Bukefalos 28 år!

Vad ryser ni av?

Sv: Vad ryser ni av?

Så fort jag tänker på glassen Piggelin får jag rysningar i hela kroppen. Usch, det känns hemskt att bita i den! :wtf: Ryser också av bomull och bestick som skrapas mot tallriken.
 
Sv: Vad ryser ni av?

När en bil kör nära bakom mig. Märkligt nog så började det när en kompis berättade att hon rös när en bil körde bakom henne, när jag var typ 14 år gammal. Sen dess upplever jag alltså detsamma :p

Och när man drar en kniv mellan "tänderna" på gaffeln - fi fan.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Ljudet som uppstår när man öppnar ett knäckebrödspaket :nailbiting: Konstigt nog har jag inte några problem med andra typer av förpackningar, men av någon anledning just knäckebrödspaket av den här typen
wasa-havreknacke.jpg


Och känslan/ljudet när man får ett sandkorn mellan tänderna, t.ex. när man äter dåligt sköljd sallat :yuck:
 
Sv: Vad ryser ni av?

När man är torr om typ händerna och håller i typ fiberdukar! :O:O Uuuuyyy äckligt när huden liksom fastnar XD
 
Sv: Vad ryser ni av?

kl

När någon (inklusive mig själv) rör mitt blöta hår :arghh: finns inget värre! sen har jag en hatkärlek till frigolit. Älskar känslan men hatar ljudet :p
 
Sv: Vad ryser ni av?

När nån annan borstar tänderna,speciellt på tv/film! :crazy: Uhhh,räcker att jag tänker på det bara! :crazy::nailbiting:
 
Sv: Vad ryser ni av?

Bestick mot tallrik gör mig inget, men bestick MOT TÄNDER! Jag döööör!
Folk som liksom biter tag i gaffeln... HU!
 
Sv: Vad ryser ni av?

Jag ryser av att äta pinnglass och att se andra äta pinnglass. Den där sträva glasspinnen i munnen huuuuuu....
 
Sv: Vad ryser ni av?

Torra saker!!! IIII!!!
Glasspinnar, torra sandiga fötter på torr varm träbrygga, när det var som värst kunde jag inte ta i toapapper utan att först fukta händerna (vilket blir väldigt besvärligt)...
Har nu bearbetat detta och klarar av ovanstående saker med bara milda rysningar.

Däremot pill i naveln! *dör inombords*
 
Sv: Vad ryser ni av?

Gnisselljud går bra, men när man skrapar av en träskärbräda med kniven...! :eek: Plastskärbräda går alldeles utmärkt, men träet och kniven gör ett jobbigt ljud.

Fick rysningar av att öppna tråden. :D Tänkte nog på skärbrädan hela tiden.
 
Sv: Vad ryser ni av?

Glömde en! När händerna är riktigt, riktigt torra och man drar fingertopparna mot varandra. Eller man t.ex. blivit lerig, vilket torkat, och sen känns sådär strävt, torrt på hela händerna... :crazy: Detta fick jag dock komma över i somras, fingertopparna var så torra att jag såg ut som Spiderman i veckor. Då kan man inte annat än vänja sig.
 
Sv: Vad ryser ni av?

När någon kliar sig på på jeanstyg, världens äckligaste ljud! (eller alla klädesplagg egentligen men värst är jeans, tål det INTE!)
Sedan kan jag inte klia tex min sambo på ryggen utan att ta undan tröjan/t-shirten först.

Tycker heller inte om mjuka handukar (som de blir av sköljmedel) måste tvätta utan sköljmedel, en fix idé helt enkelt ;) Känns som att man måste torka, torka, torka sig i en hel evighet om de är mjuka innan man blir torr)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
5 079
Senast: Grazing
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 253
Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
12 239
Senast: LovingLife
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 361
Senast: Migo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Kattbilder #9
  • Forl kostnad?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp