Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har bara sett henne i Gotham innan men tänkte "vadå idag", blev lite förvånad över att hon var 34, trodde hon snarare var 24. Men ändå hörru hon är ju knappast gammal..

I alla fall ja synd att den läggs ner. Uppenbart att det beror på hela härvan kring WB och DCU's nya streamingtjänst. Det bästa vore ju om WB bara sålde vidare rättigheterna till DC då de inte verkar ha någon aning om vad de ska göra med dem.

Tredje avsnittet är också bra. Gillar verkligen hur de gått för det lite mer mörka och råa, är verkligen ingen brist på gore i denna show och bra gjort är det också. Mycket praktiska effekter av folk med mycket erfarenhet i branschen.

Ser fram emot nästa avsnitt och ber en tyst bön att säsongen inte slutar med en enorm jobbig cliffhanger utan att man får ett någotsånär okej avslut.
Såg henne också i Gotham. Men tänkte inte på att nämna det då det endast var ett inhopp.
Åldern förvånade mig också när jag kollade upp henne när hon var med i Teen Wolf. Hon var typ 5 år äldre än sina medskådespelare. Trots de reagerade man inte direkt på det.
Men misstänker att det kanske var en anledning att hon växte ifrån Teen Wolf då hon kanske inte ville spela som "tonåring" längre när hon närmade sig 30.

Jo, läste också om härvan WB och DCU. Ryktas om höga produktionskostnader också...
Men man vet ju inte.

Tredje avsnittet var bra också! Ja, jag förväntade att serien skulle vara i nivå med The flash, Arrow och Supergirl. Men är mkt råare och mörkare än dessa.

Mmm, ja när vi får endast 10 avsnitt som från början skulle varit 13. Får hoppas ändå det blir ett vettigt avslut.
 
Såg henne också i Gotham. Men tänkte inte på att nämna det då det endast var ett inhopp.
Åldern förvånade mig också när jag kollade upp henne när hon var med i Teen Wolf. Hon var typ 5 år äldre än sina medskådespelare. Trots de reagerade man inte direkt på det.
Men misstänker att det kanske var en anledning att hon växte ifrån Teen Wolf då hon kanske inte ville spela som "tonåring" längre när hon närmade sig 30.

Jo, läste också om härvan WB och DCU. Ryktas om höga produktionskostnader också...
Men man vet ju inte.

Tredje avsnittet var bra också! Ja, jag förväntade att serien skulle vara i nivå med The flash, Arrow och Supergirl. Men är mkt råare och mörkare än dessa.

Mmm, ja när vi får endast 10 avsnitt som från början skulle varit 13. Får hoppas ändå det blir ett vettigt avslut.
Jo det har ju varit strul med Swamp thing sedan det började. Det har varit en låååång och dyr produktion. Ryktas också om skattestrul vilket gjort att den gått långt över budget, det ska vara en av anledningarna till att den så abrupt blev kortad från 13 till 10 avsnitt.

Men som sagt det märks ändå att de har haft erfaret folk "på golvet" så att säga, den är riktigt välproducerad.


Ikväll är det nya avsnitt av Handmaid's tale och The 100 :)
 
Victoria och Abdul, Netflix.
Intressant historia med verklighetsbakgrund om drottning Victoria och hennes indiske tjänare/lärare/vän. :up:
 
Broadchurch på Netflix - har bara ett avsnitt kvar av s3 nu. Och detta är den klart bästa säsongen, i mitt tycke. Skarpare och mer realistiskt än tidigare, och lite feministisk approach.

Olivia Colman är mästerlig i exakt varenda scen.

... är spåret med Mark och Beth Latimer. De hade lika gärna kunnat skriva ut dem ur handlingen, de känns inte längre relevanta.
 
Ljudmilas röst på SVTplay. Dokumentär som handlar om en 23-årig nygift och gravid kvinnan när Tjernobyl hände. Om hennes make som var brandman som åkte ut på kvällen för att släcka branden och som lovade att vara tillbaka till morgonen men aldrig kom hem igen.

Intressant och tragiskt.
 
Jag har sett 2-3 avsnitt av Vera. Jag gillar Vera själv, men jag tycker att krimhistorierna är röriga och fulla av olika luckor och allmänt osammanhängande. Och då är jag verkligen inte den som kräver realism i polisarbetet, jag ser inte tv-serier som ett sätt att utbilda sig till polis.
 
Murder Mystery på Netflix med Aniston och Sandler. 1/5

Se ej, astråkig humor typ som Sandlers första filmer. Skitlöjlig och bara allmänt tråkig.
Instämmer. Jag ogillar verkligen Adam Sandler dessutom så det är oklart varför jag ens bekymrade mig om att titta på den?
 
Såg Rocket Man på bio häromdagen. Helt okej! Kul att få lite info om Elton, hade pinsamt dålig koll på honom innan.
3,5/5

Testade några avsnitt av Supergirl (HBO) för ett tag sedan. Sååå himla dålig, och då är jag inte särskilt kräsen. Se ej!
0,5/5
 
Murder Mystery på Netflix med Aniston och Sandler. 1/5

Se ej, astråkig humor typ som Sandlers första filmer. Skitlöjlig och bara allmänt tråkig.
Jag fick uppfattningen att den är typ hollywoods/sandlers försök att göra en amerikansk filmvariant av ett traditionellt brittiskt berättad mordgåta. Hur märklig som helst, men jag vill inte såga den fullständigt vid fotknölarna, bara i knähöjd för den var så skönt märklig bara. :D Den gör skillnaden mellan amerikanskt och brittiskt berättarsätt väldigt tydlig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 076
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 838
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp