Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Var hittar du LoD att streama? 😊
Jag såg den senaste säsong fem på svtplay, den finns kvar där i fyra dagar till. :) Det har bara kommit ut fem säsonger av den än tror jag? Vet tyvärr inte var det går hitta de fyra första, jag skulle gärna se om de tidigare med.
 
Jag såg den senaste säsong fem på svtplay, den finns kvar där i fyra dagar till. :) Det har bara kommit ut fem säsonger av den än tror jag? Vet tyvärr inte var det går hitta de fyra första, jag skulle gärna se om de tidigare med.
Äsch, samma här! :D
 
Jag såg den senaste säsong fem på svtplay, den finns kvar där i fyra dagar till. :) Det har bara kommit ut fem säsonger av den än tror jag? Vet tyvärr inte var det går hitta de fyra första, jag skulle gärna se om de tidigare med.
I mitt Teliakanalpaket finns en playtjänst som heter Cirkus, där finns alla säsonger. Någon annanstans har jag inte sett dem.
 
Har sett klart sista säsongen av orange is the new black. Tyckte att säsongen var rätt bra jämfört med de tidigare, men vet inte riktigt om jag är helt nöjd med slutet. Kändes ofärdigt på något sätt. Någon annan som sett klart? Vad tyckte ni?
 
Har sett klart sista säsongen av orange is the new black. Tyckte att säsongen var rätt bra jämfört med de tidigare, men vet inte riktigt om jag är helt nöjd med slutet. Kändes ofärdigt på något sätt. Någon annan som sett klart? Vad tyckte ni?

Jag tyckte om hur hela säsongen egentligen var ett avslut. Gillar inte när de trycker in allt i sista avsnittet utan tar det lite pö om pö liksom, som de gjorde nu med flera karaktärer och deras historia. Så jag kände mig nöjd i alla fall!
 
Har sett klart sista säsongen av orange is the new black. Tyckte att säsongen var rätt bra jämfört med de tidigare, men vet inte riktigt om jag är helt nöjd med slutet. Kändes ofärdigt på något sätt. Någon annan som sett klart? Vad tyckte ni?
Jag recenserade den tidigare i tråden men tycker de knöt ihop trådarna bra, minns inte vilket betyg jag satte.
 
Jag tyckte om hur hela säsongen egentligen var ett avslut. Gillar inte när de trycker in allt i sista avsnittet utan tar det lite pö om pö liksom, som de gjorde nu med flera karaktärer och deras historia. Så jag kände mig nöjd i alla fall!
Det tyckte jag också att de gjorde bra. Så sett tycker jag att de gjorde ett bra och genomarbetat avslut av de flesta karaktärerna. Det var tråkigt att vissa karaktärers avslut var så tragiska (för jag tyckte så synd om dem, speciellt eftersom man har fått så mkt djup i deras personligheter), men hade verkligen avskytt om alla fick lyckliga slut.
Jag recenserade den tidigare i tråden men tycker de knöt ihop trådarna bra, minns inte vilket betyg jag satte.
Ah, måste ha missat det. Är nog också rätt nöjd när jag tänker efter.
 
Independenten day återkomsten bra bättre action mässigt än första men komik inslagen från första kom dom inte upp i trots försök.
 
Vi såg Joker i helgen. Jag har inte sett Batman på typ 20 år och vet knappt vem snubben är, killen har sett allt.
Hans förväntningar var att han skulle vara helt psycho och det var han 😅
Den var bättre än jag väntat mig, väldigt mörk och lite sorglig.
 
Såg Joker igår och blev förtjust. Ibland var den kanske lite väl pretentiös och övertydlig, men överlag fungerade det. Tycker Phoenix gjorde en stark skådespelarprestation och det skulle inte förvåna mig om han blir Oscar-nominerad för besväret (de verkar ju förtjusta i när någon fått späka sig rent fysiskt för en roll tex, haha). Vad gäller debatten som haglar kring att filmen skulle vara farlig med antihjälten som tar till våld, så tycker jag nog inte att filmen är värre än många andra. Snarare så belyser den klassklyftor och utsatthet (sedan tycker jag inte heller att en film behöver vara moralisk, förvisso).

Som kuriösa kan nämnas att jag hade lyckats välja en ramlösaflaska som det stod "Glad" på och att jag har lite såriga mungipor :D
 
Joker

Jag vet inte riktigt vad jag tycker, jag kan inte riktigt bestämma mig liksom. Å ena sidan tycker jag Joaquin Phoenix gör en fantastisk insats, å andra sidan tycker jag den var ganska seg och långtråkig. Filmen är väldigt artsy och jag hade nog förväntat mig lite mer action så att säga.
 
Någon som sett the Politician (Netflix)? Jag har svårt att bestämma mig för vad jag tycker. Skaparen till serien ligger bakom Glee och Pose, vilket märks tydligt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
490
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 092
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 953
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 240
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp