Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki Ja ja och ja! Jag älskar både Eve och Villanelle, de är så olika men så otroligt grymma båda två. Och musiken är 👌.

Jag tycker Jodie Comer är fantastisk i den här, inte minst när det gäller alla accents hon gör. Såhär pratar hon ju egentligen:


(hoppa fram till 2 min ungefär).
Hon är ju från Liverpool liksom :D

Fiona Shaw är också jättebra tycker jag!
 
@niphredil Ja, jag kollade hennes verkliga accent redan i första säsongen. :D Hon imiterar hur bra som helst.

Hon är så skicklig när hon slår över till vansinne, man ser direkt.

Shaw = chefen? Ja hon är grym!
 
@mandalaki Ja hon är så bra! Älskar Villanelle :heart.

Jepp, Shaw är chefen. Sjukt bra hon med.

Det är liksom bara bra alltsammans :D.
 
Såg nyinspelningen av Pet Sematary igår. Skitbesviken. De lyckades inte fånga något alls av stämningen i vare sig boken eller den första filmen - relationen mellan Jud och familjen saknas helt, likaså familjekonflikterna. Den blev helt ointressant.
Alldeles för många och långa scener med odöda tösen också. Får bara ett omoget Bläh och blah.
 
Jag är bara så väldigt dålig gäst att titta på serier med, då jag har ett spädbarn. Men om några månader, då jäklar :D

Håller med @Wysiwyg - kör på HBOs testmånad. :P

Rekommenderas:
1. Veep - så jävla bra, och sista säsongen nu är för f-n USA i ett nötskal.
2. Gentleman Jack - ny har sett två avsnitt, kostymdrama om sena1700-talet, en lesbisk kvinna som driver sitt gods.
3. Killng Eve - redan insåld ovan, men våldsam, rolig och med en massa coola karaktärer.
 
Håller med @Wysiwyg - kör på HBOs testmånad. :P

Rekommenderas:
1. Veep - så jävla bra, och sista säsongen nu är för f-n USA i ett nötskal.
2. Gentleman Jack - ny har sett två avsnitt, kostymdrama om sena1700-talet, en lesbisk kvinna som driver sitt gods.
3. Killng Eve - redan insåld ovan, men våldsam, rolig och med en massa coola karaktärer.
Det har jag redan gjort tidigare tyvärr :/
 
Chernobyl.

På HBO, miniserie om olyckan. Har bara sett första avsnittet men blev så illa berörd att jag fick pausa och gå iväg två gånger. Obehagligt, välgjort, otäckt.
 
Tredje avsnittet av Chernobyl.

Den här serien är riktigt, riktigt bra. Rekommenderar den verkligen varmt till alla.

Men den är hemsk, och värre blir det när man vet att det faktiskt hände. Så väldigt många tragiska öden och det är skrämmande när man får en lite närmare inblick i hur mycket värre det kunde blivit.

Min enda kritik, och det är inte direkt mot serien i sig, är att den med tanke på tiden vi lever i, på vissa håll har använts lite som ett slagträ när det kommer till kärnkraftsmotstånd. Det är trist tycker jag.
 
Tredje avsnittet av Chernobyl.

Den här serien är riktigt, riktigt bra. Rekommenderar den verkligen varmt till alla.

Men den är hemsk, och värre blir det när man vet att det faktiskt hände. Så väldigt många tragiska öden och det är skrämmande när man får en lite närmare inblick i hur mycket värre det kunde blivit.

Min enda kritik, och det är inte direkt mot serien i sig, är att den med tanke på tiden vi lever i, på vissa håll har använts lite som ett slagträ när det kommer till kärnkraftsmotstånd. Det är trist tycker jag.
Är det 3 avsnitt totalt?
 
Chernobyl.

På HBO, miniserie om olyckan. Har bara sett första avsnittet men blev så illa berörd att jag fick pausa och gå iväg två gånger. Obehagligt, välgjort, otäckt.

Ja fy fan. Jag är inne på avsnitt två, visste att jag också skulle tycka den var jättejobbig och blev också tvungen att pausa flera gånger. Olyckan som sådan är liksom tillräckligt fruktansvärd i sig. Men på det, detta obegripliga och ändå på ett konstigt sätt fascinerande Sovjetsamhälle, med sitt iskalla "fasaden utåt är viktigare än människoliv". Svårt att släppa avsnittet och tankarna på de som drabbades.

(Ändå måste jag se om en liten sekvens för jag fattade först nu att det är David Dencik - tidigare Lasermannen i SVTs serie - som spelade Gorbatjov. Stellan Skarsgård var lättare att lokalisera, liksom Emily Watson.)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 994
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 575
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 937

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp