Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Åh nej, jag tror jag har typ 1-2 avsnitt kvar innan den är slut! Serien är ju jättebra på att bygga upp spänningen men så tråkigt om de inte gör något av det sen O_o
Jag fick det kanske att låta lite mer katastrofalt än det är haha.

Jag vet inte hur jag ska formulera mig utan att det verkar som att jag är en person utan tålamod som bara gillar när det skjuts och exploderar och grejer men jag väntade mig liksom.. mer? Lite "action" också för att liksom balansera det lågmälda i serien. Kunde liksom inte riktigt släppa känslan av att det ändå inte hände så mycket :)
 
Ronin 47 med bl a Keanu Reeves på Netflix.
4 av 5 i betyg. Störde mig på att den kvinnliga huvudrollen var för västerländsk i utseendet med modern sminkning och stora lösöfgonfransar, storyn i sig tycker jag var bra och det finns tydligen en verklighetsbakgrund?
 
Jag fick det kanske att låta lite mer katastrofalt än det är haha.

Jag vet inte hur jag ska formulera mig utan att det verkar som att jag är en person utan tålamod som bara gillar när det skjuts och exploderar och grejer men jag väntade mig liksom.. mer? Lite "action" också för att liksom balansera det lågmälda i serien. Kunde liksom inte riktigt släppa känslan av att det ändå inte hände så mycket :)

Jag kan förstå dig! Återkommer när jag sett klart om jag tycker samma :D
 
Plöjde "When They See Us" på Netflix under natten. Jag kommer ihåg fallet när det hände och har sett en hel del youtube-dokus om det.
Netflixen är otroligt bra filmatiserad, skådisarna som spelar pojkarna är otroligt skickliga på att gestalta berättelsen och individerna. Det är ett fall som är förjävligt och chockerande hanterat, och med den här filmen aktualiseras debatten igen och jag tror jag läste någonstans att någon åklagare avsatts efter den här filmen. Jag tror också att den satt rekord för netflix då den setts av typ 23 milioner konton på bara någon vecka när den släpptes i Maj. Jag stör mig på vissa detaljer men i helhet, en av de mest viktiga dokuspelfimer jag sett.

På torsdag släpps nästa säsong av Stranger Things, det blir nästa maratonplöjning för mig!
 
Plöjde "When They See Us" på Netflix under natten. Jag kommer ihåg fallet när det hände och har sett en hel del youtube-dokus om det.
Netflixen är otroligt bra filmatiserad, skådisarna som spelar pojkarna är otroligt skickliga på att gestalta berättelsen och individerna. Det är ett fall som är förjävligt och chockerande hanterat, och med den här filmen aktualiseras debatten igen och jag tror jag läste någonstans att någon åklagare avsatts efter den här filmen. Jag tror också att den satt rekord för netflix då den setts av typ 23 milioner konton på bara någon vecka när den släpptes i Maj. Jag stör mig på vissa detaljer men i helhet, en av de mest viktiga dokuspelfimer jag sett.

På torsdag släpps nästa säsong av Stranger Things, det blir nästa maratonplöjning för mig!
Den ja. Den måste man ju se, tack för påminnelsen! (When they see us alltså).

Jag började på den hajpade tyska Babylon Berlin (svt) i går men orkade bara halva avsnittet, fattade inte mycket av röran. Så jag behöver nog nåt annat att sjunka in i.
 
Den ja. Den måste man ju se, tack för påminnelsen! (When they see us alltså).

Jag började på den hajpade tyska Babylon Berlin (svt) i går men orkade bara halva avsnittet, fattade inte mycket av röran. Så jag behöver nog nåt annat att sjunka in i.
Glömde säga att efter att du sett "When They See Us" ska du titta på Oprah-specialen efteråt. Oprah var executive producer på filmen.
https://www.netflix.com/watch/81147...394,f11fbfb0-84c9-4a77-9b0a-c797e24fc71e_ROOT
 
Jag såg Makten och kärleken häromveckan och gillade den (välbehövligt med bra historiskt kostymdrama efter att ha gett serien Knightfall ett försök, det är som det brukar heta några timmar av mitt liv jag aldrig får tillbaka)
 
Plöjde "When They See Us" på Netflix under natten. Jag kommer ihåg fallet när det hände och har sett en hel del youtube-dokus om det.
Netflixen är otroligt bra filmatiserad, skådisarna som spelar pojkarna är otroligt skickliga på att gestalta berättelsen och individerna. Det är ett fall som är förjävligt och chockerande hanterat, och med den här filmen aktualiseras debatten igen och jag tror jag läste någonstans att någon åklagare avsatts efter den här filmen. Jag tror också att den satt rekord för netflix då den setts av typ 23 milioner konton på bara någon vecka när den släpptes i Maj. Jag stör mig på vissa detaljer men i helhet, en av de mest viktiga dokuspelfimer jag sett.

På torsdag släpps nästa säsong av Stranger Things, det blir nästa maratonplöjning för mig!
Har just sett första avsnittet av When they see us - holy crap! Kan det ha gått till så? Förhören ... :eek:

De som spelar killarna är HELT fantastiska.
 
Nej det är helt vansinnigt! Fullständiga rättsövergrepp på BARN. :cry:

Såg även första avsnittet av Designated survivor i kväll. Lovande.
Ja, jag vet, det är helt sjukt. Jag kan som sagt inte ens titta på det, knappt ens läsa om det.

Designated Survivor är :up:. Lite Homeland-känsla över det, men (än så länge :p) inte lika skruvat!
 
Har just sett första avsnittet av When they see us - holy crap! Kan det ha gått till så? Förhören ... :eek:

De som spelar killarna är HELT fantastiska.
Mhm. Vi lever i en extremt skyddad del av världen, det är svårt att ta in hur extremt livet kan vara på andra som vi betraktar som civiliserade samhällen.

Jag grinade för varje avsnitt. Det sista avsnittet är starkast. Korey Wise.

Ken Burns dokumentär är också extremt sevärd om man har tillgång till PBS.
 
Såg även första avsnittet av Designated survivor i kväll. Lovande.

Hur står man ut med Kiefer Sutherland är mitt problem här. Har hört så många som lovprisar Designated Survivor och till sist så hade jag tid att titta. 10 sekunder in på första avsnittet inser jag att KieferSutherlandhar huvudroll så jag stängde ner. Jag vet inte men den där j-a serien 24-nånting, bara ljudet av den och Keifer Sutherland gav mig ångesttrauma, jag har såååå svårt för att se något med honom. Hur står man ut, jag vill ju se om serien nu är så bra som 'alla' säger? 🥺
 
Alltså Designated Survivor var ju så jäkla grymt bra första (och möjligen andra? Minns inte) säsongen. Men den blir såååå dålig övriga säsonger! Det är få serier jag har blivit så besviken på!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 093
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 957
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 29
  • Bra familjehund? Rasvak😇

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp