Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Första avsnittet av The hot zone.

Baserad på en bok som jag tror är fiction som jag tror är löst baserad på verkligheten? Det handlar iaf om när ebola först kom till USA. Det verkar som att huvudpersonerna finns på riktigt osv, har faktiskt inte satt mig in i den riktiga storyn så mycket.

Ganska spännande men allt känns ju lite halvkasst dramaturgiskt nu efter Chernobyl som är så fruktansvärt bra och välarbetad.

Ser Davos Seaworth har en roll om det intresserar någon :D
 
Sett på senaste:

Dead to me inte sett klart denna än men mörk och rolig, underhållande och konstig. Den känns lagom just nu och Christina Applegate är riktigt bra. Serien är skapad av kvinnor.

Easy, säsong 3. En modern antologi om parrelationer kort och gott. Avsnitten är ganska korta, dialogen känns äkta och realistisk och så även problemen som tas upp. Vissa avsnitt är lite knäppa. Tycker säsong 3 har hållit samma höga nivå och mina favoriter är det äkta paret som bestämt sig för att ha ett öppet förhållande. De spelar så himla bra.

Bodyguard efter tips bland annat härifrån. Den var riktigt välgjord och spännande. Jag ogillade verkligen huvudkaraktären men gillade att alla kvinnor hade höga/viktiga positioner i samhället, helt okommenterat.
Nu längtar jag efter att Big little lies säsong två ska ha premiär. Fram tills dess står Chernobyl och Fleabag på listan. Sistnämnda fick jag tips om av en kollega som bor i England och sedan dess har jag både läst och hört flera prata gott om den serien.
 
The Hustle - OBS: se ej! Så otroligt dålig film var det längesen jag såg. Jag skrattade inte en enda gång och skådisarna gjorde ett så dåligt jobb att jag inte vet vad som flög i dem?

0/5
 
Inte sett ännu - men Jävlar vad jag peppar inför Good Omens som släpps på fredag! Alla sex avsnitten! :bump::banana::bump::banana:
Jag har också sett fram emot den.

Läste boken som tonåring och minns att jag gillade den mycket men jag minns faktiskt knappt vad den handlar om. Jag tänker att det är väl lika bra då man oftast bara blir besviken ändå om man jämför en serie/film med bokförlagan :)
 
Åh nej det är fördömt hur jag än gör :arghh: antingen blir det typ Pyjamashjältarna med kidsen som enda underhållning i tre dagar till eller så är jag SERIEOTROGEN:arghh::nailbiting:

Jag föll för frestelsen och började kolla på Gentleman Jack i förrgår kväll :angel: jag informerade dock maken i förväg ( eller nåväl, åtminstone innan halva första avsnittet var sett :angel:) och han protesterade inte, så jag ser det som att han godkänt att vi nu har ett öppet serieförhållande, när det gäller den serien:angel:
Verkar kul och välgjort! Har väl sett en 4-5 avsnitt nu :D
 
Har plöjt igenom Good Girls andra säsongen på ett par dagar. Lättsam underhållning, men min crush på Rio är allvarlig så nu blir det en lång väntan på säsong 3 som de vad jag förstår precis har beslutat ska bli av.

Nu har jag typ tomt på min ska titta på-lista vad det gäller serier. Funderar på att ta en gratis 14-dagars på viaplay bara för att kunna titta på Graceland för att få vila ögonen på Manny Montana...:o
 
Jag har nu sett hela säsongen av Good Omens, och jag måste säga att den var underbar! De höll sig otroligt nära orginalet (gör mig så himla hoppfull inför Night Watch ) och även om jag saknade en hel del av känslan med the "THEM" och Adam kan jag inte klaga! Helt klart ett fantastiskt exempel på att många böcker GÅR att överföra åtminstone godtyckligt till film med rätt casting och manuscipt. :heart
 
Såg en trailer igår som jag är smått konfunderad över filmen kommer i år å heter midsommar. Jag sett mest å bara öööööh :confused::confused::eek::confused::confused:.
 
Jag och särbon var på bio igen igår... det blev lite maraton, vi avverkade två filmer.

Avengers Endgame får 5/5. Jag gillar kalsongfilmer och har sett fram emot den här länge och jag blev inte besviken. Den är LÅNG och tappade tempot bitvis men den höll ihop ändå och ett gäng kickass kvinnor gjorde ju inget ("She's got help" 👊) :up:

John Wick 3: Parabellum får 2/5. Den har ingen handling egentligen utan John Wick har ihjäl det mesta. För genren är den bra och det är verkligen inte det värsta jag sett. Ibland vill jag ha hjärndöd action och det är en perfekt beskrivning av den.

Edit: Fanken vad underbart det var med VIP-stolar för Endgame! :love:
 
Jag och särbon var på bio igen igår... det blev lite maraton, vi avverkade två filmer.

Avengers Endgame får 5/5. Jag gillar kalsongfilmer och har sett fram emot den här länge och jag blev inte besviken. Den är LÅNG och tappade tempot bitvis men den höll ihop ändå och ett gäng kickass kvinnor gjorde ju inget ("She's got help" 👊) :up:

John Wick 3: Parabellum får 2/5. Den har ingen handling egentligen utan John Wick har ihjäl det mesta. För genren är den bra och det är verkligen inte det värsta jag sett. Ibland vill jag ha hjärndöd action och det är en perfekt beskrivning av den.

Edit: Fanken vad underbart det var med VIP-stolar för Endgame! :love:
Kalsongfilmer. 🤣 :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
505
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 186
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 175
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 405
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp