Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Hur står man ut med Kiefer Sutherland är mitt problem här. Har hört så många som lovprisar Designated Survivor och till sist så hade jag tid att titta. 10 sekunder in på första avsnittet inser jag att KieferSutherlandhar huvudroll så jag stängde ner. Jag vet inte men den där j-a serien 24-nånting, bara ljudet av den och Keifer Sutherland gav mig ångesttrauma, jag har såååå svårt för att se något med honom. Hur står man ut, jag vill ju se om serien nu är så bra som 'alla' säger? 🥺
Men jag håller med! När jag insåg att det var han som hade huvudrollen kände jag neeej ... jag gillar inte honom och jag gillade inte 24. Men jag hoppas jag kommer över det för annars verkar serien bra, jag gillar det mesta som handlar om spänning i amerikansk politisk miljö.
 
Alltså Designated Survivor var ju så jäkla grymt bra första (och möjligen andra? Minns inte) säsongen. Men den blir såååå dålig övriga säsonger! Det är få serier jag har blivit så besviken på!
Det finns 3, tror jag. Så då kanske det bara var första du gillade.
 
Men jag håller med! När jag insåg att det var han som hade huvudrollen kände jag neeej ... jag gillar inte honom och jag gillade inte 24. Men jag hoppas jag kommer över det för annars verkar serien bra, jag gillar det mesta som handlar om spänning i amerikansk politisk miljö.
Ja, exakt. Jag älskar den här typen av drama, tror vi har ganska lika samma smakpreferenser här vad jag sett.
Jag kanske ska ge den en chans, den här sommaren verkar bli en mest inomhussommar...☔
 
Alltså Designated Survivor var ju så jäkla grymt bra första (och möjligen andra? Minns inte) säsongen. Men den blir såååå dålig övriga säsonger! Det är få serier jag har blivit så besviken på!
Jamen TACK för att det är någon annan som säger det här! Jag och sambon tyckte jättemycket om säsong 1, men säsong 2 kändes bara jättejobbigt överdriven, amerikansk och alldeles för osannolik. Vi tog därför en paus och hade egentligen inte tänkt se mer, men så bestämde vi oss för att ge säsong 3 en chans och hittills (tror vi avslutade avsnitt 6 igår) tycker vi faktiskt att den är rätt bra! Fortfarande väldigt amerikansk naturligtvis, men ändå lite mer sansad liksom. Vet inte om vi bara behövde just några månaders paus, men det känns faktiskt som att de skärpt till sig lite och kommit ner på jorden lite grann.
 
Förresten, Killing Eve som varit uppe flera gånger i tråden: så här med lite distans har jag kommit på att jag gillade s1 mycket mer än s2. För att:

Det var mycket bättre innan Eve och Villanelle blev så tajta och till och med jobbade ihop. Lite som i Homeland där s1 var SÅ mycket bättre eftersom man inte visste om Brody var the good or the bad guy. När han väl valt sida blev han tråkig, han hade varit mycket mer spännande om han fortsatt vara terrorist men agerade good.
 
Britt-Marie var här, en liten enkel betraktelse över inte så enkla saker som livsval och sådant. Gillade den, men inte fotot. 3,5/5
 
Jag har sett Chernobyl nu och tycker den var sådär. Jag har både upplevt det eftersom jag jobbade nätterna i Forsmark när det hände, läst och följde det massor både då och efteråt och ser med igenkännande och minns mycket från när det hände och visst är det välgjort men det lämnar mig faktiskt med en 3/5.

Halvdokumentär, en hel del fria fantasier för att få ihop det, ett Sovjet som många idag inte ens fattar hur det fungerade och vilket inflytande och påverkan det hade då, jag vet inte ens hälften men vet ändå mer än de som inte ens har vuxit upp med den politiken som fanns. Ingjutna kistor, dödsfallen, nedfallet, oron mm, ja, det har hänt, jag minns, jag ligger inte sömnlös och jag ser egentligen inte så mycket nytt än vad jag redan kände till.
 
Jag försökte verkligen med Designated Survivor, men jag klarar inte av KS. Så jag gav upp. Sen började jag titta på Stranger Things säsong 3 (båda på Netflix), som indeed är STRANGE. Jag fattar inget, det är så rörigt och flummigt att jag gav upp vid tredje avsnittet.
Sengav jag mig på Killing Eve. HBO. Jag vet inte vad jag ska tycka. Jag gillar Villanelle, jag gillar Eve/Oh. Men jagär så satikens trött på de här ryss-stereotyperna som storylinen har. Russia russia russia. Och MI5. Blä, vad trött jag är på dem båda! Men villanelles personlighet är fängslande milt sagt. Har just börjat första avsnittet på andra säsongen.
Men GUD vad jag ogillar HBOs dåliga kvalitet jämfört med netflix. Jag är lite av en pausa50gångerperavsnitts-tittare för jag har alltid sjuttioelva saker på gång samtidigt och HBO gillar inte den typen av tittare. Så det messar upp HBOs minne var jag var sist (Vi beklagar, ett fel uppstod och vi kunde inte spela upp videon. Vänligen försök igen senare. )och det messar upp bildkvalitén. Netflix är tamefasen överlägset den tekniskt bästa streamingtjänsten out there.
 
Jag har börjat slötitta på sjukhusserien The resident på Netflix. Den är helt ok även om den är typiskt amerikansk både vad gäller karaktärerna och storyn. Men är en sådan där perfekt serie att starta när man har torka och inte vet vad man ska se.
 
Tittar på Justice League. Det är... Tidsfördriv? Hittills stör jag mig på dålig cgi och tunn story.
 
Bah, där körde Killing Eve (HBO) ner i diket för mig. Andra säsongen
Plötsligt är Villanelle och Eve bundisar? Get out from here! Näe vad dravligt. 👎👎👎👎Fast jag är fortfarande ett stort fan av Sandra Oh som alltid är lysande.

Och HBO strular fortfarande hela tiden. Skitbolag.
 
Jag har säkert redan sett allt (en mycket andel av den sammanlagda produktionen av serier) som jag inte blir antingen uttråkad av eller arg. Men jag vill gärna ha tips! Det regnar.

Alltså. Serier där det inte är våld mot kvinnorsom bär vare sig spänningen eller romantiken, och som klarar Bechdeltestet (om många av rollerna är bögar, kan jag acceptera avsteg från detta. Men då ska skådisarna kunna spela bögar trovärdigt) och dessutom inte är fantasy eller science fiction. (Jag ber om ursäkt för den sista punkten.)
 
Men jag håller med! När jag insåg att det var han som hade huvudrollen kände jag neeej ... jag gillar inte honom och jag gillade inte 24. Men jag hoppas jag kommer över det för annars verkar serien bra, jag gillar det mesta som handlar om spänning i amerikansk politisk miljö.

Du är ju konstig - 24 är guld! :D (inte nya 24 dock) Liksom, alla dör som flugor förutom Jack (plus, han äter aldrig!!) :D

Och på trådens ämne -
Jag började se på Gösta, men insåg att det verkligen inte var något för mig så nöjer mig med att ha tagit mig igenom första avsnittet och kommer icke ta upp det igen.
 
Jag tittar nästan aldrig på film men i kväll har jag sett:

Love, Simon Helt ok film om ung kille som försöker hantera sin sexualitet i förhållande till vänner och familj. Lite väl amerikansk. Och klyschig. Typ 3/5.

Role Models
Typisk film jag vanligtvis inte gillar. Grabbig och :yuck:. Men jag är fortfarande road. Fast jag skäms lite för det. :o/5

The Spy Who Dumped Me
Jag skrattade så jag grät till och från. 4,5/5
 
Jag har säkert redan sett allt (en mycket andel av den sammanlagda produktionen av serier) som jag inte blir antingen uttråkad av eller arg. Men jag vill gärna ha tips! Det regnar.

Alltså. Serier där det inte är våld mot kvinnorsom bär vare sig spänningen eller romantiken, och som klarar Bechdeltestet (om många av rollerna är bögar, kan jag acceptera avsteg från detta. Men då ska skådisarna kunna spela bögar trovärdigt) och dessutom inte är fantasy eller science fiction. (Jag ber om ursäkt för den sista punkten.)

Jag tyckte om Special på Netflix. Handlar om en ung gaykille med CP-skada i SF eller om det var LA? Härlig, lättsam serie. Vet inte om den faktiskt klarar Bechdeltestet, men det går nog att kolla upp ganska lätt.
 
Bah, där körde Killing Eve (HBO) ner i diket för mig. Andra säsongen
Plötsligt är Villanelle och Eve bundisar? Get out from here! Näe vad dravligt. 👎👎👎👎Fast jag är fortfarande ett stort fan av Sandra Oh som alltid är lysande.

Och HBO strular fortfarande hela tiden. Skitbolag.
Haha, såg du min spoiler här? https://www.bukefalos.se/threads/vad-sag-ni-senast-del-2.1471457/page-35#post-18996035

Ja Sandra Oh är .... Jag vill gifta mig med henne! :o

Jag har aldrig haft krånglet du beskriver med HBO men jag tittar på tv, det kanske är stabilare där.

Jag kämpar på med When they see us, trodde jag såg sista avsnittet i går men det var visst 4, inte 3 som jag trott. Såg början på avsnitt 4 och befarar en hjärtekross.

Kämpar också på med Designated Survivor. Min avsky för Kiefer Sutherland känner inga gränser. Och varför pratviskar han som om han hade gröt i munnen? Är inte helt förtjust i plotten, lite för enkelt hopkommen. Men som lättspydd underhållning funkar det väl.
 
Du är ju konstig - 24 är guld! :D (inte nya 24 dock) Liksom, alla dör som flugor förutom Jack (plus, han äter aldrig!!) :D

Och på trådens ämne -
Jag började se på Gösta, men insåg att det verkligen inte var något för mig så nöjer mig med att ha tagit mig igenom första avsnittet och kommer icke ta upp det igen.
Jag minns inte ens vad 24 handlade om tbh - var det Sutherlands barn som var kidnappat eller nåt? Såg kanske 7-8 avsnitt och var hela tiden förbannad över hur dåligt det var. :D

Stackars Kiefer, undrar vad han gjort för att förtjäna min avsky. :o Jag är tydligen väldigt kategorisk när det gäller skådespelare. Häromdagen pratade exet om nån film jag borde se och så sa han ”... den är med han ... åh, vad heter han nu igen, den där fule skådespelaren?” och jag svarade direkt ”Sean Penn?” (Svaret var rätt 🙈🙈)
 
Jag har säkert redan sett allt (en mycket andel av den sammanlagda produktionen av serier) som jag inte blir antingen uttråkad av eller arg. Men jag vill gärna ha tips! Det regnar.

Alltså. Serier där det inte är våld mot kvinnorsom bär vare sig spänningen eller romantiken, och som klarar Bechdeltestet (om många av rollerna är bögar, kan jag acceptera avsteg från detta. Men då ska skådisarna kunna spela bögar trovärdigt) och dessutom inte är fantasy eller science fiction. (Jag ber om ursäkt för den sista punkten.)

Synd att du inte vill se sci-fi, för "The Orville" är en rätt så skruvad (det är han som gör Family Guy som ligger bakom serien och spelar huvudrollen) Star Trek-homage som lyckas vara både übertfjantig, lättsam, rolig, spännande och trycka in svåra frågor om relationer, kulturella skillnader, sexism, religion, m.m. Kanske ett tips till någon annan, om inte annat. :)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 235
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 226
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 521
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp