Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag och sambon har börjat titta på The Capture (går på BBC just nu så har kanske inte nått Sverige riktigt än, men SVT el likn lär garanterat plocka upp den snart!) som känns väldigt spännande och intressant, även om jag stör mig på en liten detalj.

Har även bokat biljetter till Joker på lördag, jag som aldrig ser actionfilmer annars! Men två personer som brukar dela min smak har rekommenderat den oberoende av varandra och sagt att de blev positivt överraskade, så det ska bli spännande!
 
Jag började titta på Unbelievable i veckan och fy fan. I första avsnittet var jag beredd att lägga ner. Det var så sjukt obehagligt med misstron mot tjejen. Värjde mig mot polisförhören, Näää, så här KAN det inte ha gått till. Sen kom jag att tänka på When they see us, om killarna som polisen satte dit för våldtäkten i Central Park, och insåg att jo, det kan det nog :(

Efter att ha sett andra avsnittet känns det dock bättre. Satans bra skådespelare.
 
Jag började titta på Unbelievable i veckan och fy fan. I första avsnittet var jag beredd att lägga ner. Det var så sjukt obehagligt med misstron mot tjejen. Värjde mig mot polisförhören, Näää, så här KAN det inte ha gått till. Sen kom jag att tänka på When they see us, om killarna som polisen satte dit för våldtäkten i Central Park, och insåg att jo, det kan det nog :(

Efter att ha sett andra avsnittet känns det dock bättre. Satans bra skådespelare.

Ja, det är så fruktansvärt vidrigt i första avsnittet. Sen andra när man får se hur den kvinnliga detektiven arbetar så tänds hoppet igen. Sådan oerhörd konstrast! Men så viktigt för offret.
 
Jag började titta på Unbelievable i veckan och fy fan. I första avsnittet var jag beredd att lägga ner. Det var så sjukt obehagligt med misstron mot tjejen. Värjde mig mot polisförhören, Näää, så här KAN det inte ha gått till. Sen kom jag att tänka på When they see us, om killarna som polisen satte dit för våldtäkten i Central Park, och insåg att jo, det kan det nog :(

Efter att ha sett andra avsnittet känns det dock bättre. Satans bra skådespelare.
Fortsätter titta. Älskar poliserna Duvall och Rasmusson och vill gifta mig med dem.
 
The Ritual, såg att den har omnämnts tidigare. Men jag gillade den! Kan inte säga så mycket utan att spoila den men för att vara skräckis så tyckte jag att den höll förvånansvärt bra.
 
Jag började titta på Unbelievable i veckan och fy fan. I första avsnittet var jag beredd att lägga ner. Det var så sjukt obehagligt med misstron mot tjejen. Värjde mig mot polisförhören, Näää, så här KAN det inte ha gått till. Sen kom jag att tänka på When they see us, om killarna som polisen satte dit för våldtäkten i Central Park, och insåg att jo, det kan det nog :(

Efter att ha sett andra avsnittet känns det dock bättre. Satans bra skådespelare.

When they see us fick mig att vilja gräva ner mig under kuddarna i soffan av ångest. Grät som ett barn till Oprahs eftersnack.
 
Filmtittandet gynnas kraftfullt av några dagars sängliggande.

A star is born: 3/5. Snyftig och förutsägbar. Men Bradley Cooper och Lady Gaga gör vad de kan med storyn, och sjunger bra.

Vice: Storyn om Dick Cheneys karriär och inflytande som vicepresident. Hade förväntat mig en mer dokumentär approach, stundtals lite udda filmberättande med komik-twist, men förvisso sevärd. 3/5.

En frygtelig kvinde: Dansk film om en man vars förhållande gör honom till en osäker och hunsad version av sig själv, med ständiga, mer eller mindre subtila, korrigeringar från den frygtelige kvinde han träffat - underhållande och lagom politiskt inkorrekt. 3/5

El Camino: Breaking Bad-filmen "vad hände sedan" och några tillbakablickar. Jag fattar inte mycket av meningen med detta, levde inte alls upp till mina höga förväntningar utan kändes mest som att de hade skakat fram ett extra avsnitt från serien, och dessutom ett ganska långtråkigt. För få tillbakablickar och för få av favoritkaraktärerna i serien. Tillförde egentligen ingenting till seriens egentliga slut. Bläh! 2/5.

Den tysta revolutionen: Sängliggandets höjdpunkt så här långt. Utspelar sig i Östtysklands begynnelse 1956 med intressanta och trovärdiga porträtteringar av ett gäng ungdomar och deras familjer. Fina och välgjorda miljöskildringar. 4,5/5.
 
Tittar just nu på serien om Dag Hammarskjölds död. Spännande story och snyggt filmad men alltså, är den ett skämt och jag missar poängen? 🙈 Den vita mannen i vita kläder som står och föreläser för den färgade kvinnan som sitter vid en skrivmaskin (!) och tittar upp på honom när han berättar som för ett barn om hennes (vad jag antar) hemlands historia?!? Wtf liksom?

Eller männen i safarihattar som står ute i naturen med metalldetektor och röker?

Driver de med symboliken kring rasistiska strukturer?
 
Tittar just nu på serien om Dag Hammarskjölds död. Spännande story och snyggt filmad men alltså, är den ett skämt och jag missar poängen? 🙈 Den vita mannen i vita kläder som står och föreläser för den färgade kvinnan som sitter vid en skrivmaskin (!) och tittar upp på honom när han berättar som för ett barn om hennes (vad jag antar) hemlands historia?!? Wtf liksom?

Eller männen i safarihattar som står ute i naturen med metalldetektor och röker?

Driver de med symboliken kring rasistiska strukturer?
Nu har jag sett lite till, om än halvhjärtat. De illustrerar nog ngt, tack och lov. Får titta vidare med lite mer fokus 🙈
 
Molly’s game
Verklighetsbaserad film om Molly Bloom, som arrangerade pokerspel.
Rätt spännande. Ryska maffian blev inblandad.
Ska inte spoila.
Den är ca 2 timmar och 20 min lång men kändes inte så lång.
 
Jag började titta på Unbelievable i veckan och fy fan. I första avsnittet var jag beredd att lägga ner. Det var så sjukt obehagligt med misstron mot tjejen. Värjde mig mot polisförhören, Näää, så här KAN det inte ha gått till. Sen kom jag att tänka på When they see us, om killarna som polisen satte dit för våldtäkten i Central Park, och insåg att jo, det kan det nog :(

Efter att ha sett andra avsnittet känns det dock bättre. Satans bra skådespelare.
Fantastisk serie men jag var knäckt i två dagar efter att ha sett den. Vissa delar av verkligheten orkar jag knappt hantera i verkligheten.
 
Har ägnat natten åt att kolla på Insatiable - den är riktigt riktigt dålig på så många sätt, men samtidigt väldigt svårt att sluta titta på den (och några ljusglimtar har den).

Men hela serien bygger på typ på en tjock tjej som blir smal och ska hämnas på alla genom att bli skönhetsdrottning och ta igen allt hon missar.

Huvudkaraktären är så extremt självupptagen och bitchig, pratar hela tiden om att hon förtjänar att vara lycklig för hon har minsann varit tjock tidigare. Sjukt osympatisk karaktär verkligen och svårt att känna någon som helst sympati med henne.

Men det finns några fina biroller, även om dessa också är galet stereotypa.

Hela serien framställs liksom mycket mer som om den skulle handla om tävlingarna och att huvudpersonen skulle typ sabotera för sina motståndare osv (vilket var anledningen till att jag började för det är bra drama :angel: ) men det är väldigt lite sånt under serien utan mer fokus på huvudpersonens problem i livet (som att hon varit tjock :grin: ). Inte särskilt sevärd med andra ord!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
483
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 076
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 838
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 169
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Ridskoleryttare
  • Vi som letar häst II

Omröstningar

Tillbaka
Upp