Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Men ojdå, Veep som jag helt hoppat över! Borde jag se alltså?
Jag ÄLSKAR Veep och vill rekommendera den till alla men det är helt klart en annorlunda serie. Så sjukt rolig och så jävla briljant satir! Men den passar nog inte alla, beror nog mycket på vad för humor man har.

Jag har sett om serien hur många gånger som helst och garvar lika mycket varje gång :D.
 
Hur orkar du med all sång? Kollade några avsitt av Crazy Ex-Girlfriend men blir helt off av sång märkte jag.
Vet du, jag avskyr musikaler och stör mig alltid som fan när de sjunger så i början när jag tittade på CEG så hoppade jag över alla låtar. Sen i säsong två så fattade jag att ah, varenda låt är ju satir och driver med hela grejen alt ifrågasätter nåt på ett asvettigt sätt så då slutade jag skippa dom och nu ÄLSKAR jag låtarna. Alltså verkligen älskar dom. Helt skruvat för jag har aldrig någonsin gillat en enda musikal i hela mitt liv. Jag brukar lyssna på dem i bilen och sjunga med när jag kör :o 🙈.

Jag tycker hela serien är helt fantastisk, blir riktigt fangirlig av den :o. Skulle kunna skriva en hel roman om varför den är så bra: hur den tar upp mental ohälsa på ett bra sätt, hur den kritiserar romcoms, hur den lyfter (kvinnlig) vänskap, hur den problematiserar vad vi anser vara romantiskt etc etc etc. Men avstår för att inte nörda ner mig allt för mycket ;) :D.
 
Men ojdå, Veep som jag helt hoppat över! Borde jag se alltså?

Veep är sanslöst rolig och elak. American comedy när den är som bäst. Raljerar med hela det politiska systemet. Sista säsongen blev dessutom en känga mot Trump, som tyvärr kom i kläm bakom Game of Thrones, så Veep diskuterades inte så mycket på sociala medier. Vilket är synd.
 
Började titta på Unbelievable på netflix. Based on true events. Obehaglig och krypande, men verkligen sevärd! Om våldtäkt, trovärdighet, och hur mycket polisens arbete och bemötande påverkar utgången.
 
@niphredil @Lager Ok, då ska jag ge Veep en chans! Jag minns att jag var på väg mot den för länge sedan men backade när den presenterades som komedi. Jag gillar amerikanskt presidentdrama men då ska det vara blodigt allvar.
 
Igår såg jag andra avsnittet av The Sinner säsong två. Lika trögt som första säsongen och man fattar inget tycker jag 🤣. Men jag gillar Harry och kommer fortsätta titta...
 
Såg Downton Abbey-filmen idag. Lite förvirrande, tror inte jag sett sista säsongen, Mary och Ediths män kände jag inte igen. Gifte de sig i sista säsongen? :confused:
Gillade filmen men som sagt lite förvirrande.
 
Ghoul
Indisk(!) miniserie i tre delar på netflix. Skräck, men inte överdrivet läskig. Handlar om någon sorts totalitär framtid där en ung kvinna tas ur sin militära utbildning för att skickas till ett sorts förvar för "brottslingar" för att leda förhöret (läs tortyren) av en nyligen tillfångatagen terrorist.

Den var helt okej, ganska spännande emellanåt. Lite förutsägbar men inte så mycket att det störde. Indien har ju en ganska speciell stil (framförallt språkligt) även utanför Bollywood som är ganska intressant. Rekommenderar till den som vill ha lite spänning utan att det blir för läskigt. Längden på ca 3 timmar känns också helt okej.

Anna
Typ två timmar lång film om skitsnygg brud som jobbar som modell, täckmantel för hennes egentliga jobb vilket är KGB-agent. Det här är typ Red Sparrow om Luc Besson hade regisserat den. Och det har han, och han gör bara en typ av film. Samtidigt vet man vad man får, lättsmält, lagom med action, bra fighting-scener men inte speciellt bra och mycket fokus på vackra kvinnor. Rekommenderas om man bara vill ha något hjärndött, och det vill man ju ibland.

Toy Story 4
Alltså.. njae? Jag hade fått för mig att jag läst att den här skulle vara såååå bra och folk grinade såååå mycket. Ärligt tyckte jag den var ganska seg och den berörde mig inte särskilt (och då brukar jag vara en storgråtare). Det känns nästan som att filmen är skapad mer för föräldrar än barn? Typ som en nostalgigrej till de som såg toy story som unga och nu har egna småbarn. Mycket prat om att växa upp (både i ålder och som person), bli självständig och så vidare. Kändes extremt oklart vem målgruppen faktiskt är.

Saknade också riktig humor i den. Det var liksom inte mycket som var så roligt utan det var lite mer av ett drama. Trist :(
 
Är så glad över att jag tog mig tiden att se 438 dagar på bio igår. Jag har läst boken, lyssnat till Schibbye/Persson tidigare men trots det så överraskar filmen. Jag tycker att den är sådär härligt nyanserad som amerikansk film aldrig är, jag tyckte mig i alla fall läsa in mänsklighet också i "fienden" på ett sätt som mer närmar sig problematiken i internationella relationer och konflikter än vad spelfilm typiskt sett gör. Förutom kanske då vad gäller Carl Bildt, vars gubbiga självuppfyllda persona ges fullt spelrum på ett komiskt sätt.

Jag hoppas att det är lite svettigt att vara Carl Bildt och Lundin Oil just nu.
 
Är så glad över att jag tog mig tiden att se 438 dagar på bio igår. Jag har läst boken, lyssnat till Schibbye/Persson tidigare men trots det så överraskar filmen. Jag tycker att den är sådär härligt nyanserad som amerikansk film aldrig är, jag tyckte mig i alla fall läsa in mänsklighet också i "fienden" på ett sätt som mer närmar sig problematiken i internationella relationer och konflikter än vad spelfilm typiskt sett gör. Förutom kanske då vad gäller Carl Bildt, vars gubbiga självuppfyllda persona ges fullt spelrum på ett komiskt sätt.

Jag hoppas att det är lite svettigt att vara Carl Bildt och Lundin Oil just nu.
Den vill jag jättegärna se, boken var så bra.
 
Den vill jag jättegärna se, boken var så bra.
Instämmer. Tack och lov går inte filmen fullt lika detaljerat under huden i all misär i fängelset, allt våld och all ångest som jag upplevde att boken (på ett förtjänstfullt balanserat sätt) gjorde. Det hade jag inte orkat med som rekreation en vardagskväll. Däremot tycker jag filmen lägger på ett annat raster, med mer fokuserad ingång mot storpolitiken, kapitalismen och vikten av det fria ordet. Oerhört sevärd och rekommenderas verkligen. För mig som går på bio ungefär en gång vart tredje år är jag väldigt glad att maken valde just denna film. :D
 
Som uppladdning inför att se Downton Abbey-filmen har jag sett om sjätte säsongen. Minns hur deppig jag var när jag såg den sista julspecialen, men nu kunde jag se den och tänka "YEEEEES!!". :D
Jag har just sett om hela serien från säsong 1...

Var och såg filmen på premiärdagen fredag 13:e. Gillar man serien så gillar man filmen skulle jag tro. Filmen är helt ok men lite väl seg på slutet. Kommer givetvis att införskaffa en kopia när filmen kommer på dvd 😄
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
481
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 056
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 794
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 130
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Den första tråden
  • Masked Singer 2024
  • Min ekonomi

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp