Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har inte sett den men betygen på rotten tomatoes lockar inte. När det är en stjärnspäckad film brukar det innebära klubben för innebördes beundran (a.k.a Hollywood) har haft personalfest typ...😉😁
https://www.rottentomatoes.com/m/the_dead_dont_die_2019

Jag vet inte om jag tycker att stjärnorna har så mycket med kvalitetens vara eller icke vara att göra egentligen. Jarmusch har ju gjort filmer med såväl Murray som Iggy Pop och Adam Driver i huvudroller tidigare. Så gör ju ofta regissörer, återkommer till sina favoriter, Tarantino och Tim Burton är ju ultraklassiska exempel på det. Men Jarmusch som regissör har ju ett särskilt snitt, det är nog mer det man gillar eller inte gillar!
 
Har under min motionscykeltid idag sett 2 avsnitt av miniserien "The I-land" på netflix som släpptes idag. Tror det ska vara 7 avsnitt. Tio personer vaknar upp på en strand och ingen har något minne. Det är lite, so far - Robinson möter Lost, och av trailerna att döma - the hunger game/the matrix. Lagom intrigerande underhållning.
Jag tycker den är helt bedrövligt dålig faktiskt. Liksom, skådespelarinsatserna, intrigerna, hajen (?!?). Går iofs att se på och skratta åt men ändå, riktigt riktigt dålig 🙈
 
Det tog mig två avsnitt sen hade jag helt glömt bort att alla karaktärer är dockor :angel: men jag binge-tittade, kunde inte sluta:o
Jag tycker just dockorna är så förfärligt dåliga att jag hade hellre sett mupparna göra filmen, jag har verkligen försökt men klarar inte av att se den. :yuck:
 
State of the Union, Rosamunda Pike och Chris O'Dowd
10 avsnitt som är 10- 12 minuter långa, äktenskap i kris och samtalen innan parterapi.
Briljant och exakt min typ av humor. Hittad på streaming sida.

Tänkte titta om och ikapp på Unge kommissarie Morse (svtplay) den närmsta tiden.
 
Fånge hos al-Quaida. Dokumentär som finns på svtplay.
Svensk kör mc genom Europa och ner till Afrika. Blir kidnappad i Timbuktu.
Han filmade en resedagbok som tog slut i Timbuktu men på något sätt kom det filmade materialet tillbaks.
Resten av handlingen har de rekonstruerat i Kalahariöknen.
Sevärd.
 
Nä den är ju klockrent klyschig i zombieparodi-genren, i stil med Shaun of the dead och Death valley, så gillar man inte den humorn är det nog inte rätt val av film :D
Jag vet inte. Death valley har jag inte sett men Shaun of the dead gillar jag riktigt mycket. Det kändes bara som att det var lite för lite humor och för mycket referenser. Även om jag förstod de flesta så kändes det liksom inte kul.

Men sen är jag också extremt svårflörtad när det gäller komedier, tycker typ ingenting är roligt tyvärr :(
 
Någon som har sett fortsättningen på IT ännu? Jag är så förbaskat hypad! :D

Jag är så sugen!!! Har sett trailern och den verkar riktigt bra. Gillade första delen väldigt mycket! Försökte få min sambo att gå med hon vägrar se den (hon gillar inte skräck). Får gå med kompis istället!
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag är så sugen!!! Har sett trailern och den verkar riktigt bra. Gillade första delen väldigt mycket! Försökte få min sambo att gå med hon vägrar se den (hon gillar inte skräck). Får gå med kompis istället!
Men eller hur! Jag ska försöka få till kompisdejt med samma vän jag såg ettan med, det var sådan bra kväll! :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 076
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 838
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Kaninskrik
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Stora shoppingtråden II
  • WE-tråden
  • Dressyrsnack 17

Omröstningar

Tillbaka
Upp