Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
UnbelievableNetflix. En miniserie på 8 avsnitt. Jag har plöjt alla i en följd. Helt fantastiskt bra, den får 5/5 eller 10/10, eller 100//100 av mig.

En ung mycket trasig kvinna blir våldtagen i sitt hem som är en form av gruppboende, efter en massa fosterhem. Hon blir ifrågasatt och vet inte hur hon ska svara poliserna i förhör, blir ifrågasatt av fd fostermammor och svarar till sist att hon har ljugit om våldtäkten. Fler kvinnor blir sedan våldtagna på samma sätt, i andra countys och stater och ett mönster uppstår och två mycket speciella kvinnliga poliser från olika distrikt connectar sina utredningar. Serien är baserad på verkliga händelser.

En MÅSTE SES-serie.

Trailer:
 
Jag och sambon slötittade på de tre första avsnitten av Money Heist i helgen. Första avsnittet var lovande, men sedan började den kännas rätt löjlig och osannolik på sätt som jag har svårt att komma över. Det kändes mer och mer som en såpopera i heist-miljö än en riktigt bra heist-serie. Antalet avsnitt borde kanske ha varit en indikation - en bra heist ska liksom inte pågå sådär länge...

Jag vet inte, jag blev lite besviken och frustrerad på samma sätt som jag blev när jag försökte se How to Get Away with Murder. Samtidigt har ju Money Heist väldigt bra betyg på IMDb vilket brukar vara ett kvalitetstecken... Någon som sett den och kan berätta för mig om det är värt att ge den en chans till?
 
Har sista veckorna sett de två första säsongerna av "The Man In The High Castle". En serie som finns på Prime och som utspelar sig i USA på 60-talet efter att nazisterna har vunnit WW2.
Den känns påkostad och välgjord, bra skådisar och en intressant story, om än något skum stundvis.
8/10, kommer fortsätta kolla de säsonger som finns ute.
 
Denna var lite kul: Guardian har ambitiöst listat 2000-talets 100 bästa serier.

Min etta var etta här också, och tvåan har jag heller inga invändningar mot.

https://www.theguardian.com/tv-and-...Social&utm_source=Facebook#Echobox=1568616165
Ack, den listan har en helt annan ordning för mig! Sen undrar jag lite stilla hur man kan ställa exempelvis Ken Burns eminenta doku The Vietnam War mot The Sopranos? Lite udda listning att ställa genrer mot varandra. Så diss på den listan från mig! 🧐
 
Ack, den listan har en helt annan ordning för mig! Sen undrar jag lite stilla hur man kan ställa exempelvis Ken Burns eminenta doku The Vietnam War mot The Sopranos? Lite udda listning att ställa genrer mot varandra. Så diss på den listan från mig! 🧐
Nej, de gör ju knappast anspråk på att ha nåt objektivt ”rätt”. Men jag tycker ofta att listor är kul, kan inte låta bli att kolla om jag håller med.
 
Som uppladdning inför att se Downton Abbey-filmen har jag sett om sjätte säsongen. Minns hur deppig jag var när jag såg den sista julspecialen, men nu kunde jag se den och tänka "YEEEEES!!". :D
 
@honung Mina föräldrar pratade precis om den serien och mamma sa att hon blev så frustrerad att hon inte kunde sitta still! Men de plöjde igenom flera avsnitt en och samma kväll så den fick bra betyg där med.:up:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 797
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 137
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp