Bukefalos 28 år!

Vad pysslar vi med ?Del XC

Status
Stängd för vidare inlägg.
Stor del av förmiddagen har gått till administrativa uppgifter. Har telefonmötet vid tre men tills dess ledig. Har redan ätit lunch (väldigt smaklösa grönsaker med bönor, inte speciellt gott). Har redan druckit x antal koppar kaffe så tog te nu istället.

Ute blåser det friska vindar. Tänkte gå ut ett tag för att fortsätta gräva landet.
 
Då var det antagligen inte samma verksamma substans. Jag är lite bortskämd med att ha en personlig kontakt på vårt apotek och har genom åren lärt känna många av de andra som jobbar där vilket gör att de gärna hjälper till. I somras var jag på jakt efter ett smärtstillande till maken som var ovanligt, då ringde personalen runt till alla apotek i stan för att kolla vem som hade det hemma så jag kunde gå dit.
Fin service! De här var inte ens så hjälpsamma att de kunde kolla om ett annat apotek (samma kedja) hade det inne :meh: Det har inte varit några problem innan och inte efter så det var kanske någon med en dålig dag helt enkelt :p
 
Tjohoo! Min diabetesläkare ringde just. Ner från 84 till 68! :banana:Inte legat så lågt på ett bra tag - nu vill han att jag ska sikta mot 60. Aldrig nöjd är han :mad::angel:. Nya långsamverkade insulinet som jag tar har uppenbarligen givit effekt, liksom att jag dragit ner på de snabba kolhydraterna en del. Nu måste jag ta itu med motion och vikt. Någon som kan rekommendera en bra, kaloriförbrännande motion som inte är a) gång/joggning, b) simmning, c) cykling? Och d) kan utföras i hemmet.

Uppsök en bra sjukgymnast. Det kan vara så att det är precis de rörelser som gör ont som du ska utföra, mem med kontoll och på rätt sätt.
 
Jag och syrran hade en Thule Trane 150TB som vägde 670 kg. Fick lasta 830.

Edit: men de är kanske lite för gamla mot vad du söker?
Har hittat Thule prestige samt en Henra transport, med ungefär samma vikt. Det är mer budgeten på ca 40tkr som sätter stopp, samt bilen som bara får dra 1300kg :rage:
 
Jag har ingen häst. Någon har bytt honom mot en gris :meh:

20180614_123339.jpg
 
Jag har ingen häst. Någon har bytt honom mot en gris :meh:

Visa bifogad fil 16145
Mina minigrisar jag hade förut hade finare borsskick, min teori är att dom lyckades sörpla i sig det som stänkte innan det ens hann landa.

Bilden påminner om när (Päls)fröken äter. För den som inte vet är det katten här hemma och nämns som (Päls)fröken just nu då hon genomgått en rejäl sommarklippning men jag tycker ändå hon inte ska bli identitetslös på buke så har satt () ett tag nu.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Svar
1 767
· Visningar
93 611
Skola & Jobb En av grannarna ska ta studenten. Hon kom över och bjöd in oss. Det var trevligt. Vi snackade lite om just att ta studenten. Ska det...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
2 779
Senast: Halcyon
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 221
Senast: Jahaja
·
IT & mobiler Fick igår en förfrågan om Marketplace på Facebook. Det var nåt med anpassade inställningar för rätt annonser. Är inte ett dugg...
Svar
3
· Visningar
473
Senast: Red_Chili
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Senast tagna bilden XV
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp