jag orkar inte! Han ska komma hit sen så jag får prata ordentligt med honom. Jag är trött, arg och på väg att bli sjuk. Ingen bra kombo.
 
Vi eldar ändå. Det finns inte mycket val.

Pratat med hyresvärden men han är envis som en gnu.. Hävdar att sotaren ljuger och gör det värre än vad det är.
Jag orkar inte! Han ska komma hit sen så jag får prata ordentligt med honom. Jag är trött, arg och på väg att bli sjuk. Ingen bra kombo.
Inte så smart att elda när det är eldningsförbud. Har du varit med om sotbrand i skorstenen?
Villahemförsäkringen gäller inte om huset brinner upp, upplys din HV om det.
 
@vallhund @dobbis
Japp det är antingen att fortsätta elda eller frysa. Vi lever lite på att det gått bra hittills men det känns fan inte bra. Sotat har det ju blivit men inte av sotare.
Fattar inte varför han inte går med på att sotaren kommer ut och gör en besiktning!
 
@vallhund @dobbis
Japp det är antingen att fortsätta elda eller frysa. Vi lever lite på att det gått bra hittills men det känns fan inte bra. Sotat har det ju blivit men inte av sotare.
Fattar inte varför han inte går med på att sotaren kommer ut och gör en besiktning!
Antagligen för att den är själv installerad eller så vet han att det är något fel.
Sätt i elpatron istället,det blir inte jättedyrt och ni har livet i behåll.
 
Antagligen för att den är själv installerad eller så vet han att det är något fel.
Sätt i elpatron istället,det blir inte jättedyrt och ni har livet i behåll.

Det finns elpatron men enligt en som bott här innan oss blir det skabbigt dyrt. Vi pratar 10-15 tusen per månad..
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 379
Senast: Jahaja
·
Kropp & Själ Jag har lite problem när jag ska sova, med värk kring höften typ. Jag ligger på ena sidan och då gör det inte ont, kan kännas lite när...
2
Svar
33
· Visningar
2 128
Senast: Badger
·
Hundhälsa Ge mig all eran erfarenhet! Har upptäckt en liten liten kula i ett ljuver på vovven, högst upp (vid frambenen) och jag misstänker...
Svar
8
· Visningar
1 114
Senast: Viva
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 347
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp