Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vet inte om det är ok att fråga här i tråden, men har ni rekommendationer på höstiga, skräck/häxor/spökfilmer? :love:
 
Är så glad över att jag tog mig tiden att se 438 dagar på bio igår. Jag har läst boken, lyssnat till Schibbye/Persson tidigare men trots det så överraskar filmen. Jag tycker att den är sådär härligt nyanserad som amerikansk film aldrig är, jag tyckte mig i alla fall läsa in mänsklighet också i "fienden" på ett sätt som mer närmar sig problematiken i internationella relationer och konflikter än vad spelfilm typiskt sett gör. Förutom kanske då vad gäller Carl Bildt, vars gubbiga självuppfyllda persona ges fullt spelrum på ett komiskt sätt.

Jag hoppas att det är lite svettigt att vara Carl Bildt och Lundin Oil just nu.
Schibbye verkar ju sådär nöjd med filmen dock. Att det tillkommit saker som inte är sanna och sådär.

https://www.expressen.se/kultur/qs/verkligheten-dog-inte-nar-var-fangenskap-blev-film/
 
Jag tänkte först men det är ju ett drama, ingen dokumentär. Men efter att ha läst Schibbyes råsop förstår jag hans besvikelse.
Ja, jag har varken sett filmen eller läst boken tyvärr men tycker han lyfter viktiga poänger angående att man ändrar i historien.
Att även om det är fiktion så tas det för sanning liksom. (Och att man glömmer bort de andra som slåss)
 
"Diagnosis" på Netflix. En real life-House MD, baserad på läkaren Lisa Sanders som har en kolumn i New York Times. Det kallas Crowdsourcing. Varje avsnitt handlar om ett olöst medicinskt fall med ovanliga symptom. I krönikan i NYT går Sanders ut med beskrivning av fallet, en kort videopresentation av patienten och läsarna svarar, från hela världen - vanliga outbildade, medicinstuderande, läkare av all rang och vetenskapsmän, forskare svarar och tipsar, många gånger andra människor med liknande eller samma symptom. Jätteintressant, snyggt förpackat. 5/5!
 
Jag har börjat titta på en australiensisk läkarserie på svtplay. "Hjärtats vägar" heter den och det finns två avsnitt ute än så länge. Jag tycker den är jättemysig!
 
Jag blev så peppad på att se serier av att läsa den här tråden, hur ska jag hinna se allt??

Sinner verkar bara finnas säsong 2 på SVT play, kan jag börja där eller borde jag leta upp första säsongen?

Jag ser mindhunter nu men är så less på Holden, kan man vara mer självgod? Och sexscenerna förstår jag verkligen inte meningen med.
 
Jag kan förrsten rekomendera Manhunter på SVT. Det är en verklighetsbaserad kriminalserie som utspelar sig i London 2004. Jag fastnade för huvudkaraktären och historien.

Jag har också sett Line of Duty på SVT. Den har fått bra kritik men jag tyckte att säsongens story var lite väl långdragen även om jag verkligen gillade karaktärerna. Hoppas det kommer en ny säsong snart!
 
Jag blev så peppad på att se serier av att läsa den här tråden, hur ska jag hinna se allt??

Sinner verkar bara finnas säsong 2 på SVT play, kan jag börja där eller borde jag leta upp första säsongen?

Jag ser mindhunter nu men är så less på Holden, kan man vara mer självgod? Och sexscenerna förstår jag verkligen inte meningen med.
Sinner är ju relativt fristående så tillvida att det är olika case - men huvudkaraktären som jobbar med brotten är densamma. Första säsongen finns på Netflix tror jag, så kan du välja själv hur du vill göra :)
 
After, -1 av 5 toasters
Herregud vilket dravel :rage: Någon form av romantisk collegedrama/komedi. Extremt förutsägbar. Satt och slösurfade på mobilen mesta delen av tiden. Fattar inte att jag slösade min fredagskväll på den:arghh:

(Min man har fått för sig att jag gillar romantiska filmer och hittade den, sen sa han nöjt efteråt att nästa gång kollar vi på terminator :meh: jo säkert. Utvandrar hellre till månen. Nästa gång väljer jag film så det blir nåt vettigt!)
 
Såg första avsnittet av Falsk identitet igår. Kändes rätt med något franskt. Ganska lovande, om man inte ställer krav på utförligt skidrade kvinnliga karaktärer och sånt.
 
After, -1 av 5 toasters
Herregud vilket dravel :rage: Någon form av romantisk collegedrama/komedi. Extremt förutsägbar. Satt och slösurfade på mobilen mesta delen av tiden. Fattar inte att jag slösade min fredagskväll på den:arghh:

(Min man har fått för sig att jag gillar romantiska filmer och hittade den, sen sa han nöjt efteråt att nästa gång kollar vi på terminator :meh: jo säkert. Utvandrar hellre till månen. Nästa gång väljer jag film så det blir nåt vettigt!)
Det där hade lett till en smärre relationskris om jag varit i dina kläder. Alltså. Några seriösa diskussioner hade hamnat mycket högt på prioriteringslistan.
 
After, -1 av 5 toasters
Herregud vilket dravel :rage: Någon form av romantisk collegedrama/komedi. Extremt förutsägbar. Satt och slösurfade på mobilen mesta delen av tiden. Fattar inte att jag slösade min fredagskväll på den:arghh:

(Min man har fått för sig att jag gillar romantiska filmer och hittade den, sen sa han nöjt efteråt att nästa gång kollar vi på terminator :meh: jo säkert. Utvandrar hellre till månen. Nästa gång väljer jag film så det blir nåt vettigt!)
After är ju en fanfic i 50 shades-stil från början. Den har blivit vansinnigt kritiserad. Kan inte fatta att de gjorde en film av den :eek:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 091
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 947
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 224
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Mat till kräsen liten valp
  • Omplacera problemhund?

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp