Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
@mandalaki Såg du förresten The Act?

Är det nån münchhausen by proxy-historia? Har i alla fall trott det och därför inte tittat, jag tror inte att jag skulle klara det.

Meryl Streep är plågsamt bra där, tycker jag.

Jag tyckte inte det först, trots att jag normalt tycker att hon är galet bra. Men sen jag fick mer pejl på vart hennes karaktär är på väg så håller jag med.
 
Är det nån münchhausen by proxy-historia? Har i alla fall trott det och därför inte tittat, jag tror inte att jag skulle klara det.



Jag tyckte inte det först, trots att jag normalt tycker att hon är galet bra. Men sen jag fick mer pejl på vart hennes karaktär är på väg så håller jag med.
Ja, münchhausenhistoria som bygger på ett känt fall för inte så värst många år sedan.

Bra och rätt plågsam, men ganska snart gör parallelliteten mellan olika tidsperioder att trycket lättar när man tittar. Och fallet är som sagt känt, det ingår i de uttalade förutsättningarna att dottern döms för mord på mamman. Både i serien och i verkligheten.

Men det är gastkramande trots att man vet upplösningen innan det börjar. De spelar mycket bra och mamman är fruktansvärt skrämmande?
 
Ja, münchhausenhistoria som bygger på ett känt fall för inte så värst många år sedan.

Bra och rätt plågsam, men ganska snart gör parallelliteten mellan olika tidsperioder att trycket lättar när man tittar. Och fallet är som sagt känt, det ingår i de uttalade förutsättningarna att dottern döms för mord på mamman. Både i serien och i verkligheten.

Men det är gastkramande trots att man vet upplösningen innan det börjar. De spelar mycket bra och mamman är fruktansvärt skrämmande?

Inte bara bygger på, utan i stort sett identisk till 90%.
Patricia Arquette som spelar mamman har vunnit utmärkelser för rollen. Och HBO’s kvalitet på serier de väljer att visa håller rätt rejält hög standard så @mandalaki det är sevärd verkligen .
 
Nu ni har jag sett en riktigt dålig film! Secret Obsession på Netflix. Alltså wow säger jag bara, vilket fantastiskt skräp.

Handling: Tjej är med om en mystisk olycka och vaknar upp på sjukhus med minnesförlust. Där väntar hennes lojale make vid hennes sida. Men dun-dun-dun är allt verkligen som det verkar?

  • Om någon kommer in medvetslös på sjukhus utan ID och därmed med okänd identitet: Släpp kanske inte i väg henne till random man som kommer in och säger "jag fick ett samtal om min fru, Jennifer". Visst visst, han visade familjebilder (vem har sånt med sig?) och kunde identifiera hennes tatuering. Men seriöst, ingenting alls? Inte ens kolla hans leg? Fråga hur han visste att han skulle komma dit med tanke på att ingen lyckats ta reda på hennes identitet?
  • När man som polis börjar gräva i detta och upptäcker att 1) ingen har kollat leg på maken så han kan bokstavligt talat vara vem som helst, 2) adressen "maken" uppgav inte stämmer, 3) inga telefonnummer som han uppgivit fungerar, 4) Jennifer inte kommer in på sin fysioterapi, 5) maken kör samma bil som setts på olycksplatsen i samband med olyckan, borde man då inte reagera lite jävla starkare än att bara säga "you son of a bitch" och sedan jobba på i sin ensamhet? Kanske typ efterlysa henne och honom, sprida bilder på "maken", engagera lite fler kollegor?
  • Om nu INTE engagerar fler kollegor eller efterlyser någon men bestämmer sig för att åka ut till den adress man skakat reda på att "maken" kanske håller henne fången vid - kan man inte i åtminstone berätta för någon att man åker dit? Kanske till och med ta med sig någon?
Och slutligen: om du ska lura någon att hon är ens fru fast hon inte är det, genom att bla ha en massa photoshoppade bilder överallt i huset, kan man då inte anstränga sig lite jävla hårdare för att det ska bli trovärdigt?

D_0sVK8U8AEXu5g

Betyg: -10 av 5.
Jag hade tänkt se den. Men efter att sett hela trailern så förstod jag "plotten" och tappade intresset. Det du spoilrade gick typ att lista ut genom trailern. (Kan ha varit sett trailern på FB eller någon annanstans. Men förstår inte behovet av att BERÄTTA filmen på 1,5 minut, istället för att locka en att se den. :rage::rage::rage::rage: Blir arg av bara tanken på kassa trailers som avslöjar för mycket.)
 
Har sett om Good Behavior. Alltså jag tycker den är så bra. Jag vet inte riktigt varför. Kan vara för att Michelle Dockery är så grym i allt hon gör. Lite tramsigt och förutbestämt, men hon tar ingen skit. Är sig själv och klär ut sig och snor en massa saker, hela tiden. Fuckar upp men gör det trovärdigt.
Sen gillar jag killar i lite skägg, snygga jeans och t- shirt. :love:
 
Såg Russian Doll på Netflix och var positivt överraskad. Extra glad över upplägget - tror det var åtta stycken avsnitt om 30 min. Så himla skönt när man som jag har lite commitment issues och tycker det är tungt att börja se långa serier.

Idag hade jag repat lite mod och såg första avsnittet av The Boys på Amazon prima. Superhjälteserie där superhjältarna nog är mer intresserade av tjäna pengar än mänskligheten. Verkar lovande!

Men det är gastkramande trots att man vet upplösningen innan det börjar. De spelar mycket bra och mamman är fruktansvärt skrämmande?

Håller med om The Act och att mamman är så obehaglig. Jag kan rekommendera dokumentären Mummy Dead and Dearest som också finns på HBO, den handlar om fallet.
 
Traitors på Netflix. Efterkrigstidens England, en kvinna rekryteras för att vara spion åt underrättelsetjänsten, Intressant med fokus på ryss- och kommunistskräcken, välskriven, med snygga miljöer/kläder.
 
Jag har faktiskt inte sett Crashing, men grejen med Fleabag är att man verkligen inte gillar henne och tanken är inte att man ska det heller. Så absolut inte quirky och ”gullig”.
Plus att hon bryter den fjärde väggen dvs talar in i kameran på ett så väldigt roligt sätt
Det jag och många andra gillat med serien är att karaktärerna känns som riktiga personer inte karaktärer. Jag fastnade redan i första avsnittet. Det är rätt grovt men kul och äkta.

Åh va jag tyckte om Fleabag... drogs in i hela den neurotisk-sociala gruppen och bakgrundshistorian. Strecksåg i princip den serien. Brittiska elakheter bekvämt serverat.
 
Såg färdigt Dark/Web och slutbetyget blir helt okej. Inte jättebra men blev aldrig tråkig. Avsnitten är olika långa där vissa är 30 minuter och vissa drygt en timme. Det märktes att tiden så att säga var väl utnyttjad och inget avsnitt kändes för kort eller för långt. En fördel med att skapa en serie för streaming och inte traditionell TV där det är mer noga med längden.

Rekommenderas till de som tycker det är lite spännande med teknikens framtid men tycker Black mirror är för deppigt typ.
 
Har nu sett Big Little Lies (HBO) båda säsongerna och dissar den. Hollywoods biggest bitch Meryl Streep var liksom droppen. Hon är som skådis vad bananer är i juice - finns bananer med i innehållsförteckningen om än så lite så smakar allt banan. Storylinen tunn och förutsägbar. Första säsongen var bara en stor uppbyggnad för den andra säsongen, och jag tycker att det var för mycket hollywoodklichéer som drinkande havsutsikter genom välpolerade fönsterväggar. Hela andra säsongen cirkulerade runt Meryl Streeps rollgestalt. Nope, jag ger tumme ner.
 
Jag vill ha en säsong 3 sv Big Little Lies!

Renata, om hon reser sig efter konkursen och gör sig av med maken
Madeline, om hon fattar hur lite hon verkligen ville stanna i äktenskapet
Jane - där vet jag inte om jag vill veta så mycket
Bonnie - vad som händer när hon faktiskt åker in
Celeste - vore skönt om hon blev av med lite ångest. Gillade scenen där hon deletade videon med Perry
Mary Louise - kan inte riktigt se hur hon skulle kunna vara kvar i serien men hon får gärna vara det, och vara så irriterande som hon varit hittills

Och det vore spännande att se om kvinnorna fortsätter hålla samman när inte mordet/dråpet håller dem ihop längre. Det var lite roligare i säsong 1 när Madeline och Renata var osams
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 089
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 878
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 197
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp