Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
Jag har landat i sängen med värktabletter och godis, lär somna ovaggad.
Håll tummarna för damen och fölis..
Fy så otäckt. Håller tummar att bägge återhämtar sig utan problem.

Jag jobbar hårt på att se ut som en crazy cat lady.
Det började med en plånbok..
ovsOqP5.jpg

..fortsatte med en hatt..
2ds0Urq.jpg

.. och nu blev det en väska!
V8Jk7JY.jpg

Nu är just det tyget slut, men jag har lite blå jersey med katter på som ska bli en klänning eller t-shirt. Jag kommer verkligen göra intryck på kollegorna imorgon på julfesten!

Fy FAAAAN vilken dag.. Hittade Dräktiga Damen liggande på sidan i boxen i morse, med ena hoven sittande fast i boxgallret.. Det ska ibte gå..
Brandkåren kom och fick plocka ner väggen för att få loss henne. Nu står hon på kliniken, inga frakturer, ögat som såg sönderslaget ut är helt "bara" så svullet att slemhinnan täcker hela ögat, svullen över huvud och hals som hon slagit mot golvet när hon försökt ta sig loss. Så hade hon ett djupt jack i bakbenet som ska has kollpå.
Snuttan...
Jag har landat i sängen med värktabletter och godis, lär somna ovaggad.
Håll tummarna för damen och fölis..
Åh fy :heart

Jag jobbar hårt på att se ut som en crazy cat lady.
Det började med en plånbok..
ovsOqP5.jpg

..fortsatte med en hatt..
2ds0Urq.jpg

.. och nu blev det en väska!
V8Jk7JY.jpg

Nu är just det tyget slut, men jag har lite blå jersey med katter på som ska bli en klänning eller t-shirt. Jag kommer verkligen göra intryck på kollegorna imorgon på julfesten!
Jag behöver en ny väska :o

Är riktigt less på mitt jobb.:devil: Så jag tänker inte gå upp i tid efter nyår. Vi har en områdeschef och en driftledare, som nästan aldrig är på plats... Så hela stället håller på att spåra ur.:eek: I morgon är det sista dan där för en tjej (som är trevlig), hon har fått nog. Så hon har begärt förflyttning till ett annat jobb

Kanske lyckas hitta ett kar som är stort nog för mig idag. Min KP har ett i källaren, ett 200 liters, som jag ska köpa:banana: Ska bara köpa in filter, sand och någon lämplig möbel att ställa det på. Väger runt 300 kg med vatten och allt...:grin:

Ska på middag som stallet har arrangerat ikväll och var helt säker på att det började sju, men fick ett mejl nu om att det är vid halv sex. Då brukar jag i vanliga fall lämna jobbet. Skönt med en chef som inte stirrar sig blind på antalet timmar så att jag inte behöver bli sen, vill ju inte missa välkomstdrinken :D

Tydligen hade de skickat ut fel info om tid, så nu sitter jag kvar på jobbet och väntar på att åka dit. Orkar inte dra runt planlöst på stan i någon timme, då kan jag lika gärna jobba :meh:

Värsta dagen i mitt liv, pappa dog i morse. Efter att ha kämpat i 5 år så är det över, och jag unnar honom det. Livet har inte varit kul för honom på ett tag nu, men det är TUNGT så jävla TUNGT!

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 840
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 554
Senast: lizzie
·
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 918
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Inredningstråden nr3
  • Hiss eller diss - del 6
  • Semestra i Norrland

Hund, Katt, Andra Djur