Vad såg ni senast? Del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har sett två avsnitt av Succession, men inte fastnat. Är det värt att ge den några fler chanser?

Har skaffat CMore nu enbart för att se de fyra första säsongerna av Line of Duty, hoppas så att jag kommer att gilla den.
 
Jag har sett två avsnitt av Succession, men inte fastnat. Är det värt att ge den några fler chanser?

Har skaffat CMore nu enbart för att se de fyra första säsongerna av Line of Duty, hoppas så att jag kommer att gilla den.
Ja, för mig var det efter avsnitt 2 av Succession som det bar iväg!

Line of Duty. :love: Säsong 2 av den är bland det absolut bästa jag sett.
 
Har börjat se säsong två av Castle Rock (HBO) som precis kommit. Passar årstiden perfekt med lite obehagligt och mystiskt. Dock betydligt mer ”splatter” i denna säsong än den första. De är oberoende av varandra (dvs nya skådespelare och karaktärer) men utspelar sig i samma kusliga stad.
Gillar också temat med psykisk ohälsa samt rasism.
 
Sig Doctor sleep på bio igår. Rekommenderas inte :down:
Den hade potential men var stundtals seg och tråkig, lite urballad och handlingen var bara.. Nej.
 
Tog på kulturkoftan igår och såg "Pavarotti". Förutom några få höjdpunkter var det en skittråkig film. Utdragen och tjatig.
 
Foxfire. Det var ett tag sedan jag läste boken, men filmen tog mig starkare än jag minns bokupplevelsen. Välspelad, och väldigt många obehagliga krypande situationer som tjejerna står helt ensamma i. Jag kom inte ihåg övergreppet med pojkarna i början heller och sitter här med en sur smak i munnen.

Gick med i ETC Play för att testa och det finns mycket där som jag inte sett på netflix. För den nyfikne rekommenderas en titt, de har gratis provmånad.
 
Twinsvtplay, finns bara ett avsnitt än så länge.

Hur skulle det vara om livet du lever inte är ditt? När den frihetssökande surfaren Erik söker upp sin tvillingbror Adam för första gången på 15 år kommer de i bråk. Det hela urartar och Adams fru Ingrid försöker gå emellan men efter en olycka dör Adam. Och för att dölja brottet övertalar Ingrid Erik att ta sin brors plats
Med Kristofer Hivju, norsk readhead från bla Game of Thrones. Jag hade inga förväntningar åt något håll när jag klickade på det, tyckte att det verkar lovande. Inte ens tagningarna med samma skådis i dialog med sig själv var uppenbara. Så, ganska snyggt gjord. Mycket lovande skulle jag vilja säga.

https://www.svtplay.se/klipp/24284689/trailer-twin?start=auto
 
I dag släpper HBO första avsnittet baserat på Philip Pullmans trilogi His dark materials (nyinspelning, inte den film som tidigare gjorts)

Jag kommer nog att ge den en chans så småningom, His dark materials är den enda fantasy jag läst med riktig behållning.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Fritid Har ni några bra tips på serier och filmer från Australien och från Danmark? Kan vara vad som helt men dokumentärer och deckare är jag...
Svar
11
· Visningar
487
Senast: startpompe
·
Kultur För mig är Downton Abbey en sån serie. Gillar att man får följa så många olika personers storyline, de vackra kläderna och att det finns...
3 4 5
Svar
83
· Visningar
3 089
Senast: Karro-Lina
·
Samhälle Dumpen är en organisation som letar reda på pedofiler som man har kontakt med via tex chattar. Efter detta brukar man stämma träff då...
17 18 19
Svar
366
· Visningar
16 878
Senast: Lobelia
·
Småbarn Jag och maken har börjat diskutera hur vi vill dela vår FL när lillebror kommer i vår. Med dottern gjorde vi en överlappning: först var...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 197
Senast: gulakatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp