Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Sett klart säsong två av Mindhunter. Mycket bra! Snäppet sämre än den första tycker jag men fortfarande det bästa som finns på netflix just nu i min mening.
Tyckte faktiskt snäppet bättre om andra säsongen, den kändes mer sammanhållen på något vis (men första är såklart också skitbra). Älskar den väldigt unsettling musiken som sätter stämningen så fint, den känns nästan lite originell samtidigt som den är så typisk för genren.
 
Det låter lovande, riktigt sugen på att se den serien! Men det förekommer en överenskommelse mellan mig och min snubbe att vi ska se den tillsammans - så jag får otåligt vänta några dagar innan jag det är dags att hugga in :cool::D Kanske ska passa på att ser originalfilmen som uppladdning, det var många år sedan sist.
Typiskt dålig överenskommelse när en vill påbörja tittandet :D men det kan ju definitivt vara värt att se originalfilmen! Av det jag sett/googlat så ser det ut som om dom lyckats återskapa mycket men samtidigt tagit med serien till nutid rent utseendemässigt :)
 
Har påbörjat The dark chrystal - age of resistance och den är verkligen så välgjort och fascinerande. Har inte sett originalfilmen som serien verkar bygga på, men känns inte som ett måste för att förstå grejen. Tror definitivt på den här serien!
Citerar mig själv, för ju mer jag ser av den desto mer undrar jag hur dom tänkte när dom satte åldersgräns på 7+, den är sjukt läskig ibland alltså och inte direkt någon gullig familjeserie :o
 
Har påbörjat The dark chrystal - age of resistance och den är verkligen så välgjort och fascinerande. Har inte sett originalfilmen som serien verkar bygga på, men känns inte som ett måste för att förstå grejen. Tror definitivt på den här serien!
Jag tycker inte alls om den! Har försökt titta på den ett par gånger men lagt ner den helt nu.
 
Once upon a time in Hollywood

Helt värdelös faktiskt. Skulle vilja påstå att det är en av Tarrantinos absolut sämsta filmer. En film utan början eller slut, nästan 3 timmar av mitt liv blev bortkastat! Filmen påminner mer om ett evighetslångt avsnitt av Hem till gården.

Lyckades nicka till 4 ggr första timmen.

Betyg: 1,5/5

Oj, jag gillade filmen jättemycket och tyckte tvärt om att den hade en väldigt tydlig upplösning på slutet (vill inte skriva för mycket pga risk för spoiler). Såg den i förrgår och har återkommit till den flera gånger i mitt huvud både igår och idag.
 
Oj, jag gillade filmen jättemycket och tyckte tvärt om att den hade en väldigt tydlig upplösning på slutet (vill inte skriva för mycket pga risk för spoiler). Såg den i förrgår och har återkommit till den flera gånger i mitt huvud både igår och idag.

Tänk så olika man kan vara! Jag och sambon förstod inte hur någon någonsin skulle uppskatta filmen 😂
 
Medicin med Mosley på SVT, intressant och lättsamt! Jag diggar Mosley och alla hans program! :love: Denna gång om stress.

Jag såg tre-delars dokumentären om Donald Trump i helgen också... den förklarar faktiskt en hel del av hans personlighet och beteende. Även den på SVT-play, Vägen till makten.
 
Jag såg tre-delars dokumentären om Donald Trump i helgen också... den förklarar faktiskt en hel del av hans personlighet och beteende. Även den på SVT-play, Vägen till makten.

Är i del 3 av den ... håller med, mycket bra! Man förstår mer om varifrån det man ser i dag kommer.
 
Jag har börjat kolla på The Dark Crystal och älskar den! Såg filmen för många år sedan och hade helt missat att det skulle komma en serie. Var tveksam till en början - det är ju alltid svårt att toppa original men finns inget jag inte tycker om. 5/5
 
Sett fem minuter av tv4:s ”dokumentär” om Kapten Klänning. Otroligt smaklöst med rekonstruktionerna! Jag stängde av direkt.
 
"Sticks and stones" - netflix standup med Dave Chapelle. Bang! Jag ger den 4,5/5. :D :angel:

"Fånge hos Al-Quida" på svtplay. Lite lågmäld om svensk som blev kidnappad i Timbuktu, Mali och satt fången i ca 6 år ute i öknen. Intressant doku bara.

Jag har senaste tiden i brist på annat plöjt de tre senaste säsongerna av The Walking Dead på HBO. Säsong 7 och Negan chockade mig lite. Eller, eh...en hel del. Tycker nog att det bör debatteras om sån ondska ska vara underhållning överhuvudtaget.
 
Ok @Killaloe, du hade rätt och mina föräldrar har fel om Follow the Money säsong 3. Efter tre avsnitt är jag redo att ge upp. Herrrrrrregud vad jag är trött på att typ alla kriminalare måste fokusera på en polis med alkoholproblem/drogproblem/psykiska problem och att en tredjedel av tiden liksom går åt att grotta ner sig i hur de gör bort sig, schabblar bort karriären/familjen/annat och bara är allmänt miserabla. Det känns så himla kliché och som det är nu blir jag bara frustrerad och irriterad på typ alla karaktärerna (fast mest Alf) :banghead:

Jag tyckte alltid att delarna om karaktärernas privatliv var lite irriterande (ok, inte Claudias) i Follow the Money, men i den här säsongen är det värre än vanligt...
 
Ok @Killaloe, du hade rätt och mina föräldrar har fel om Follow the Money säsong 3. Efter tre avsnitt är jag redo att ge upp. Herrrrrrregud vad jag är trött på att typ alla kriminalare måste fokusera på en polis med alkoholproblem/drogproblem/psykiska problem och att en tredjedel av tiden liksom går åt att grotta ner sig i hur de gör bort sig, schabblar bort karriären/familjen/annat och bara är allmänt miserabla. Det känns så himla kliché och som det är nu blir jag bara frustrerad och irriterad på typ alla karaktärerna (fast mest Alf) :banghead:

Jag tyckte alltid att delarna om karaktärernas privatliv var lite irriterande (ok, inte Claudias) i Follow the Money, men i den här säsongen är det värre än vanligt...
Skönt att veta att jag gör rätt i att inte se den! :D Förstår verkligen inte varför dom tyckte det var en bra idé att fortsätta när så många (viktiga) karaktärer försvunnit.
 
Tyckte faktiskt snäppet bättre om andra säsongen, den kändes mer sammanhållen på något vis (men första är såklart också skitbra). Älskar den väldigt unsettling musiken som sätter stämningen så fint, den känns nästan lite originell samtidigt som den är så typisk för genren.
Jag tyckte också väldigt mycket om musiken och ljudsättningen över huvud taget och tycker nog att det är relativt unikt även i genren. Närmaste till hands jag kommer att tänka på är Hannibal som också är en helt fantastisk serie även om den tyvärr avslutades tidigare än planerat.
 
Sett fem minuter av tv4:s ”dokumentär” om Kapten Klänning. Otroligt smaklöst med rekonstruktionerna! Jag stängde av direkt.
Har försökt titta också, blev som du fan upprörd över taffliga rekonstruktioner. Hade gärna sett en bra gjord dokumentär om Kapten klänning men det där blev för sjaskigt. Dålig smak i munnen, och det inte bara av det som hände utan av hur sjaskigt detta var gjort. Superdåligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
464
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
2 995
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 582
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 959

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp