Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Har ägnat natten åt att kolla på Insatiable - den är riktigt riktigt dålig på så många sätt, men samtidigt väldigt svårt att sluta titta på den (och några ljusglimtar har den).

Men hela serien bygger på typ på en tjock tjej som blir smal och ska hämnas på alla genom att bli skönhetsdrottning och ta igen allt hon missar.

Huvudkaraktären är så extremt självupptagen och bitchig, pratar hela tiden om att hon förtjänar att vara lycklig för hon har minsann varit tjock tidigare. Sjukt osympatisk karaktär verkligen och svårt att känna någon som helst sympati med henne.

Men det finns några fina biroller, även om dessa också är galet stereotypa.

Hela serien framställs liksom mycket mer som om den skulle handla om tävlingarna och att huvudpersonen skulle typ sabotera för sina motståndare osv (vilket var anledningen till att jag började för det är bra drama :angel: ) men det är väldigt lite sånt under serien utan mer fokus på huvudpersonens problem i livet (som att hon varit tjock :grin: ). Inte särskilt sevärd med andra ord!
Jag såg några avsnitt av den, men den var verkligen inte bra :p
 
Mary (2019)

Handlar om en cursed (förhäxad?) båt med samma namn. En familj köper den för att bedriva någon sorts verksamhet med den, på jungfruresan börjar dock spökgrejer hända.

Rätt dålig, framförallt skådespelarna faktiskt, ovanligt nog är det barnen som gör det bäst och istället de vuxna som är sämst. Emily Mortimer hade jag bara sett i The Newsroom tidigare men minns henne som bra där. Gary Oldman däremot.. Har han gått ner sig väldigt eller var han alltid rätt kass? Minns inte nu ärligt talat.

Tror inget kunnat rädda filmen helt men med bättre stämning och framförallt bättre skådespelarinsatser hade det blivit väldigt mycket bättre.
 
Fantastisk serie men jag var knäckt i två dagar efter att ha sett den. Vissa delar av verkligheten orkar jag knappt hantera i verkligheten.
Har sett 5/8. Älskar den ännu mer. Fantastiska skådespelare, fantastiska roller. Kvinnor i alla bärande roller. Kvinnor som dessutom inte är skitsnygga och har nyfönat hår även när de jobbat på kontoret hela natten, kvinnor som ser mer ut som de flesta faktiskt gör. Att det är två kvinnliga poliser som är parhästar i stället för två manliga. Att Duvall pratar så tonlöst och att Rasmussen är så kantig. Att miljöerna på polisstationerna inte ser ut som alla tiotusentals polisstationer brukar se ut i serierna. Love it.

Men om inte Marie får upprättelse så kastar jag ut tv:n
 
Jag ÄLSKAR Veep och vill rekommendera den till alla men det är helt klart en annorlunda serie. Så sjukt rolig och så jävla briljant satir! Men den passar nog inte alla, beror nog mycket på vad för humor man har.

Jag har sett om serien hur många gånger som helst och garvar lika mycket varje gång :D.
Som den lydiga undersåte jag är så har jag tittat lite. Typ fyra avsnitt. Men ... tja? Det ser ut som väldigt genomsnittlig amerikansk komedi för mig :o

Testade den på en kollega som ser allt och han var inte heller imponerad. "Är den inte lite ... gapig?" sa han och precis så känner jag också. Typiskt amerikanskt gapig med övertydliga skämt.

Men jag ska ge den några avsnitt till.
 
Alltså The Capture (BBC). Jäklar i min lilla låda vad spännande! Bland det bästa jag sett i år tror jag.
 
@mandalaki Nej, tycker inte alls att den är gapig eller genomsnittlig :D. Men den är ju lite speciell, tror att den bara passar vissa.
 
@mandalaki Det är du verkligen! Det är världens roligaste serie alltså!

tenor.gif
 
Mary (2019)

Handlar om en cursed (förhäxad?) båt med samma namn. En familj köper den för att bedriva någon sorts verksamhet med den, på jungfruresan börjar dock spökgrejer hända.

Rätt dålig, framförallt skådespelarna faktiskt, ovanligt nog är det barnen som gör det bäst och istället de vuxna som är sämst. Emily Mortimer hade jag bara sett i The Newsroom tidigare men minns henne som bra där. Gary Oldman däremot.. Har han gått ner sig väldigt eller var han alltid rätt kass? Minns inte nu ärligt talat.

Tror inget kunnat rädda filmen helt men med bättre stämning och framförallt bättre skådespelarinsatser hade det blivit väldigt mycket bättre.
Jag har märkt att när skådisar som vanligtvis brukar vara bra plötsligt är helt kassa i någon film är det oftast för att manuset är uselt...
Mvh gillar att läsa manus :D
 
Jag håller på att se ikapp en rejäl rejäl REJÄL .. eh serie? Man kan väl kalla det en serie.
Det är ett gäng som spelar D&D på youtube - Critical Role heter kanalen, men jag följer deras andra kampanj The Mighty Nein där man kunnat följa dem från början.
Men det unika är att de alla är röstskådespelare, dvs mycket vana och duktiga skådespelare, så trots att de sitter mest bara runt ett bord och spelar ett fantasy spel så är det med en otrolig inlevelse så att det blir som att titta på en Tv-serie (det går att lyssna på pod också men jag skulle inte vilja gå miste om något). Spelledaren är helt fantastisk. Och de alla är så otroligt roliga och smarta, det märks att de är vänner och har roligt tillsammans (de började med detta innan de ens började lägga ut dem på youtube).

Men en av de saker jag gillar skarpt är att de alla är så investerade i sina karaktärer att de inte går miste om de små sakerna som de lätt överser i vanliga tv-serier pga de behöver klippa ihop tiden. Alla de där små ögonblicken mellan karaktärerna finns där och det märks hur väl de känner sina egna karaktärer :love: Det är en smart och fantasifull serie! Plus så är det skitkul att ingen vet vad som kommer att hända, det beror på spelarnas val och främst tärningarna :D
Dock något som man behöver mycket, mycket tid för ... :angel: Avsnitten är nämligen på 3-4 timmar och de är inne på drygt 70 avsnitt :rofl: Det blir lätt bara ett avsnitt per kväll alltså :D

Men de har one-shots också om man vill bara se enstaka avsnitt. Men då går man miste om den långsamma utvecklingen mellan karaktärerna.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
482
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 069
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 833
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 160
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp