Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Med början i torsdags har jag sett Chernobyl och väntar nu på sista avsnittet, så välgjort och sevärd serie!

Jag möter med jämna mellanrum Sovjet-ivrande kommunister och känner efter Chernobyl att jag har (extra) svårt att förstå dem....
 


John Wick 3: Parabellum
får 2/5. Den har ingen handling egentligen utan John Wick har ihjäl det mesta. För genren är den bra och det är verkligen inte det värsta jag sett. Ibland vill jag ha hjärndöd action och det är en perfekt beskrivning av den.
Bättre eller sämre än 2:an? För jag gillade första men 2:an var :wtf:
 
Jag har också sett hela säsongen av Good omens och tyckte också den var bra! Jag insåg ännu mer när jag väl såg den att jag verkligen inte mindes något alls ifrån boken utöver ett par namn och så men det var nog lika bra.

Välgjort och väldigt rolig, inget att klaga på :)

Har också sett första avsnittet av Swamp thing. Den har legat på min "kommande saker jag vill se"-lista i ja.. ett par år tror jag? Det var först et par veckor innan release som jag fick reda på att den faktiskt är baserad på karaktären från DC comics så där svalnade intresset ganska omgående.. piloten har dock 9.1(!!) på imdb så tänkte att jag ger det en chans ändå.

Snygga effekter, väldigt mysig body horror för de som gillar sådant! Otroligt starka Cronenberg-vibbar. Själva storyn kändes dock lite förutsägbar. Jag tror jag blev lite irriterad då jag såg Hot zone för ett tag sedan, en serie som var väldigt noggrann och verklighetstrogen när det kom till hur vi hanterar dödliga virus osv. Här var det lite hipp som happ och verkade tas väldigt lätt på det hela så blev orimligt störd på hur de inte ens hade handskar när de står brevid och tar i någon som har en dödlig, för människan okänd sjukdom som verkar smitta.

I alla fall... klart godkänd! Fick lite känslan av att det kan gå utför efter detta men ska fortsätta kolla så får vi se.
 
Även jag har nu börjat titta på Chernobyl och gillade första avsnittet. Välgjort, snyggt och kusligt, och noterar att Johan Renck tagit med sig en handfull svenskar bl a på foto/kamera. Tyvärr kan jag inte låta bli att störa mig litet på att alla talar brittisk engelska, autenciteten hade lyft stort med ryska imho, men man kan inte få allt. :)
 
Sista Chernobylavsnittet i kväll. Lika fenomenalt välgjort som de fyra första. Supersnyggt filmat, djupt berörande, lågmält, värdigt, genomtänkt, sorgligt. Jared Harris: wow, Stellan Skarsgård: wow, scenen med dem båda: wow.

Har också lyssnat på podden efter varje avsnitt, extra intressant att höra hur tankarna gått kring produktionen, lite mer bakgrundsinfo och förklaringar varför vissa scener gjorts på det ena eller andra sättet.

En serie som jag garanterat kommer att se igen.
 
Jag har också sett hela säsongen av Good omens och tyckte också den var bra! Jag insåg ännu mer när jag väl såg den att jag verkligen inte mindes något alls ifrån boken utöver ett par namn och så men det var nog lika bra.

Välgjort och väldigt rolig, inget att klaga på :)

Har också sett första avsnittet av Swamp thing. Den har legat på min "kommande saker jag vill se"-lista i ja.. ett par år tror jag? Det var först et par veckor innan release som jag fick reda på att den faktiskt är baserad på karaktären från DC comics så där svalnade intresset ganska omgående.. piloten har dock 9.1(!!) på imdb så tänkte att jag ger det en chans ändå.

Snygga effekter, väldigt mysig body horror för de som gillar sådant! Otroligt starka Cronenberg-vibbar. Själva storyn kändes dock lite förutsägbar. Jag tror jag blev lite irriterad då jag såg Hot zone för ett tag sedan, en serie som var väldigt noggrann och verklighetstrogen när det kom till hur vi hanterar dödliga virus osv. Här var det lite hipp som happ och verkade tas väldigt lätt på det hela så blev orimligt störd på hur de inte ens hade handskar när de står brevid och tar i någon som har en dödlig, för människan okänd sjukdom som verkar smitta.

I alla fall... klart godkänd! Fick lite känslan av att det kan gå utför efter detta men ska fortsätta kolla så får vi se.
Var går Good Omens?
 
Var går Good Omens?
Amazon instant video, så amazon prime antar jag? eller via torrent ;)

Har också sett sista avsnittet av Chernobyl nu och den höll verkligen samma klass rakt igenom. Otroligt tragisk berättelse på så många sätt, man blir verkligen berörd.
 
Jag tröttnade innan säsong 2 var slut. Ändå är jag dum nog att hysa (säkert fåfängt) hopp om säsong 3.
Jag gillade verkligen inte säsong 2 så för mig är det lätt att låta bli trean.

Det var till min förvåning onsdag när jag vaknade i dag, inte torsdag. Alltså hade jag fel i förra inlägget, det är i morgon det börjar.
 
Har också lyssnat på podden efter varje avsnitt, extra intressant att höra hur tankarna gått kring produktionen, lite mer bakgrundsinfo och förklaringar varför vissa scener gjorts på det ena eller andra sättet.
Tack för tipset om podden, började lyssna idag på väg till jobbet. Litet intressant att Mazin berättar att de lagt sig vinn om att göra miljöer, kläder m m så autentiska som möjligt för att ffa höja trovärdigheten och ärligheten, men menar att språkbiten är sekundär eftersom det i första hand handlar om innehållet i kommunikationen, och att tittarna förhoppningsvis glömmer språket nästan omgående.
 
Nej, Chernobyl är inte en "skräckis" på det sättet. Man vet ju i stora drag från början att det är dåliga saker som händer. En del av det mest grafiska (strålskadorna) har de medvetet valt bort att visa, framgår också av podden. Men som sagt hemsk på ett sätt som gjort att jag haft svårt att sova ett par nätter, för att jag inte kunnat sluta tänka på den och människoödena. Men ändå så sevärd och supervälgjord och intressant att den är lätt värd det.
 
Den var riktigt dålig!
Ja! Så påfallande långt från boken som ju bara säsong 1 byggde på. I slutet av tvåan kändes det dessutom som att nu blir nästa säsong mer actionbetonad, typ Junes fight mot Gilead. Det är jag inte intresserad av. Inte heller av låååånga tagningar av hennes lidande ansikte, jag hann tyvärr bli väldigt trött på Elisabeth Moss.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
505
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 185
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 102
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 401
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Guldfasanerna
  • Uppdateringstråd 29
  • Skäller på andra hundar

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp