Vad pysslar vi med? Del LXXVI

Status
Stängd för vidare inlägg.
Varit och kvällsfodrat och fick superkravings efter tonfisksallad. SÅ nu har jag gjort en skål i strl med globen med det och mumsar det och en av de sista påsarna av mitt älskade te från Australien.
Ska fasen undersöka möjligheten att importera det! Det är sov-te med tydlig smak av fläder och äpple. :heart

Slask och några plusgrader. Fasar för hur det blir när det fryser på igen och särskilt om det inte snöar. Då vågar man sig knappt utanför dörren, särskilt jag som är det klumpigaste som finns :nailbiting:

Måste äta något, inte käkat på hela dagen. Ingenting hemma jag vill ha. Det får nog bli pasta russo, eg, spaghetti med ketchup och jag tror jag har lite falukorv någonstans. Haute cuisine är det inte. :meh:

Jag var och handlade i matbutiken förut och när jag skulle betala var det en före i kassan, som precis skulle betala. Kunden började dividera med kassörskan om en rabatt på något, kunden tyckte att man kan använda två rabattkuponger för samma grej och köpa två istället för en.
Kassörskan förklarade sakligt att det gäller en rabattkupong per hushåll, varpå kunden dividerar vidare om att det kanske var ett köp till grannen. Kassörskan svar att då får grannen komma och handla själv, men den här kunden ger sig inte och håller på och dividerar om att det inte är rättvist och att det är kassörskans fel och betalar samtidigt. Jag har vid det här laget tröttnat rätt rejält och säger att det inte är kassörskans som bestämmer, varpå kunden svarade något om att det inte står på kupongerna att det är endast en per hushåll.
Jag svarar då att det står visst på kupongerna men i liten text - det finstilta. Kunden hade inget bra svar på det och packar snabbt ner sina varor och försvinner ur butiken.

Jag sa till kassörskan att hon hanterade hela situationen bra och att jag vet hur det är då jag själv jobbat i kassan och önskade henne en trevlig kväll.

En del människor bara, som om att det är kassörer som sätter reglerna, pfffft.

Vilket stolpskott! :mad:

Betor och potatis ruttnar bort på fälten av allt regn. Det går inte att skörda heller för det är så blött. Det har regnat nästan varje dag i minst en månad. Jag har tappat räkningen. Vårskörden ligger tydligen också i riskzonen.
katastrof år verkligen.

Ligger i sängen och kollar lite TV. Blåsten vrålar utanför.
Har hunnit med en hel del idag. Men nu är jag trött.
Hämtade ett paket på Ica. Dom sålde ut grytbitar, fråga sonen om han ville ha 6 portioner, d ville han. Kokade ihop en köttgryta till han. Himla roligt.
Sen undrade dottern om jag kunde åka och köpa en hink färg. Men där blev d stopp.

Av någon anledning vägrar min tele att skriva 'det'' med T9 på buke. :rage:

Jag har haft påhälsning ikväll ute när jag var in och käkade förut, det var tassavtryck i leran på gången ner till sågen och det är INTE hund,,,,,, Vi har ju varghybrider här på skogen och dom är inte ett dugg rädda av sig och fungerar inte som vargar tydligen, dom är mer nyfikna än rädda och trots lyse i både loge och i sågen och radion på så valde den att passera över tomten. Snart vill den väl in och värma sig också och bli bjuden på middag. :o

Jag har haft påhälsning ikväll ute när jag var in och käkade förut, det var tassavtryck i leran på gången ner till sågen och det är INTE hund,,,,,, Vi har ju varghybrider här på skogen och dom är inte ett dugg rädda av sig och fungerar inte som vargar tydligen, dom är mer nyfikna än rädda och trots lyse i både loge och i sågen och radion på så valde den att passera över tomten. Snart vill den väl in och värma sig också och bli bjuden på middag. :o

Nej inte är dom som vargar riktigt, vet en familj några mil från dig som har en som husdjur.

Jo vi har ju rätt många såna i våra trakter, åt Vingåkershållet har dom ju skjutit 2.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 14 år och älskar hästar över allt annat (förstås);) Jag behöver tips och råd om hur vida jag ska göra med en svårhanterlig... 2
Svar
28
· Visningar
3 873
Senast: Ceta
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 8 9 10
Svar
197
· Visningar
27 683
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 930
Senast: AbCdE
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Under 2021 var jag vid två skilda tillfällen med om situationer där jag trodde att jag skulle bli dödad. Nu blev jag inte det, men det...
Svar
13
· Visningar
1 504
Senast: Nytant
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka