Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har tittat på Baywatch från 2017, den var ungefär så som man kan förvänta sig :D Dwayne Johnsson "The Rock" i huvudrollen. Lite tramsig, lite orealistisk, ungefär så.

Sen har jag till slut tittat på Tangled och den var ju mysig precis som en Disneyfilm ska vara :up:

(Känner här att jag blottar mina oerhört intellektuella filmvanor :laugh: Till mitt försvar var Baywatch inte mitt val, det var däremot Tangled)
 
Sett tredje avsnittet av remaken av Twilight Zone. Jag såg mycket fram emot detta dels pga twilight zone (uppenbarligen) men var även nyfiken på vad Jordan Peele skulle göra efter Get out.

Tyvärr är jag besviken. De två första avsnitten är ärligt talat bara tråkiga, förutsägbara och dåliga. Det tredje var bättre men här blev moralkakan lite för stor för mig att svälja ärligt talat. Hade ändå hoppats på att en remake av den här fantastiska serien skulle vara lite mer nostalgi och lite mindre politisk kommentar.

Lite senare ikväll blir det game of thrones :up:
 
Jag har tittat på Baywatch från 2017, den var ungefär så som man kan förvänta sig :D Dwayne Johnsson "The Rock" i huvudrollen. Lite tramsig, lite orealistisk, ungefär så.

Sen har jag till slut tittat på Tangled och den var ju mysig precis som en Disneyfilm ska vara :up:

(Känner här att jag blottar mina oerhört intellektuella filmvanor :laugh: Till mitt försvar var Baywatch inte mitt val, det var däremot Tangled)
Disney är ju kanoners :up:
 
The Prodigy - trevlig, rätt klassisk liten skräckis med en översmart pojke som blir våldsam. Barn är ju alltid otäcka liksom, och jag tyckte att den här filmen var ett trevligt besök i genren. Inte särskilt nyskapande men kul ändå! Hyfsade skådisar och både väntat och oväntat slut. :)
3,5 jumpscares av 5 möjliga.
 
Escape room (2019)

Ett gäng personer möts för att gå igenom ett så kallat escape room för chansen att vinna 10 000 dollar. De märker ganska snabbt att det handlar mer om att komma iväg med livet i behåll.

Den här påminner lite om saw men är inte alls lika ja.. grafisk. Något mästerverk är det ju inte men med tanke på att den fått rätt dåliga betyg så blev jag positivt överraskad. Slutet är lite trist och förutsägbart men vägen dit är underhållande och bitvis lite spännande till och med. Är man höjdrädd kommer en del av filmen vara grymt obehaglig! Var helt klart godkänd underhållning för en kväll :)

3/5
 
Avengers Endgame 10/10

Ja vad kan man mer säga än att den var fantastisk. Fantastiskt rolig, fantastiskt sorglig. Bra uppslut på fas 3. Fanns en stark scen där starka Marvel kvinnor tog plats. Det gillar jag! :) Hur de löste problemet från infinity war var med bra och hur de kom tillbaka till humorn i filmserien!😍 Karaktärernas utveckling och öden var lika nödvändiga som bra och ibland sorgliga. 😊

Näsdukar ett måste om man är blödig som jag!😂😂
 
Avengers Endgame 10/10

Ja vad kan man mer säga än att den var fantastisk. Fantastiskt rolig, fantastiskt sorglig. Bra uppslut på fas 3. Fanns en stark scen där starka Marvel kvinnor tog plats. Det gillar jag! :) Hur de löste problemet från infinity war var med bra och hur de kom tillbaka till humorn i filmserien!😍 Karaktärernas utveckling och öden var lika nödvändiga som bra och ibland sorgliga. 😊

Näsdukar ett måste om man är blödig som jag!😂😂
Ja, mycket gråt blev det! Men jag hade lite synpunkter på hur de löste vissa delar i filmen, jag blev inte nöjd med de förklaringar som gavs. Men gillade också delen med de kvinnliga karaktärerna!
 
Ja, mycket gråt blev det! Men jag hade lite synpunkter på hur de löste vissa delar i filmen, jag blev inte nöjd med de förklaringar som gavs. Men gillade också delen med de kvinnliga karaktärerna!

Allt var inte tipp topp, men det duger åt mig!😁😁 Grät som en tok haha, lck dkrattade som en dåre. Mycket känslosam kväll😊😊
 
Avengers Endgame 10/10

Ja vad kan man mer säga än att den var fantastisk. Fantastiskt rolig, fantastiskt sorglig. Bra uppslut på fas 3. Fanns en stark scen där starka Marvel kvinnor tog plats. Det gillar jag! :) Hur de löste problemet från infinity war var med bra och hur de kom tillbaka till humorn i filmserien!😍 Karaktärernas utveckling och öden var lika nödvändiga som bra och ibland sorgliga. 😊

Näsdukar ett måste om man är blödig som jag!😂😂
Tack vare detta så rusade jag till närmsta biografi igår för att inte spoila mer för mig själv :angel::D
Jag tror att jag var för chockad för att gråta :cautious:

Dock är jag lite bitter över hur de tog itu med Bucky - dvs inte alls :mad: Men Morgan (eller hette hon något annat först? Blev lite förvirrad och det kändes som att det hade varit ett annat namn först?) blev jag mest överraskad över, och blödig för :cry:
 
Tack vare detta så rusade jag till närmsta biografi igår för att inte spoila mer för mig själv :angel::D
Jag tror att jag var för chockad för att gråta :cautious:

Dock är jag lite bitter över hur de tog itu med Bucky - dvs inte alls :mad: Men Morgan (eller hette hon något annat först? Blev lite förvirrad och det kändes som att det hade varit ett annat namn först?) blev jag mest överraskad över, och blödig för :cry:
Mest ledsen är jag över skådespelarna vars kontrakt har gått ut iochmed den här filmen :cry: Den världen blir inte densamma utan RDJ och Chris Evans! 😭
 
Fantastiska vidunder: Grindelwalds brott
Harry Potter-relaterad med många kopplingar dit. Mycket action, underbara (CGI) miljöer, helt okej skådespeleri. Men jag är kluven till filmen. Handlingen är komplex och rejält rörig. Jag ger filmen 4/5 för visuell gestaltning och 2/5 för handling och innehåll.
 
Svt's första slow-tv. Helt underbart. Dag 14. Jag somnar som en stock, vaggas lätt in djup sömn till ljuden av vattenporl och fågelsång. Älgar har jag redan sett hela arbetsnatten, så jag behöver inte se de specifika just.

Live just nu!

https://www.svtplay.se/video/217329...en-slow-tv-sasong-1-28-apr-06-00-1?start=auto
I flera tusen år så har älgarna vandrat samma leder för att komma till sommarens rika betesmarker. Följ årets vandring från Kullberg som nu har inletts.
 
The last kingdom
Såg första avsnittet och det var rätt spännande och lovande! Tyvärr verkar det som hela seriens budget gick åt till första avsnittet, för i andra avsnittet kom huvudpersonen helt plötsligt in i någon form av blå skinnjacka som såg allt annat än vikingatida ut och handlingen blev virrig och spretig. Kändes som manusförfattaren ville göra en serie om vikingar utan att ha någon story alls. Vilken besvikelse!! :arghh: 1 av 5 toasters
 
Medicinen, en Colin Nutley med sedvanlig innehållsförteckning. Välgjord både tekniskt och mänskligt, snyggt foto, förutsägbar och på det hela taget rätt trevlig. 3,5/5
 
Tack vare detta så rusade jag till närmsta biografi igår för att inte spoila mer för mig själv :angel::D
Jag tror att jag var för chockad för att gråta :cautious:

Dock är jag lite bitter över hur de tog itu med Bucky - dvs inte alls :mad: Men Morgan (eller hette hon något annat först? Blev lite förvirrad och det kändes som att det hade varit ett annat namn först?) blev jag mest överraskad över, och blödig för :cry:

Jag förstår hur du tänker. Svarar på det under spoilerknappen nedan! :D

Bucky borde få mer plats, men jag tror ändå han kanske blir viktig i framtiden. Har för mig att han och Falcon får en serie - kanske där han är the white wolf? :) Tycker han borde fått prata med Steve också där på bänken - men kanske han visste Steves hemliga plan?

Trodde också hon hade ett annat namn först men tror sen bara det var Starks smeknamn på henne. Var så sorgligt att hon förlorade sin pappa, men då slapp mamma Potts leva ensam. :( Jag grät när han dog och Peter Parker var sååååå ledsen :( Och Black Widow.... Sedan undrar jag - eftersom Loki ska få en egen tvserie... Överlevde han i en alternativ tidslinje då när han snodde tillbaka tesserakten när de reste i tiden?
 
Försöker komma på vd en film jag har sett heter. Nån gammal gruvstad där gruvan började brinna som numera var bebod av spöken och liknande varelser. En kvinna åker med sin dotter och dottern försvinner ner i denna stad. En poliskvinna följer efter ner senare.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 792
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp