Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej alltså SÅ tänker jag aldrig. Jag vill bara aldrig få veta innan vad som händer, ens med små händelser.
Men det måste ju hända att du ser saker där du vet? Sagan om ringenfilmerna tex? (Som jag inte har sett, iofs. Men väldigt många som har sett dem har ju också läst böckerna.)

Eller tex ännu en uppsättning av Ibsens Dockhem? Jag vet i detalj hur det går. Är uppsättningen bra, är det ändå lika gripande varje gång.
 
Men det måste ju hända att du ser saker där du vet? Sagan om ringenfilmerna tex? (Som jag inte har sett, iofs. Men väldigt många som har sett dem har ju också läst böckerna.)

Eller tex ännu en uppsättning av Ibsens Dockhem? Jag vet i detalj hur det går. Är uppsättningen bra, är det ändå lika gripande varje gång.
Ja, jag tänkte på Millennium-trilogin när jag skrev, där visste jag ju definitivt hur det skulle gå. Men det gjorde inget, där låg en stor del av spänningen i att se hur iscensättningen på film funkade.

Men om Madeline hade förlupit hemmet i avsnitt 4, konverterat till kvinnor och gift om sig - då hade jag velat se det med egna ögon innan någon annan berättade det för mig.

(Gillar f ö Sagan om ringen-filmerna jättemycket men har bara läst halva trilogin. Tre gånger)
 
@mandalaki Jag är som du, vill inte ha något spoilat alls. Ser därför sällan trailers och läser väldigt lite baksidestext på böcker.

Däremot uppskattar jag såklart både klassiker samt att se om och läsa om böcker jag gillar. Det för mig är nåt annat än att något avslöjat i en bok jag läser för första gången.
 
Men det blir ju inget kvar att prata om!
Men man kan ju diskutera I spoilers om man vill? Dvs någon skriver i en spoiler och du svarar i en spoiler? Sen tänker jag att alla i tråden som diskuterar utan att spoila något, helt enkelt inte håller med dig om att det inte blir nåt kvar att prata om :).
 
Men man kan ju diskutera I spoilers om man vill? Dvs någon skriver i en spoiler och du svarar i en spoiler? Sen tänker jag att alla i tråden som diskuterar utan att spoila något, helt enkelt inte håller med dig om att det inte blir nåt kvar att prata om :).
Nej, de håller uppenbarligen inte med. Det står väl helt klart? Men jag skrev vad jag själv tycker, snarare än tolkade tråden som helhet.

(Att diskutera i spoilrarna vill jag inte, helt enkelt.)
 
@Twihard Kul att höra att det finns någon som gillar den, den har ju blivit rejält sågad :D. Det var ju uppenbart från första stund vad som skulle hända, vem var the bad guy etc? Alltså det var ju inte ens spännande? Om man nu skulle bortse från de sakerna jag räknade upp, som samtliga är så orealistiska och ologiska att det typ saknar motstycke.

Din kommentar om brist på IQ förstår jag inte?

På bilden är det ju ett photoshopat ansikte som ser dåligt och billigt ut som du ansåg var något han borde lagt tid på - då syftade jag på att han inte var tillräckligt smart för det ;)

De avslöjade vad som skulle ske och vem skurken var redan i trailern :/ men alla sa att den var urkass så jag hade inga förväntningar och blev inte besviken :)
 
Ja, jag tänkte på Millennium-trilogin när jag skrev, där visste jag ju definitivt hur det skulle gå. Men det gjorde inget, där låg en stor del av spänningen i att se hur iscensättningen på film funkade.

Men om Madeline hade förlupit hemmet i avsnitt 4, konverterat till kvinnor och gift om sig - då hade jag velat se det med egna ögon innan någon annan berättade det för mig.

(Gillar f ö Sagan om ringen-filmerna jättemycket men har bara läst halva trilogin. Tre gånger)
Nu har jag tänkt lite till. Jag vill nog helst alltid vara så pass intresserad av iscensättningen och gestaltningen att det har mindre betydelse om jag känner till handlingen. Annars tycker jag nog att det är en svaghet hos filmen/serien, att den inte håller för det.

Tyvärr är jag också för kräsen och kritisk för mitt eget bästa när det gäller film och serier.
 
Nu har jag tänkt lite till. Jag vill nog helst alltid vara så pass intresserad av iscensättningen och gestaltningen att det har mindre betydelse om jag känner till handlingen. Annars tycker jag nog att det är en svaghet hos filmen/serien, att den inte håller för det.

Tyvärr är jag också för kräsen och kritisk för mitt eget bästa när det gäller film och serier.
Men behöver det ena utesluta det andra? Man kan ju vara intresserad av många aspekter, varav handlingen är en. För mig är den åtminstone såpass intressant att jag inte vill snubbla över avslöjanden om den på nätet.

Ta Killing Eve t ex, med så många vändningar. Jag hade blivit vansinnig om de inte fått komma som överraskningar för mig.
 
Men behöver det ena utesluta det andra? Man kan ju vara intresserad av många aspekter, varav handlingen är en. För mig är den åtminstone såpass intressant att jag inte vill snubbla över avslöjanden om den på nätet.

Ta Killing Eve t ex, med så många vändningar. Jag hade blivit vansinnig om de inte fått komma som överraskningar för mig.
Nej, det behöver det så klart inte. Men jag har noterat att mitt umgänge verkar dela sig i två läger när det gäller detta med spoilers. Det känns som att det har blivit en större grej på senare år?

(Jag tröttnade jättefort på Killing Eve.)
 
Nej, det behöver det så klart inte. Men jag har noterat att mitt umgänge verkar dela sig i två läger när det gäller detta med spoilers. Det känns som att det har blivit en större grej på senare år?

(Jag tröttnade jättefort på Killing Eve.)
Om det blivit en större grej på senare så beror det väl på streamingtjänsterna, man tittar inte söndag kl 21 längre och diskuterar det inte på jobbet dagen efter eftersom alla tittar på olika tider.

(Gå och bajsa :meh:)
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
520
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 235
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 225
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 517
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Tips för att reda ut hår
  • Höstföräldrar 2023
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp