Bukefalos 28 år!

Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag är inte snabb. Har sett färdigt sista avsnittet nu av The Sinner säsong 2 på SVT. Jag tyckte förvisso att första säsongen var aningens bättre, men den var ändå riktigt bra. Såg att Jessica Biel varit med och producerat.
Älskar den här typen av serie som trollbinder och får en att längta efter nästa avsnitt. Perfekt för lata söndagar!
 
Följer 'Elitstyrkans hemligheter - uppdrag Anderna' på tv4play, det är andra säsongen och just nu ligger det 4 avsnitt ute och idag onsdag ligger avsnitt 1 bara ute 1 dag till. Stentuffa uttagningar, där robinson framstår som amatörkindergarten. Jag såg första säsongen i våras tror jag. I den här säsongen är svenska elitsoldaten Petra, som jobbat i SOG - Försvarsmaktens särskilda operationsgrupp under många år, infiltratör i detta program och hon förser instruktörerna om svagheter hos de övriga tävlanden.
Lagom slötittande när det är ont om bra program att titta på.
Nu har jag sett de 3 första avsnitten, jag är svag för sådana här program :D för den som vill se även det första avsnittet finns hela serien på Youtube, sök på SAS Who dares wins.
 
Såg The shape of water idag, det märks helt klart att Guillermo del Toro är inblandad. Fascinerande,väldigt fin/vacker, men hemsk och dessutom väldigt bra.

Hade klarat mig utan några scener men i övrigt gillade jag den verkligen.
Den verkar ju vara en riktig vattendelare. Antingen tycker man mkt om den eller inte alls. Var ligger den nu?
 
Har sett klart på Modern Love (Amazon Prime) men känner nog njaaa. Visst den var lite mysig och feelgood ibland men särskilt modern kändes den inte. Endast i 1 av 8 avsnitt var icke-heteronormativt och det handlade om ett bögpar som ville skaffa kärnfamilj. Hade förväntat mig mer.
 
Såg Smärta och ära av Almodóvar på bio förra veckan. Den var finstämd och stundtals ganska gripande om åldrande, en ungdomskärlek och minnen från förr. Gillade verkligen Antonio Banderas insats :)
 
Har sett klart på Modern Love (Amazon Prime) men känner nog njaaa. Visst den var lite mysig och feelgood ibland men särskilt modern kändes den inte. Endast i 1 av 8 avsnitt var icke-heteronormativt och det handlade om ett bögpar som ville skaffa kärnfamilj. Hade förväntat mig mer.
Åh vad tråkigt, det låter inte alls som jag hade förväntat mig. 👎
 
Såg filmen Eli på Netflix i helgen...

Helt värdelös som skräckfilm. Kassa skådespelare. Jag är inte den som behöver ha mycket för att fantasin ska gå igång men här blev allt bara pannkaka. Tummen ned helt klart
 
Jag är inte snabb. Har sett färdigt sista avsnittet nu av The Sinner säsong 2 på SVT. Jag tyckte förvisso att första säsongen var aningens bättre, men den var ändå riktigt bra. Såg att Jessica Biel varit med och producerat.
Älskar den här typen av serie som trollbinder och får en att längta efter nästa avsnitt. Perfekt för lata söndagar!
Åh, och jag som tyckte att säsong 2 var snäppet bättre! Tror jag... Fast ettan var mer oförutsägbar i och för sig... Äsch, de var nog lika lysande båda två helt enkelt! Hoppas att det kommer mer :love:
 
Jag och sambon har börjat se True Detective (HBO, men vi ser den på Prime UK). Den känns lovande såhär långt, lite lagom att se ett avsnitt av lite då och då under veckans gång.
 
Såg The Nightingale igår.

Blir diss på denna. Den innehåller ett par otäcka scener men en är direkt vidrig så känsliga varnas. Jag tittade vidare med förhoppningen att man liksom skulle få lite upprättelse för det som hände men tycker inte att man riktigt fick det utan det var liksom misär to the end.

Sedan känns filmen i allmänhet lite för ytlig. Alla karaktärer är extremt grunda och många har inte ens namn. Att den "vite mannen" ska framstå som ond är uppenbart men det finns liksom inga nyanser någonstans så det blir närmast löjligt i utförande och känns mest som en ursäkt för att få visa diverse obehagligheter.

Lägger in i spoiler inte detaljerat vad som händer eller vem men vad man kan vänta sig att få se:
Våldtäkt, mord - även på barn
 
Svt visar en ny dokumentärserie: Equus-Världens Hästar
Jag såg första avsnittet ikväll och det var jättebra. Rekommenderas! Finns på urplay. Intressant även för icke-hästmänniskor eftersom de tar upp historia, anatomi, hästens sociala liv m.m.
 
Senast ändrad:
Sett The Sinner. Början var riktigt, riktigt bra, blev väldigt spännande fort och man ville bara se mer och mer. Men för all spänning som byggts upp så kände jag att slutet var lite sisådär.
Tyckte polisen var lite så där dryg och skitstövel som de är i väldigt många serier, även om de försökte ge honom lite djup så tyckte jag inte de lyckades.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
506
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 190
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
17 182
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 418
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp